פרסום עסקים קטנים באינטרנט בחינם

פתחתם עסק חדש ועלויות הפרסום כבדות עליכם? עסקים רבים בתחילת דרכם מתקשים להוציא את העלויות הרבות הכרוכות בפרסום באינטרנט, קבלו מאיתנו כמה אלטרנטיבות שיעזרו לכם לקדם את העסק שלכם לגמרי בחינם:
2 צפייה בגלריה
( מתוך גוגל)

1. גוגל מפות

העסק שלכם מופיע במפות של גוגל? אם לא, כדאי מאוד שתפתחו מפה לעסק שלכם.
בעזרת המפות של גוגל תוכלו לקבל חשיפה רבה לגמרי בחינם, כך תעשו את זה ב-4 שלבים:
  1. פתחו את גוגל מפות באתר (כתבו: google.com/maps או הורידו את האפליקציה של המפות google maps)
  2. לחצו על התפריט (=)
  3. לחצו על ״הוספת העסק שלך״
  4. מלאו את כל פרטי העסק
טיפ: הוסיפו בשם העסק את מילת המפתח שלכם, לדוגמה: יוסי מעצב שיער. כך גולשים שמחפשים מעצב שיער באזורכם ימצאו אתכם.

2. פרסום בקבוצות בפייסבוק

  1. הקהילות בפייסבוק תופסות תאוצה. גולשים רבים נכנסים לקבוצות, מגיבים, עוזרים אחד לשני, יוצרים ומשתפים תכנים. כמובן, לא בכל קהילה תוכלו לפרסם את העסק שלכם אך יש דרכים לקדם את העסק ולהשיג קהל איכותי של לקוחות לגמרי בחינם. קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם:
  2. חפשו קבוצות פייסבוק רלוונטיות לתחום העסק שלכם והצטרפו לכולם.
  3. בדקו את כללי הקבוצה, גם קבוצות שאינן מתירות פרסום טובות לכם, הצטרפו אליהם.
  4. בדקו את הפוסטים שמעלים הגולשים, אם השאלות רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם תוכלו לענות תשובות מנומקות ולהציע לגולשים עזרה בפרטי, כך תוכלו להמיר בקלות את המתעניינים ללקוחות משלמים.
  5. קבוצות רבות מציעות להתחיל עם ״פוסט היכרות״ לאחר הצטרפותכם לקבוצה, זאת הזדמנות מעולה לספר על עצמכם, על הניסיון שלכם בתחום, פוסט כזה מעצמו יכול להביא לכם פניות רבות לעסק
  6. תעלו טיפים הקשורים לתחום שלכם, חברי הקבוצה יעריכו את הפוסטים שלכם ויראו בכם מומחים בתחום, הציעו תמיד עזרה ומתן תשובות לשאלות גם בפרטי, ככה תוכלו לגרור אליכם פניות רבות לעסק.
  7. אף אחד לא אוהב ספאם! בעיקר לא בפייסבוק, השתדלו לא לעלות פוסטים מכירתיים בפרק זמן קצר, עלולים לחסום אתכם מהקבוצה, ככל שתתנו תוכן איכותי יותר, תרוויחו ביושר את אמון חברי הקבוצה וכך גם תרוויחו פניות איכותיות לעסק שלכם.

