הדרך הארוכה לתמהיל המשכנתא המשתלם ביותר כרוכה בהצעות מחיר מבנקים, השוואה בין טבלאות מורכבות של החזרים וניסיון להשיג את התנאים הטובים ביותר עבור ההלוואה הגדולה ביותר שרובנו לוקחים במהלך חיינו. אך לאחר תהליך ארוך ומייגע מול הבנק ורגע לפני אישור ההלוואה, צצה הדרישה לראות ביטוח משכנתא. בשלב זה, הלחץ גובר על הרצון לצאת לסקר שוק שאולי יעכב את התהליך, ולכן רבים מאיתנו לסגור על ההצעה המהירה ביותר, מהבנק המלווה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Pexels)
באותה נקודת זמן מלחיצה, יכול להיות שהפער בין סכום ההלוואה לסכום הפרמיה החודשית נראה לכם כה גדול, עד שאין טעם להיכנס למשא ומתן על תעריף הביטוח. מה שרובנו נוטים לשכוח באותו רגע הוא שהפרמיה החודשית מצטברת במהלך השנים לסכום גבוה מאוד, כך שכל חיסכון קטן יכול להגיע לאלפי שקלים בעלויות הכוללות.
מתברר שבפעולה אחת פשוטה, תוכלו להגיד לעצמכם תודה על עסקה מוצלחת שתחסוך לכם במשך שנים רבות. מה חשוב לזכור לפני שיוצאים לסקר שוק? ומדוע חשוב להתחיל לבדוק עוד לפני האישור הסופי של המשכנתא?

חשוב להבין - ביטוח משכנתא הוא תנאי הכרחי לקבלת ההלוואה מהבנק

בעקבות הסכום הגדול והתקופה הארוכה בה משק הבית מחזיר את המשכנתא, הבנק רוצה להגן על עצמו ממצבים בהם לא תוכלו להמשיך להחזיר את ההלוואה. לכן, הבנק המלווה דורש שני סוגי ביטוחים המרכיבים את ביטוח המשכנתא: ביטוח חיים למשכנתא, המשולם במקרה של מותו של אחד מבני הזוג, וביטוח מבנה למשכנתא, המעניק כיסוי במקרים של נזקים למבנה.
בשני המקרים המוטב הוא הבנק אך הביטוח מגן גם על הרוכשים, משום שיתרת ההלווה נמחקת במקרה של פטירה, ונזקים למבנה משולמים על ידי חברת הביטוח במקרה של נזק, כך שהעלויות לא יוצאות מכיסם של הלווים.
ביטוח המשכנתא משולם בתשלום חודשי קבוע לכל אורך שנות המשכנתא ולכן חיסכון בעלות הביטוח מוביל לחיסכון בהחזר החודשי לאורך השנים.
עוד עובדה שחשוב להבין - את פוליסת ביטוח המשכנתא ניתן לרכוש מהבנק או מחברות הביטוח. מעבר לכך, גם לאחר רכישת ביטוח למשכנתא דרך הבנק, ניתן תמיד לבדוק, להשוות ולעבור לחברה המציעה את התנאים הטובים ביותר עבורכם.
מבחינת הכיסוי עצמו, בניגוד לסוכנויות הבנקים, רק חברות הביטוח רשאיות להציע, כחלק מביטוח המשכנתא, ביטוח צד ג' כך שביטוח אשר נרכש מחברת הביטוח ישירות או מסוכן בהכרח יכלול כיסוי נרחב יותר מאשר ביטוח שנרכש באמצעות הבנק.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Pexels)

אל תתפתו להצעה עם מחיר זול לתקופה קצרה, ובררו על ביטוח ברגע שהיקף המשכנתא ידוע

למרות שהישראלים מתגאים בכך שהם צרכנים חכמים שיודעים למצוא את הדילים המשתלמים ביותר, רובנו נתקעים כאשר מדובר בביטוח משכנתא. רוב הלקוחות אשר לוקחים משכנתאות בבנקים בישראל לא מגיעים כלל לשלב סקר השוק בעת רכישת ביטוח משכנתא. הסיבה לכך נובעת ככל הנראה מכך שאותם לקוחות מגיעים לסוף תהליך לקיחת המשכנתא כשהם מותשים מההשוואות, המשא ומתן וההתרוצצויות. בנוסף, יש להם תחושה שמכיוון שמדובר בביטוח, חובה לעשות אותו בהקדם ואין זמן לסקר שוק, משום שהבנק לא מאפשר לקבל משכנתא בלי ביטוח. התוצאה הרווחת היא סגירת הביטוח מול הבנק, ללא בדיקה נוספת.
אם חיסכון הוא ערך עליון עבורכם, כדאי להבין כי השקעה בסקר שוק קצרצר בין חברות הביטוח היא השקעה לעתיד הרחוק.
טיפ חשוב נוסף הוא להשוות את העלות הכוללת לאורך השנים, ולא רק את התעריף לשנה הראשונה. חלק מהחברות ינסו למשוך אתכם עם הצעה נמוכה לתקופה ההתחלתית, אך כפי שכבר הבנו, מדובר על עסקה ארוכת טווח שתשפיע על ההוצאות שלכם למשך עשרות שנים.
עוד המלצה חשובה היא להתחיל לברר על ביטוח משכנתא ברגע שיודעים את סכום ההלוואה, כדי לא לחשוש ברגע האמת מעיכוב התהליך ואישור המשכנתא.

איך בוחרים את חברת הביטוח הנכונה לביטוח המשכנתא שלכם?

כאשר בוחרים חברת ביטוח לפוליסה שתלווה אתכם במשך שנים רבות ותהיה קשורה לאחת מהעסקאות הגדולות שתעשו בימי חייכם, חשוב לבחור בחברה אמינה ויציבה.
אחת מחברות הביטוח הגדולות בישראל היא הפניקס, אשר שירתה ועודנה משרתת מיליוני ישראלים במגוון סוגי ביטוח, לרבות ביטוח חיים ומבנה למשכנתא.
ב'הפניקס' מתחייבים לשירות מהיר, אישי ומקצועי לאורך כל הדרך, במחירים אטרקטיביים. רכישת פוליסת הביטוח מבוצעת בהליך דיגיטלי קצר וידידותי למשתמש.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Pexels)
לקוחות אשר רוכשים ביטוח חיים למשכנתא בהפניקס יהיו זכאים לחודשיים מתנה, כדי להתחיל את הדרך החדשה בדירה שרכשו בשקט נפשי מרבי.
חשוב לזכור - גם אם רכשתם כבר ביטוח משכנתא בבנק או בחברת ביטוח אחרת, תוכלו להעביר את פוליסת ביטוח המשכנתא להפניקס, ללא עלויות.
התוצאות מדברות בעד עצמן - כל לקוח שני שהתעניין בביטוח משכנתא ב'הפניקס', רכש את הביטוח, בעקבות השירות, האמינות והצעת הערך המשתלמת ביותר.
בין אם אתם רוכשים את הדירה הראשונה שלכם (מזל טוב!) ובין אם מדובר בדירה להשקעה, דירת 'מחיר למשתכן' או כל סוג אחר של רכישת נכס למגורים, חשוב לזכור שהדרך הבטוחה לחיסכון נוסף בעלויות המשכנתא, עוברת בביטוח משכנתא בהפניקס.