2 צפייה בגלריה
 שאשא ביטון ונתניהו
 שאשא ביטון ונתניהו
שאשא ביטון ונתניהו
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אלכס קולומויסקי)
יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון, התייחסה הערב (יום ג') להחלטת יו"ר הקואליציה מיקי זוהר להדיחה מראשות הוועדה, ותקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגיבה את החלטתו של יו"ר הקואליציה. "ההחלטה של ראש הממשלה היא החלטה שמטרתה למנוע הקשבה לציבור ולמנוע השמעת קולות אחרים", אמרה שאשא ביטון.
היא הוסיפה כי "זו החלטה שמטרתה למנוע דיונים רציניים ושיח. אני שמחה שפתחתי את הוועדה גם בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ואני מתחייבת להמשיך לפעול כך גם בעתיד בכל מקום שאהיה".
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"יורים בנגמ"ש". זוהר
(צילום: אלכס קולומויסקי )
מוקדם יותר הודיע זוהר לשאשא ביטון כי החליט להדיח את שאשא ביטון מראשות ועדת הקורונה. העברתה של שאשא ביטון מתפקידה מצריכה את אישור ועדת הכנסת וכן את כינוס ועדת הקורונה ואת אישורה להחלפתה ביו"ר אחר.
להחלטה על הדחת שאשא ביטון הצטרפו עוד שורת עונשים לח"כים ושרים מהליכוד, בין היתר בעקבות המרד בחוק שאוסר טיפולי המרה. לפי החלטתו של זוהר, שישה חברי כנסת לא יורשו להגיש הצעות חוק עד סוף המושב הנוכחי. מדובר בח"כ שאשא ביטון, שלמה קרעי, קרן ברק, שרן השכל, עוזי דיין ואבי דיכטר. מיכל שיר, שהצביעה נגד הקואליציה בחוק שאוסר טיפולי המרה לא תגיש חקיקה עד סוף המושב וגם לא הצעות לסדר.

עונשים יינתנו גם לשרים שנעדרו מהמליאה בהצבעות חשובות, והם יגויסו לטובת תורנויות במליאה שתכליתן לשבת ולהאזין לדברי האופוזיציה ולעיתים גם לענות. בין השרים: השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שהצביע בעד אותו חוק והודיע על התפטרותו מהמליאה במסגרת החוק הנורבגי, וכן שר האוצר ישראל כץ שהתעמת עם זוהר, שר החינוך יואב גלנט והשרים אופיר אקוניס ואלי כהן.
ההחלטה של זוהר התקבלה בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהחליט לגבות את המהלכים של זוהר על מנת ליישר קו בליכוד.
אחרי שהותקף על-ידי ח"כים במפלגתו, כתב זוהר בטוויטר: "צר לי שיש מי שלא יודע לקבל ביקורת ובוחר לירות בתוך הנגמ"ש. תפקידי וחובתי לדאוג לשלמות הקואליציה. לאחרונה יש התרופפות במשמעת הקואליציונית אשר מקשה עלינו לפעול למען עם ישראל. בעצה משותפת עם ראש הממשלה הוחלט להטיל סנקציות על מי שהפרו את המשמעת כפי שנהגו בכל ממשלות ישראל לדורותיהן".
גם ראש הממשלה נתניהו התייחס להחלטה על עונשים לח"כים באירוע הצגת התוכנית הלאומית למיגור הקורונה. "אנחנו במצב של מלחמה, והדבר שאנחנו שמים אליו לב זה משמעת בתוך הסיעות והסיעה שלנו. לאו דווקא ועדות, אלא משמעת סיעתית. על כך דובר ולכן נעשו צעדים שאני חושב שהכרחיים. אי אפשר להתפצל".
יעל פרידסון השתתפה בהכנת הכתבה