3. בלוג

פתיחת בלוג היא שיטה מעולה לבנות קהל לקוחות לגמרי בחינם, כמו בטיפ מספר 2, בניית אמון הוא כלל חשוב מאוד ולכן כתיבת בלוג עם טיפים וערך מוסף לקוראים זוהי דרך מעולה לצבור קהל לקוחות. כך תוכלו לפתוח בלוג ולקדם אותו לגמרי בחינם:
  1. פתחו בלוג חינמי, מחפוש בגוגל תוכלו למצוא הרבה מאוד הצעות לבניית בלוג בחינם, אפשר להעזר באתר wordpress עם סאב דומיין שלהם.
  2. העלו לשם טיפים, מדריכים, חוויות שלכם כאנשי מקצוע וכל דבר שיהיה מעניין לקרוא.
  3. למדו איך לקדם את הבלוג שלכם בצורה אורגנית במנועי החיפוש, יש מדריכים רבים באינטרנט לקידום אתרים (תמיד תוכלו להיעזר באנשי מקצוע, אך זה כמובן, לא יהיה בחינם).
  4. פתחו דף אינסטגרם וקשרו אותו לבלוג, תוכלו לצבור עוקבים רבים על ידי תוכן מעניין ואיכותי, ככל שהתוכן מעניין, כך תוכלו לקבל חשיפה רבה יותר.
  5. הפיצו את התוכן שלכם בכל האמצעים האפשריים, פורומים, קבוצות בפייסבוק, קבוצות וואטסאפ וכל דרך אחרת. קבוצות פייסבוק לא התנגדו שתשתפו מדריכים שכתבתם כל עוד לא תעשו את זה בצורה מכירתית.
פרסום באינטרנט לעסקים קטנים בחינם זה פתרון נחמד מאוד, הפעולות האלה אמנם יכניסו לכם לקוחות חדשים לעסק, אך לא באמת יגרום לעסק להרקיע שחקים. כדי לעלות שלב, עליכם להכין תקציב נדיב לשיווק העסק. כמה נדיב? נעזרנו ב- PR Digital - משרד פרסום המתמחים בדיגיטל כדי לקבל תשובות.
כמה עולה פרסום באינטרנט לעסקים קטנים?
״בכל הנוגע לתקציב פרסום באינטרנט לעסקים קטנים אין תשובה מדויקת, כל תחום פונה לפלטפורמה שונה ומשפך שיווק שונה. עסקים בתחומים תחרותיים יותר יצטרכו לשפוך תקציבים גדולים יותר, לעומת זאת בתחומים מאוד נישתיים תהיה לכם אפשרות לחסוך״, מספר לנו פבל איזילוב, שותף מייסד ב-Pr Digital.
פייסבוק מאפשרת לעסקים קטנים לפרסם החל מדולר אחד ביום, מדובר כמובן בתקציב מינימלי ולא בתקציב מומלץ. העלויות לא מסתכמות רק בתקציב הפרסום, קיימות גם עלויות נלוות המפרטות במדריך המלא כאן: כמה באמת עולה לפרסם בפייסבוק.
פייסבוק אינה פלטפורמת הפרסום היחידה באינטרנט, עסקים קטנים יכולים להיעזר גם בגוגל בחיפוש או ברשת המדיה, טאבולה ואאוטבריין לשיווק באמצעות תוכן, וויז, טיקטוק, יוטיוב ועוד פלטפורמות פרסום נוספות. בהמשך תגלו מהי הפלטפורמה המתאימה ביותר לעסק שלכם.
2 צפייה בגלריה
( צילום: באדיבות PR Digital)

כך תבחרו את פלטפורמת הפרסום המתאימה ביותר לעסק שלכם

כדי לבחור את פלטפורמת הפרסום המתאימה, תצטרכו לבנות לעצמכם אסטרטגיית פרסום, לאחר מכן תוכלו להתאים את הפלטפורמה המתאימה ביותר למשפך השיווק שלכם. לכל פלטפורמה יתרונות וחסרונות, נסקור כאן את שיטות השיווק השונות וכיצד נדע להתאים לכל שיטה את הפלטפורמה הרלוונטית.
שיווק במשיכה בעזרת פרסום במנוע החיפוש של גוגל
פלטפורמת הפרסום בגוגל מאפשרת לכם למשוך לקוחות שברגע זה מחפשים את השירות שלכם, לצורך הדוגמה אם אתם עוסקים באינסטלציה, ככל הנראה שברגע האמת, כשמתפוצצת צנרת או שיש ללקוח הפוטנציאלי סתימה בשירותים, הוא מיד ניגש לחפש אינסטלטור באזור מגוריו, חיפוש קצר בגוגל מביא לנו 10 תוצאות אורגניות, 4 ממומנות בראש הדף (לפעמים גם בתחתית הדף) ותוצאות במפות בגוגל. שיווק במשיכה מאפשר לכם למשוך את הלקוח הפוטנציאלי ברגע שהוא חיפש אתכם, מכן השם ״שיווק במשיכה״.
יתרונות מרכזיים:
  • מופיעים רק לקהל רלוונטי שמחפש אתכם.
  • משלמים רק אם הקליקו על המודעה שלכם ולא על חשיפה.
חסרונות:
  • כולם רוצים להופיע כשמחפשים אותם, לכן המחיר עולה.
  • אתם מוגבלים לנפח החיפושים בגוגל, לא מתאים לכל השירותים לכן רצוי לבצע מחקר מילות מפתח מקדים.
לסיכום, הפלטפורמה מתאימה מאוד לעסקים שאכן מחפשים את השירותים והמוצרים שלהם בגוגל, אם לא מחפשים אתכם אין לכם מה לחפש שם.

