המרכז האקדמי פרס נבחר למקום הראשון מבין כלל המוסדות האקדמיים בישראל, במסגרת סקר שביעות הרצון השנתי של התאחדות הסטודנטים הארצית שנערך בקרב כלל ציבור הסטודנטים. זאת לאחר שנתיים רצופות, שבהן היה במקום השני (והמכובד אף הוא).
3 צפייה בגלריה
המרכז האקדמי פרס
המרכז האקדמי פרס
המרכז האקדמי פרס
(צילום: יח"צ)
המרכז האקדמי, שהוקם ברחובות בשנת 2006, מכשיר מדי שנה מעל 7,200 סטודנטים במסלולים מגוונים לתואר ראשון ושני, ובמהלך הדרך מעניק להם ערך מוסף משמעותי לעתיד. כשבודקים את הגורמים שהנחו את הסטודנטים בתשובותיהם בסקר, עולים ארבעה פרמטרים מרכזיים ומהותיים ביותר עבורם. ואכן מהתשובות עולה, כי המרכז האקדמי פרס מספק לתלמידיו את המענה המיטבי בכל אחד מהפרמטרים – רמת הקורסים, שילוב טכנולוגיות למידה, איכות המרצים ויחסם לסטודנטים.

כלים מעשיים לעתיד

רמת הקורסים – מלבד הרמה הגבוהה של הקורסים במרכז, בולטת העובדה שיש להם חלק משמעותי וחשוב בהכשרת הסטודנטים ליום שאחרי התואר, דהיינו לשוק העבודה. המרכז מציע את מסלול "תואר פלוס", המשלב עם לימודי התואר קורסים המעניקים כלים מעשיים ויעילים, כשבסופם ניתנות תעודות מקצועיות, המקנות יתרון מובהק בקבלה למשרות איכותיות בשוק העבודה. בחלק ממסלולי "תואר פלוס" אף קיימת השמה מובטחת לבוגרים, למשל בתחום השיווק הדיגיטלי. עפרה אלול, מייסדת ומנכ"ל המרכז האקדמי פרס, מפרטת: "רוב הסטודנטים והסטודנטיות מגיעים לרכוש השכלה גבוהה במטרה להשתלב בשוק העבודה, והפתרון שלנו ורסטילי ומתחלק לשניים: האחד במסגרת תוכנית הלימודים והשני במסגרת כלים חוץ-לימודיים שהם אולטרה-מעשיים. במסגרת תוכנית הלימודים, אנו מתגאים בכך שלסטודנטים מוענקות תעודות מקצועיות מלבד התואר האקדמי. למשל, הם יכולים לצאת לשוק העבודה גם עם תואר במשפטים וגם עם תעודת מגשר; גם עם תואר במנהל עסקים וגם עם תעודת שיווק דיגיטלי; גם עםMBA וגם עם תעודת דירקטורים; ועוד.
3 צפייה בגלריה
עפרה אלול
עפרה אלול
עפרה אלול
(צילום: יח"צ)


"במסגרת החוץ-לימודית, אנו מקדישים משאבים רבים ב'יחידה לפיתוח קריירה', שנועדה לשלב סטודנטים וסטודנטיות בתפקידים מובילים בחזית התעשייה הישראלית. היחידה מפעילה תוכניות להשמה והתמחות בשיתוף עם חברות ועמותות עוד במהלך הלימודים, ומאפשרת לסטודנטים להתוודע למשרות ולהתקבל אליהן. הסטודנטים והבוגרים זוכים להגיש מועמדות למשרות ייחודיות, ולקבל ליווי צמוד עד למציאת המשרה המיוחלת". עוד מוסיפה אלול, כי המרכז מצייד את הסטודנטים בכלים לחיפוש עבודה, כתיבת קורות חיים, הכנה לריאיונות עבודה ועוד.
שילוב טכנולוגיות בלמידה – המתכונת ההיברידית, שהוטמעה במהלך משבר הקורונה, הפכה את הלמידה לגמישה יותר עבור הסטודנטים, כאשר המרכז היה החלוץ בפיתוח תשתית טכנולוגית משוכללת, המותאמת לצרכים החדשים. גם המרצים נרתמו למען הסטודנטים ואפשרו לימודים מכל מקום. "את הלמידה המסורתית קל להטמיע בעולם הטכנולוגי, כך שמתפנה מקום לפתח דווקא שיטות לימוד חדשניות שהן מוטות טכנולוגיה במהותן", מסבירה אלול, "אנו משתדלים ככל האפשר, שהנוכחות הפיזית של הסטודנטים תידרש באמת רק כששיטת הלימוד מצריכה זאת. למשל, במסגרת הלימודים לתואר השני בייעוץ ופיתוח ארגוני, הסטודנטים יכולים ללמוד חלק מהתכנים באמצעות שיעורים מוקלטים או בזמן אמת, בעוד שיעורים אחרים מתנהלים באופן סדנאי, שדורש את נוכחותם; למשל סדנת ODT ((Outdoor Training ביער, במסגרת קורסי מנהיגות, שמטרתה לחשוף ולגרות את האלמנטים בהתנהלות הקבוצה והפרט".
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
איכות המרצים ויחסם לסטודנטים – היחס האישי לסטודנטים מאפיין את צוות המרכז האקדמי פרס, כשהסטודנטים מוזמנים להתייעץ ולשאול שאלות גם מחוץ למסגרת השיעור, ולקבל הכוונה מקצועית ומותאמת אישית.
מלבד המעבר למתכונת למידה היברידית, משבר הקורונה הביא איתו אתגרים חדשים לסטודנטים.

"ביטחון ביציאה לשוק העבודה"

סטודנטים שחווים קשיים כלכליים, רגשיים או זקוקים לייעוץ והכוונה בכל הקשור להסדרי מימון ומלגות, מוזמנים להיעזר בשירותי מחלקת הרווחה והמעורבות החברתית במרכז. זאת ועוד, בהיבט הלימודי פועל בקמפוס מרכז רעו"ת, המעניק מעטפת סיוע ייחודית הכוללת שיעורי תגבור ומרתונים לימודיים, אסטרטגיות למידה, העצמה, הכוונה אישית, אבחונים דידקטיים, ליווי רגשי ועוד. מרכז רעו"ת מספק גם מענה כלכלי, כשסטודנטים רבים נרתמים לפעילות של מעורבות חברתית בתמורה למלגת לימודים.
לדברי אלול, המרכז האקדמי פרס הרחיב את פעילותו הפילנתרופית למען סטודנטים מוחלשים מבחינה כלכלית ובעזרת מלגות, כדי לסייע להם להתמודד בהצלחה עם התקופה הקשה. כמו כן, שם המרכז דגש רב על עזרה במציאת עבודה, התואמת את מסלול הלימוד של הסטודנט, עוד במהלך הלימודים. "כיוון שמסלולי הלימוד שלנו מאפשרים שילוב של עבודה במהלך הלימודים, הסטודנט יכול לעבוד במקביל אליהם ואף לצבור ניסיון שיועיל לו לאחר סיום התואר", היא מבהירה.
"אנו מאמינים בהתפתחות האישית והמקצועית של הסטודנט ויודעים שקהילה אמיתית מתקיימת ומתחזקת באמצעות העצמת היחיד. על כן, תמיכה אישית וכלכלית, לצד פעילויות המקדמות את הסטודנט במסגרת הלימודים ומחוצה לה, הן אלה שיעניקו לו את הביטחון ליציאה מיטבית לשוק העבודה", מסכמת המייסדת והמנכ"ל.