בין אם נרצה זאת ובין אם לאו, העור שלנו הולך ומזדקן עם השנים. נשים וגברים רבים מנסים למצוא את הפתרונות האולטימטיביים לשמירה על מראה עור צעיר, ופונים בין היתר לניתוחים פלסטיים, הזרקות של חומרים שונים, מריחת קרמים ועוד.
עם זאת, עד כה לא נמצא הפתרון שמספק תוצאות טובות הנשארות לאורך זמן. "היום אפשר להגיד שיש לנו ג'יים צ'יינגר", אומר ד"ר מנו רובינפור, מומחה לאסתטיקה רפואית ומנתח פלסטי עם ניסיון של עשרות שנים. "Sculptra מציע תוצאות שעדיין לא נראו בתחום טיפולי הפנים. מבחינתי מדובר על שינוי קונספט בתחום שמחפש פתרונות חדשים כבר שנים".
המוצר החדשני, אשר צובר תאוצה בישראל בשנים האחרונות, עוצר את תהליך ההזדקנות של העור באמצעות עידוד ייצור קולגן טבעי, ונחשב לא פחות ממהפכה באסטרטגיית הטיפול של מומחים רבים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות Galderma)
מה גורם לסיבי הקולגן להיות מרכיב כה חשוב במראה של העור? ואיך הפך Sculptra לפתרון חדשני שמשנה את חוקי המשחק ומציע תוצאות הדרגתיות שנשארות לאורך זמן?

סיבי החלבון ששומרים על יציבות העור - והולכים ופוחתים עם השנים

70% מהעור שלנו מורכב מסיבי קולגן, חלבונים הנמצאים בשכבת הדרמיס העמוקה של העור, אשר נותנים לו יצירות ועוזרים לתפקוד של סיבי האלסטין והחומצה ההיאלרונית הטבעית שלו. במקביל, הקולגן שומר על עור חלק ועשיר בלחות. על מנת שהעור יראה טבעי, בריא וצעיר (כפי שכולנו רוצים), עליו לכלול רמות גבוהות של סיבי קולגן.
למרבה הצער, עם השנים העור מזדקן ומאבד בכל שנה באופן טבעי 1% מכמות הקולגן שלו, מה שמוביל בסופו של דבר לקמטוטים, קמטים, איבוד נפח וירידה בגמישות העור. למעשה, עד גיל 45 'הולך לאיבוד' רבע מהקולגן הטבעי שהגוף מייצר.

"במקום למלא קמט באופן מקומי ולקבל תוצאה לטווח קצר, העור משתפר באופן כללי לחודשים רבים"

אחת השיטות הנפוצות ביותר למילוי קמטים ושיפור מראה עור הפנים היא הזרקה של חומצה היאלרונית אל מתחת לפני העור. "באופן כללי, המטרה של כל אותם חומרים ופתרונות היא לייצר תגובה בגוף, שמתקנת את הקמטים או את חוסר הנפח. החיסרון המשמעותי של חומצה היאלרונית הוא העבודה כי מדובר בפתרון מקומי מאוד של מילוי קמט מסוים או הוספת נפח באזור מוגבל", אומר ד"ר רובינפור. "בנוסף, האפקט של ההזרקה נשאר ל-9-12 חודשים בלבד, ולאחר מכן יש לחזור שוב ושוב לטיפול אם רוצים לשמור על אותו מראה".
החידוש של Sculptra, מסביר ד"ר רובינפור, הוא השילוב של תוצאה מקסימלית ואפקט מתמשך. "כל הפתרונות הקיימים עד כה לא נתנו תוצאה מספיק טובה לאיבוד קולגן תת-עורי. עד שהגיע Sculptra".
3 צפייה בגלריה
ד"ר רובינפור מנתח פלסטי מומחה בכירורגיה אסתטית
ד"ר רובינפור מנתח פלסטי מומחה בכירורגיה אסתטית
ד"ר רובינפור מנתח פלסטי מומחה בכירורגיה אסתטית
(צילום: יח"צ ד"ר רובינפור)

