רבים מאיתנו עוברים במהלך החיים בין כמה מקומות עבודה. בעת מעבר למקום עבודה חדש, לא בהכרח כספי הפנסיה ממשיכים להיות מופקדים בקרן הפנסיה בה הופקדו במקום הקודם. מכאן, שכספי הפנסיה מפוזרים בין מספר קופות במקומות שונים, ובעקבות השינויים הללו נוצרים חשבונות לא פעילים, שמפוזרים בין חברות ביטוח שונות ובתי ההשקעות.
מתי זה הופך להיות חשוב ודורש את תשומת הלב שלנו? אם אתם רגע לפני פרישה, חשוב שתדעו מהו היקף החיסכון שצברתם. ידיעה זו תאפשר לכם להעריך מה תהיה הקצבה שלכם לאחר הפרישה והאם היא תספיק לכם או שתידרשו לייצר מקורות נוספים לקצבה בימי הגמלאות.
"לעשות סדר בבלגאן", הוא לא רק ביטוי. הוא גם דרך חיים. הצורך הזה, שמבוסס על המציאות התעסוקתית, הביא את חברת מגדל ליזום ולייצר את המוצר איחוד קופות.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
איחוד קופות במגדל מיועד לכל גיל של חוסך ומאפשר לו לרכז את כל החשבונות הפנסיוניים הלא פעילים תחת קורת גג אחת. איחוד הקופות ייתן תמונת מצב לגבי היקף החיסכון, יקנה ידע ושליטה על הסכום ויגדיל את כוח המיקוח לשיפור העלויות עבור הצבירה הזו.
בנוסף, ייחודי במגדל, מוצר זה מציע גם מסלול פרישה ייחודי ליוצאים לגמלאות, שכולל תשלום נוסף של חצי מהקצבה במידה והפורש במצב סיעודי. במידה והפורש בחר במסלול זה ונכנס למצב סיעודי במהלך תקופת קבלת הקצבה, הוא יקבל תוספת של 50% מקצבתו למשך 30 חודשים.
למעשה, היום, לכל מצטרף לתוכנית תינתן האפשרות לבחור בערב הפרישה מסלול שמשלם קצבה עם הגנה סיעודית. אפשרות זו רלוונטית בייחוד לאור הוראת האוצר בהפסקת מכירת הביטוחים הפרטיים הסיעודים.
לכן מומלץ עוד בטרם מגיעים לגיל הפרישה, לבקש מסוכן הביטוח או מהיועץ הפנסיוני לעשות ניתוח תיק, לבדוק מהם המוצרים הביטוחיים המתאימים, לבחון את תחזית הקצבה, לתכנן ולסדר עבור הדור הבא ולהציע את האלטרנטיבות הטובות ביותר בכדי להגיע ליום שאחרי הפרישה בביטחון ובשלווה.
עדי פרידמן, מנהלת מכירות ארצית, פיננסים וחא"ט במגדל: "מומלץ וחשוב לשלוט בתיק הפנסיוני שלנו, ולצורך כך יש לנו פתרונות שונים ופשוטים. ריכוז כל החשבונות זה רק חלק מהתהליך ואיחוד קופות הוא בהחלט פתרון להתחלת הסדר וההבנה. בסופו של דבר, ניתוח תיק פנסיוני הוא זה שייתן את התמונה המלאה לעתיד הכלכלי בפרישה, אני פוגשת לא מעט פורשים שההכנה הזו משנה עבורם את איכות החיים בתקופת הפרישה".