עבור הישראלים, מים זורמים הם גורם לשקט נפשי. עבור החקלאים, מים הם מקור לביטחון כלכלי. ובמדינה כמו שלנו, מים אחראים גם למצב רוח הלאומי. אחרי שנים של מעקב אחרי מפלס הכנרת, היום ישראל היא מעצמה של התפלת מים ומנהלת תשתית מתקדמת של טיפול והובלת מים לכל בית ובית במדינה.
אחת הסיבות המרכזיות לכך היא העובדה שעבור מקורות, מים הם שליחות. מאז יום הקמתה ב-1937, מקורות פורצת את גבולות הידע והטכנולוגיה - הכל על מנת להבטיח מים זמינים, איכותיים ואמינים לכל בית ומשפחה, לכל משק ולכל מפעל במדינה.
2 צפייה בגלריה
אשכול
אשכול
מרכז המבקרים באתר 'אשכול'
(צילום: נפתלי הילגר)
בפסח הקרוב תוכלו לראות מקרוב את הפתרונות החדשניים והטכנולוגיות בהן משתמשת מקורות בישראל ובעולם, במרכזי המבקרים של החברה אשר יהיו פתוחים ללא עלות במהלך חוה"מ פסח. מה הופך את מקורות ל'חברת המים של ישראל', אשר פעילה גם ברחבי העולם? ומה מחכה לכם במרכזי המבקרים?

חברת המים הלאומית, אשר הפכה למומחית בינלאומית

ה'מקור' של מקורות, אשר לשמו היא נוסדה, הוא תפקידה הקריטי במערך אספקת המים בישראל. נכון להיום, מקורות מספקת כ-80% ממי השתייה בישראל וכ-70% מצריכת המים בישראל. החברה מנהלת את מפעל המים הלאומי, שכולל כמובן את המוביל הארצי, ולצידו כ-3,000 מתקנים ברחבי הארץ בתחום אספקת מים, איכות מים, תשתיות, מכונים לטיפול בשפכים, התפלה, ועוד.
אך מקורות זה לא רק מים, ולא רק בישראל. 85 שנים של פעילות במדינה על סף מדבר מיצבו את מקורות בתור שם נרדף לידע, הובלה טכנולוגית ויכולת פיתוח גבוהות. בשנים האחרונות מקורות מספקת פתרונות לאתגרי מים רבים ברחבי העולם, ומהווה חלק מרכזי בביסוס מעמדה של ישראל בתוך מעצמת מים עולמית, עם פעילות במדינות שונות דוגמת ממלכת בחריין, אזרביג'אן וירדן.
2 צפייה בגלריה
ספיר
ספיר
האתר ההיסטורי 'ספיר'
(צילום: משה שי)

מקורות חוגגת ומזמינה אתכם להכיר את פעילות החברה מקרוב

לכבוד חגיגות ה-85, מקורות מזמינה את הציבור הרחב למרכזי המבקרים שלה, אשכול וספיר, בחול המועד פסח (17-20.4) ללא עלות!

מרכז המבקרים באתר 'אשכול' – חוויה רב-חושית של טכנולוגיה וחדשנות

מרכז המבקרים אשכול, הממוקם מול קיבוץ חנתון, מזמין אתכם לחוויה רב-חושית. באתר מטופלים המים הנשאבים מהכנרת לטובת שיפור האיכות שלהם לפני שהם מוזרמים במערכת צינורות סגורה לכל הארץ באמצעות 'המוביל הארצי'.
הביקור מתחיל במיצג מרהיב של מים, אורות, צבעים וצלילים, בשילוב הסבר מרתק על מקורות המים בישראל ועל דרכי הטיפול בהם, על מנת שיגיעו לכל רחבי הארץ באיכות מעולה.
האתר כולל גם את 'מפעל הסינון המרכזי', אחד מהמפעלים הגדולים והמורכבים מסוגו בעולם, המנצל פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, שיטות הנדסיות ותהליכי תפעול מתקדמים ביותר.
באתר תוכלו לחזות בטכנולוגיה, בחדשנות ובקדמה של מקורות, אשר שמות את ישראל בשורה הראשונה בין מדינות העולם המערבי מבחינת טיפול במי השתייה.

האתר ההיסטורי 'ספיר' - בואו לשמוע את הסיפורים ולחוות בעוצמה

על כביש 90 (בפנייה לחוף חוקוק), מחכה לכם האתר ההיסטורי 'ספיר', בו תגלו את הסיפורים המרתקים על הקמת 'המוביל הארצי' ומערכת אספקת המים לאורכה ולרוחה של ישראל.
התחנה כוללת משאבות השואבות את מי הכנרת ומעלות אותם לגובה של 250 מטר – גובה המשתווה לבניין של 80 קומות!
שעות פתיחת המרכזים: 09:00-17:00
הכניסה ללא עלות אך דורשת הרשמה מראש - לתיאום הביקור 1-800-250-270 או במייל mekorotvisit@mekorot.co.il