2-3 טיפולים, עד 40% תוספת בקולגן התת-עורי

על פי המחקרים של צוות החוקרים שפיתחו את המוצר, לאחר 2-3 הזרקות, נרשמה תוספת של כ-40% בקולגן התת-עורי. בנוסף, מדובר בפעם הראשונה בה נמצא פתרון שלא נועד למלא קמט באופן מקומי, אלא מביא לשיפור העור באופן כללי. "Sculptra לא נשאר בנקודה אחת, אלא מטפל בכל אזורי בפנים, משום שהוא משנה את הקולגן בכל השכבה התת-עורית", אומר ד"ר רובינפור.
התוצאה היא מראה טבעי, רענן, מוצק וצעיר בכל הפנים. "אמנם אין מחקרים עדיין על צוואר, אבל יצא לי לנסות להזריק את החומר לצוואר, והמטופלות דיווח על תחילת אפקט לאחר חודשיים", מדווח ד"ר רובינפור.

איך זה עובד? על הרכיב הייחודי שנשארים בגוף ותורמים לחידוש העור מבפנים

Sculptra ממלא קמטים וחוסרים של נפח באמצעות רכיב ה-PLLA (Poly-L-lactic acid), המשחזר את מבנה העור על ידי עידוד יצירת קולגן. לאחר מספר ימים, הנוזל המוזרק נספג בגוף, חלקיקי החומר נשארים בצורה יציבה באזור ההזרקה ומתחילים בתהליך חידוש העור מבפנים.
בחודשים שלאחר ההזרקה, חלקיקי ה-Sculptra מתפרקים באופן טבעי, בעוד שסיבי הקולגן שנוצרו נשארים במידה רבה עד 25 חודשים אחרי הטיפול. "גם אצל אנשים שנבדקו לאחר 3 שנים, האפקט נשמר ברובו", אומר ד"ר רובינפור. "אין הרבה מחקרים על טווח רחוק יותר. אני נוטה להגיד למטופלות לחזור אחרי 3 שנים לטיפול אחד. אין ספק שמדובר על הרבה פחות 'תחזוקה' או דחיפות לביצוע טיפולים אחרים".
עם זאת, חשוב לציין כי האפקט המלא של ה-Sculptra נרשם כ-3 חודשים לאחר תחילת הטיפול, "כך שמדובר בפתרון הדורש מעט סבלנות אך מספק תוצאות ארוכות טווח", מבהיר ד"ר רובינפור.
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות Galderma)

פתרון מושלם לשמירה על עור פנים שמתחיל להתעייף, או לשימור תוצאות של ניתוח

ד"ר רובינפור מדגיש כי ה-Sculptra לא מחליף את האפקט של ניתוח. "המפתח נמצא בייעוץ של רופא מומחה, אשר בוחן את מצב העור, הצרכים והרצונות של המטופל\ת, וממליץ על הפעולה הנכונה והמתאימה ביותר", אומר ד"ר רובינפור. "Sculptra מתאים מצד אחד לאנשים בגילאים יחסית צעירים שמתחילים לאבד את הקולגן התת-עורי, ומצד אחד למי שעוברת ניתוח קוסמטי ורוצה לשמור על התוצאה לאורך זמן. אחרי הכל, גם לאחר ניתוח, הזמן לא עוצר מלכת ואיבוד הקולגן התת-עורי ממשיך להתרחש".

שיטת החדרת החומר ללא כאב, על ידי רופא מומחה

במרפאה של ד"ר רובינפור פיתחו שיטת החדרה ייחודית של ה-Sculptra באמצעות קנולה, כלי ייחודי המחליף את הצורך במחט גדולה. "השיטה הרבה פחות כואבת וכמעט ולא פוגעת בכלי דם על העור, כך שאין שטפי דם או דימומים, ואפשר להמשיך כרגיל אחרי טיפול של רבע שעה בלבד", אומר ד"ר רובינפור.
עם זאת, חשוב לוודא שאתם מקבלים טיפול מרופא מומחה ומנוסה, שמכיר היטב את האנטומיה של הפנים, יודע גם לנתח וגם להזריק - כך שתוכלו לקבל את ההמלצה הרלוונטית והנכונה ביותר עבורכם.
בשורה התחתונה, אומר ד"ר רובינפור, "בהיסטוריה שלי בתור רופא מטפל, יש כמה נקודות שאני יכול להגיד ששינו את כל המחשבה שלי על העבודה והתחום. ההיכרות עם Sculptra היא נקודה כזו, ללא ספק. מדובר בעידן חדש בעולם טיפולי עור הפנים".