האם מערכת החינוך תושבת לחלוטין בתקופת החגים? ל-ynet ול"'ידיעות אחרונות" נודע כי אחת ההמלצות שעליהן ידונו השרים בקבינט הקורונה ביום חמישי הקרוב היא סגירה של מערכת החינוך במשך כל תקופת החגים - מראש השנה ועד אחרי שמחת תורה - בכל רחבי המדינה, ללא קשר לצבעה של העיר.
2 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
בקרוב השבתה? לימודים בתל אביב, 1 בספטמבר
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
פרופ' רוני גמזו מסביר על מדד ה-R
פרופ' רוני גמזו מסביר על מדד ה-R
172 תלמידים ו-62 מורים אובחנו כחולים. פרופ' גמזו
אם ההחלטה תתקבל, גם בערים ירוקות, כתומות וצהובות לא יתקיימו לימודים, בניגוד למצב כיום שבו רק הערים האדומות מוחרגות ורק בהן לא מתקיימים לימודים. הרציונל: בגלל הנוכחות של הילדים במוסדות החינוך וחזרתם לביתם בתקופה שמתאפיינת בהתקהלויות משפחתיות מרובות, קיים חשש מהעברת נגיף הקורונה מצד הילדים ליתר בני המשפחה.
יש לציין כי אם יוחלט על סגר או החמרת ההגבלות בתקופת החגים בפריסה ארצית - מערכת החינוך צפויה בכל מקרה להיות חלק מהמתווה. בתוך כך, מנתונים שהוצגו אתמול בוועדת החינוך של הכנסת עולה כי מתחילת שנת הלימודים אובחנו בנגיף הקורונה 172 תלמידים ו-62 מורים.
בישיבת קבינט הקורונה שתתקיים ביום חמישי הקרוב צפויים לדון חברי הקבינט והגורמים המקצועיים על אפשרות של סגר כללי, אולם ההערכה במערכת הבריאות היא שבשלב זה לא תתקבל החלטה להחיל סגר כזה. החלטה בעניין זה צפויה להתקבל רק לאחר בחינה של השלכות העוצר הלילי על הערים האדומות. המהלך צפוי לצאת לדרך היום בשעה 19:00, ואולם ייתכנו שינויים הן במועד החלת העוצר והן במספר הערים שבסופו של דבר ייכנסו לרשימה.

בתוך כך, אתמול התייחס במסיבת עיתונאים פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה, להחלטה לשנות את מתווה הסגר על שמונה עד עשר ערים לטובת עוצר לילי על כ-40 ערים - וגם למצב הכללי בבתי החולים. "בבתי החולים המצב לא פשוט", אמר. "יש עלייה בחולים הקשים. אני רוצה להתרחק מסגר, אבל נצטרך להסתכל על כל דבר". ברקע הטענות שנשמעו בימים האחרונים בנושא, הבהיר גמזו כי אין בכוונתו להתפטר: "אני הולך קדימה", אמר.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר במסיבת העיתונאים: "אני שומע את השיח שמתנהל נגד כל הגבלה וכל ניסיון שלנו להגביל פעילות כזו או אחרת. אני מבין את זכות היסוד של כולנו להתפלל, את זכות היסוד של כולנו למחות, זכות היסוד שלנו לערוך חתונה עם אלף אורחים. יש הרבה זכויות, אבל אני גם רוצה לשאול - מה עם הזכויות של אזרח או אזרחית שיש להם במקרה סוכרת או אולי מחלת ריאות? מהן הזכויות של אלו שבנו את המדינה והיום בגיל שמכניס אותם לקבוצות סיכון? מהן הזכויות של רופאים ורופאות, אחים, אחיות וכוח העזר בבתי החולים?".