באנרים

בניגוד לשיווק במשיכה, כאן דווקא אתם דוחפים מודעות לגולשים שלא בהכרח חפשו אתכם או רלוונטים לעסק שלכם, גם אם טרגטתם את הקהל והחלטתם לצמצם אותו ולדייק ככל הניתן, אתם מופיעים לו באמצע היום ולא תמיד בזמן שנוח לו להתייחס אליכם.
פלטפורמות רבות מאפשרות לרכוש באנרים, הגדולה מביניהן היא רשת המדיה של גוגל (או בשפה המקצועית: GDN)
יתרונות:
  • נפח רחב יותר, אם הפרסום מוצלח השמיים הם הגבול.
  • משלמים על קליק (לא בכולם, פלטפורמות רבות מאפשרות רק תשלום על חשיפות [CPM] ).
חסרונות:
  • המודעה מגיע למי שלא באמת מחפש אתכם, נדחפתם לו באמצע עיסוקיו ואתם לא תמיד רלוונטים.
  • אם המסר שלכם מפתה אך לא ברור, תקבלו הרבה קליקים לא רלוונטים והתקציב יתבזבז ללא כל תמורה.
לסיכום, שימוש ב GDN או בכל פלטפורמת באנרים אחרת מומלץ לכל מי שמחפש להגדיל נפח פניות ויש לו תקציב בהתאם.

