טיגריס סומטרי נדיר נמצא החודש ללא רוח חיים במלכודת באי "סומטרה" שבאינדונזיה. הוא מת לאחר שהמלכודת לא אפשרה לו לזוז, ובמשך ימים ארוכים נותר מרותק למקום ללא אוכל ומים. פעילי סביבה מקומיים איתרו אותו מאוחר מדי ותיעדו את המראות הקשים.
קטע מתיעוד קשה שצילמו פעילי גרינפיס.

המלכודת פצעה את הטיגריס, שגילו המוערך הוא בין שנה לשנתיים, ברגל הימינית קדמית שלו. הפציעה ככל הנראה הובילה לזיהום שגרם למותו. זאת, לפי מרכז "ריאו" לשימור משאבי טבע, שביצע את נתיחת הגופה. כמו כן, גוויה של חזיר נמצאה ליד המלכודת, נתון המשער כי ייתכן שציידים לא-חוקיים הציבו את המלכודת הקטלנית לטיגריס.

4 צפייה בגלריה
טיגריס אינדונזיה
טיגריס אינדונזיה
המלכודת שגרמה למותו של הטיגריס
(קרדיט: רוני מוהרמן גרינפיס)

הטיגריס, כך על פי הדיווחים, נמצאה באזור שבו פעול תאגיד נייר עולמי -
Asia Pulp & Paper. לפי הארגון הסביבתי "גרינפיס", תאגיד זה מבצע הרס שיטתי להשמדת יערות הגשם של אינדונזיה על מנת לייצר מוצרי נייר. השמדה זו מאיימת על הישרדות חיות הבר הנדירות המתקיימות באזור, ביניהן טיגריסים, פילים וקופי אורנג-אוטן.

4 צפייה בגלריה
טיגריס אינדונזיה
טיגריס אינדונזיה
בו פעול תאגיד הנייר העולמי "Asia Pulp & Paper". הטיגריס בעת הימצאו
(קרדיט: גרינפיס)

הטיגריס הסומטרי נתון בסכנת הכחדה חמורה. רק כ-600 פרטים שלו נותרו כיום בטבע. הוא חי אך ורק באי סומטרה, כך שעם המשך ביאור היערות במקום, אוכלוסייתו תכחד לחלוטין. בירוא היערות לא רק שהורס את שטחי המחייה הטבעיים של החיות הנדירות, אלא גם דוחק אותן לאזורים הסמוכים למגורי אדם, דבר שמגדיל את הסיכויים לקונפליקטים אלימים בין הצדדים ולעלייה בציד.

4 צפייה בגלריה
טיגריס אינדונזיה
טיגריס אינדונזיה
מיקום מציאתו של הטיגריס
(קרדיט: גרינפיס)
"אנחנו חייבים לעצור את הרס היערות על מנת להציל את האקלים, הטבע, הבריאות והעתיד שלנו", אמר קיקי טאופיק, יו"ר עולמי קמפיין היערות של אינדונזיה בגרינפיס.
זו אינה הפעם הראשונה בה תאגיד הנייר מגיע לכותרות בשל טיגריס שנלכד במלכודת. בשנת 2011 פעילי "גרינפיס" תיעדו באותו האזור טיגריס סומטרי שנתפס במלכודת לחזירי בר ונמצא ללא רוח חיים. "מדובר בשחזור של היסטוריה חשוכה עבור החברה. Asia Pulp & Paper נותרה מזוהה עם ביאור ושריפה של יערות, המהווים אזור מחיה חיוני לטיגריסים", אמר טאופיק.
4 צפייה בגלריה
טיגריס אינדונזיה
טיגריס אינדונזיה
זו אינה הפעם הראשונה בה תאגיד הנייר מגיע לכותרות בשל טיגריס שנלכד במלכודת
(קרדיט: רוני מוהרמן גרינפיס)