במסגרת המהומות האלימות אמש (בין שלישי לרביעי) במרכז ירושלים, שהיו המשך ההפגנה שהחלה מול מעון ראש הממשלה נרשם אירוע חריג. בלש סמוי ניסה לעצור את אחד המשתתפים שהתפרע והפר את הסדר, ומשתתפי הפגנה רבים החלו לתקוף אותו באלימות בניסיון לשבש את המעצר. הבלש נפצע ברגלו ולאחר רגעים ארוכים, שבהם גוננו עליו שלושה אזרחים, חולץ על-ידי פרשים ושוטרי יס"מ ופונה מהשטח.
4 צפייה בגלריה
 בלש של המשטרה שהותקף על ידי המפגינים
 בלש של המשטרה שהותקף על ידי המפגינים
הבלש שהותקף
(צילום: חיים גולדיטש )
אחד מאותם אזרחים שגוננו על הבלש, היה פז הררי, תושב הבירה בן 25. "ההפגנה עברה ליד הבית שלי ברחוב יפו, וירדתי למטה להצטרף למרות שהמחאה לא מייצגת אותי באופן מלא", סיפר ל-ynet. "הבחנתי באנשים משליכים שמשיות וכיסאות כדי לחסום את הרכבת הקלה, ותוך כדי המהומה זיהיתי את הבלש רודף אחרי אחד מהמפגינים".
הוא ציין שזיהה את הבלש לפי מכשיר הקשר שהוצמד למכנסיו. "בשלב מסוים הבלש הצליח לתפוס את המפגין והתיישב איתו על השולחן. נוצרה התקהלות מאוד גדולה סביבו והחלה אלימות. המטרה לא הייתה לפגוע בשוטר, אלא בעיקר על מנת לשחרר את העצור", אמר. "אני ועוד שני אנשים נעמדנו סביבו והגנו עליו כי האנשים איבדו את מטרת האירוע".
4 צפייה בגלריה
הפגנה מול בית רה"מ בירושלים
הפגנה מול בית רה"מ בירושלים
המהומות במרכז ירושלים
(צילום: EPA)
פז הבהיר שהוא לא מרגיש שהציל את הבלש מלינץ'. "זה עדיין אירוע לא לגיטימי, ואוי ואבוי לנו אם המשטרה לא תצליח לעשות את העבודה שלה, עם כל הביקורת שיש לי. זה, בעיניי, היה לא נכון ומכתים את המחאה", הוסיף. "לא פחדתי מהתגובה של האנשים, למרות שהיו כמה שחשבו שגם אני בלש. הייתה הרגשה לא נעימה אבל לא הרגשתי מאוים".
לדבריו, "בעיניי כשיש שוטר שמנסה לעשות את עבודתו, צריך לעצור מפגינים שהתבלבלו במעשים שלהם".
4 צפייה בגלריה
הפגנה מול בית רה"מ בירושלים
הפגנה מול בית רה"מ בירושלים
ההפגנה מול מעון רה"מ. "להציב קווים אדומים"
(צילום: EPA)
הוא גם מתח ביקורת על מארגני ההפגנה ועל כך שאפשרו לה לגלוש לאלימות. "הם חייבים לקחת אחריות על האירוע שהם יוצרים", אמר. "לפחות במרכז העיר, לא הייתה הנהגה. חיפשתי ולא מצאתי אף אחד שמוביל את הקהל כשיש המון אנשים, מי שמביא אותם צריך לקחת אחריות ולהציב קווים אדומים. בעיניי מי שאמור לשמור על הסדר הוא מי שמארגן את המחאה, לא המשטרה שצריכה להיות בכמה שפחות חיכוך עם האזרחים".