רשתות חברתיות

העשור השני של המאה 21 הביא איתו פריצת דרך ברשתות החברתיות, לפייסבוק וטוויטר הצטרפו גם אינסטגרם, סנאפצ'ט וטיקטוק. בתעשיית הפרסום פרצה מהפכה של ממש, תעשיית הדיגיטל קבלה תקציבים גבוהים יותר מהעיתונות, הרדיו והטלוויזיה. עסקים רבים הספיקו לתפוס את ההזדמנות וליהנות ממחירי לידים זולים במיוחד.
כמו בכל הזדמנות, מי שלא תופס אותה בזמן היא חולפת לו מול העיניים, ברגע שהעסקים הקטנים נהרו לפייסבוק, הבידים התחילו לעלות וזה כבר לא מה שהיה פעם.
אמנם פייסבוק לא פלטפורמה מלהיבה כמו שהייתה בעבר אך גם כיום ניתן לנצל אותה ולעשות איתה פלאים בתחומים מסוימים.
יתרונות:
  • בתחומים מסוימים תשלמו על 1000 חשיפות מחיר כמעט זהה למחיר של קליק אחד בחיפוש בגוגל.
  • תוכן טוב יכול להפוך לויראלי וכך תהנו מחשיפות נוספות בחינם.
  • ניתן להניע את הקהל לתייג, לשתף ולהגיב למודעות, פלטפורמות הפרסום ברשתות החברתיות הן היחידות שמאפשרות ליצור שיח בתוך המודעות ולקבל פידבק מהצרכן כבר משלב המודעה.
  • גולשים משתפים ברשתות החברתיות מידע המאפשר יכולות פילוח בדיוק רב, גילאים מדויקים, אזורי מגורים, אירועים חשובים כמו ימי הולדת, מערכות יחסים, מעבר מקום מגורים ועוד.
חסרונות:
  • יכולות השליטה שלכם בקמפיינים יורדות מיום ליום ועוברות לאוטומציה מלאה של פייסבוק, מה שלפעמים משאיר אתכם חסרי אונים מול הפלטפורמה.
  • תשלום על חשיפות, אם לא הצלחתם להביא קליקים ואף אחד לא התייחס למודעה שלכם בפייסבוק, אתם תפסידו כספים בלי החזר על ההשקעה.
  • מדיניות פרסום מסורבלת, לא ברורה ומשתנה לעיתים קרובות, המודעות שלכם יכולות להיחסם, לרוב אין לכם למי לפנות וגם אם השגתם נציג של פייסבוק הוא לא תמיד יודע להגיד לכם למה הקמפיין נחסם.
  • לא ניתן להתקשר לשירות הלקוחות של פייסבוק (אפשרי בפלטפורמות אחרות), הדרך היחידה זה לפנות בצ׳אט לנציג, גם שם לרוב לא תמיד תקבלו מענה על פנייתכם.
  • לא מומלץ כלל לבנות עסק המבוסס מלקוחות המגיעים אך ורק מפייסבוק, יום בהיר ויפה הם עלולים לסגור לכם את החשבון ללא כל התראה מוקדמת ולהשאיר אתכם ללא הכנסות.
  • הפרסום עובד? רוצים לעלות תקציב? המחירים יעלו בהתאם. אם הצלחתם לייצר פנייה ב 10 ש״ח לעסק כשהייתם בתקציב של 100 ש״ח ביום, תעלו תקציב ותקבלו פניות במחיר יקר יותר.
לסיכום, רשתות חברתיות הן פתרון מעולה לפרסום באינטרנט לעסקים בתחילת דרכם, עלויות פרסום זולות וניתן להיחשף להרבה לקוחות פוטנציאלים בתקציבים נמוכים. תמיד תשאפו לגדול ולחפש מקורות תנועה חדשים, לא מומלץ כלל לבסס את העסק שלכם רק על המקור הזה עקב חוסר יציבות בפלטפורמה.

שיווק באמצעות תוכן

אתם קוראים להנאתכם את הכתבה כאן ב-ynet ובסיומה מחכה לכם הפתעה, אם תגללו עד סיום הכתבה תראו כתבות נוספות. ממש מעל האזור בו תראו כתבות נוספות, חדי הבחנה ישימו לב ללוגו של Taboola בצבע כחול. בין כל הכתבות חלקן יהיו כתבות של ynet ובחלקן תראו בקטן למטה מתחת לכותרת ״ממומן״.
אלה הם כתבות תוכן המשווקות דרך טאבולה, כיום יש חברות רבות המאפשרות לשווק את העסק שלכם באתרי תוכן, הגדולות בניהן הן Taboola ו- Outbrain, שניהן ישראליות (כבוד), פלטפורמות נוספות ופחות מוכרות הן:
Yahoo gemini, Revcontent, MGID וקיימות עוד מאות פלטפורמות קטנות אחרות.
יתרונות:
  • הגולש קורא כתבה, הוא במצב קריאה, יש לו זמן פנוי לצרוך תוכן. הסבלנות של הגולש מאפשרת לכם לשווק מוצרים בעזרת תוכן ארוך מהרגיל ובכך להרוויח זמן רב יותר בהעברת המסר שלכם.
  • בדר״כ הגולשים תופסים תכנים כאלה כאמינים יותר מכיוון שהפרסום מגיע מאתרים עליהם הגולשים סומכים.
  • התשלום הוא לפי קליק, אתם תשלמו כסף רק על גולש שנכנס לקרוא את הכתבה שלכם.
  • לרוב הפניות איכותיות יותר מפלטפורמות אחרות, מכיוון שהגולש מגיע ״בשל״ יותר אחרי כתבה שיווקית משכנעת.
  • אין צורך לעצב מודעה, רק כותרת ותמונה.
  • הקהל ענק לעומת כמות המפרסמים הקטנה יחסית לרשתות חברתיות ורשתות חיפוש, לכן יש אפשרות לגדול ולהוציא תקציבים מבלי לעלות במחירי הבידים.
חסרונות:
  • העלות ההתחלתית לרוב גבוהה יותר מפלטפורמות אחרות, תצטרכו לראות מה המודעות שעובדות, לפצח כתבה טובה וכל זה יכול לעלות לכם כמה אלפי שקלים, תקציב התחלתי מומלץ מעל 5000 ש״ח.
  • משקל רב מאוד הולך לתוכן לכן לא מומלץ למתחילים לעשות זאת בעצמם, אנשי מקצוע מנוסים יעלו לכם עוד כמה אלפי שקלים מעבר לתקציב הפרסום.
לסיכום, שיווק באמצעות כתבות תוכן זאת אופציה מצוינת עבור עסקים מבוססים שיש להם את האפשרות לשחרר כמה אלפי שקלים על כתבות שונות, תקציב נמוך לרוב לא יספיק, לכן לעסקים חדשים וקצרים בתקציב לא היינו ממליצים על האפשרות הזאת.

אתרי השוואות ופורטלים

פורטלים ואתרי השוואות מחירים הם פתרון מושלם לעסקים בתחילת דרכם, כמובן שלא לכל תחום ולא לכל נישה יש פורטל או אתר השוואות אך אם זה רלוונטי לעסק שלכם יכול להיות שזאת התחלה מעולה. עסקים שיש להם פורטלים לרוב אלו בעלי מקצוע, עסקים בתחום הסלולר, רכב או בתחומי הפנאי והבילוי (צימרים, ספא, מלונאות, לופטים ווילות להשכרה, מסעדות, מועדונים וכו׳)
יתרונות:
  • הפורטל משקיע תקציבי פרסום גדולים מאוד כדי להביא תנועה לאתר, אתם יכולים ליהנות מהתנועה הזאת במחירים זולים במיוחד בתוך הפורטל.
  • חלק מהפורטלים מאפשרים תשלום על תוצאות, גם כאלה שלא לרוב יאפשרו תשלום נמוך יחסית על הופעה בפורטל ללא התחייבות מצד הלקוח, מה שיאפשר לכם לבחון אותם בחודש ניסיון.
  • גולשים שמחפשים צימר או מקום לינה, יעדיפו לראות את כל האפשרויות שיש להם לכן הפורטל הוא פתרון טוב בשבילם, מה שמביא להם גולשים רבים לפורטל וכך הם מסוגלים לייצר לכם פניות במחירים משתלמים במיוחד.
חסרונות:
  • אתם מופיעים בפורטל מול המתחרים שלכם, אם ההצעה שלכם לא תחרותית מספיק לא תראו תוצאות מהפורטל.
  • קשה להבדיל בין פורטלים שבאמת מכניסים עבודה לכאלה שהם בזבוז כסף לא מוצדק, כדי למצוא את הטובים תצטרכו לעבור גם דרך אלה שלא,
  • לא לכל תחום וכל נישה יש פורטל, אל תנסו להכניס את עצמכם בכוח לפורטל שלא רלוונטי עבורכם.
לסיכום, אם אתם מקבלים הצעה להצטרף לפורטל, בדקו כמה הוא גדול ובכל זאת, אם יש פורטלים ואתרי השוואות מחירים בתחום העיסוק שלכם נסו אותם, לא ידרוש מכם הרבה ומנגד יפתח לכם מקור תנועה נוסף לעסק, פתרון מעולה לעסקים בתחילת דרכם.
מתלבטים? צריכים עזרה? נשמח לעזור לכם במשרדנו PR Digital, דוד סחרוב 3, ראשון לציון, 073-757-6270 https://pr-digital.co.il/