נחשף ההיקף העצום של תקיפות הפעוטות ב"גן הזוועות" ברמלה: במהלך דיון בהארכת מעצרה של בעלת גן הילדים "טולי" ברמלה, ליטל ברסי, הצהיר חוקר המשטרה פקד יניב עמרם כי החוקרים הצליחו לאתר במצלמות האבטחה כ-200 אירועי אלימות שהופנו נגד הפעוטות בגן. מעצרה של ברסי הוארך בשלושה ימים.

בדיון טענה עורכת דינה של בעלת הגן, סוזי עוזסיני ארניה, כי מרשתה לא הייתה מעורבת בשום פעולת אלימות - אך החוקר עמרם טען כי בסרטונים נראית ברסי כשהיא נמצא בחדר, בשעה שאחת הסייעות תוקפת את אחד הילדים הקטנים.
לשאלת הסנגורית, ענתה השופטת זהר דיבון סגל: "בעלת הגן הייתה נוכחת וידעה באופן ברור על אלימות, ולכל הפחות הייתה אמורה לדעת על מקרי אלימות בצפייה במצלמות". השופטת הוסיפה כי "האלימות כללה הטחת הפעוטות על המזרנים, סטירות, מכות על חלקי הגוף השונים, השלכת אוכל על הרצפה, השלכת חפצים. כל זאת הפכו לנורמה מקובלת על ידי צוות הגן. אלימות שלא דווחה.

3 צפייה בגלריה
ליטל ברסי
ליטל ברסי
"ידעה באופן ברור על האלימות". ברסי
(צילום: עמית שעל)
"הגננת חשודה בנקיטת אלימות באופן ישיר כלפי פעוטות", אמרה השופטת. "אין להתעלם מכך שהיא הייתה נוכחת כאשר ננקטה אלימות מצד הסייעות כלפי הילדים ואף הנחתה את צוות הגן לנקוט באלימות כלפי הפעוטות".
על בן זוגה של בעלת הגן אמרה השופטת כי גם הוא "לקח חלק פעיל באלימות. מדובר במי שפנו אליו לעזרה בטיפול בילדים שהיה קושי לתת מענה לצרכיהם. כאשר הילדים לא עמדו בציפיות הסייעות פנו אליו שיסייע לטפל בילדים באופן אגרסיבי. לקחת אותם למקומות בגן שם היו נענשים".
3 צפייה בגלריה
פקד יניב עמרם
פקד יניב עמרם
200 אירועי אלימות כלפי הילדים. פקד עמרם
3 צפייה בגלריה
עו"ד סוזי עוזסיני ארניה
עו"ד סוזי עוזסיני ארניה
עו"ד סוזי עוזסיני ארניה
(צילום: חן רוטנברג)
השופטת הוסיפה כי "בנסיבות הללו, לנוכח ריבוי מקרי האלימות בגן, השיטתיות, ריבוי המעורבים, לא ניתן להפריד בין הדברים ולהתייחס לכל אחד בנפרד. מדובר בפרשייה חמורה ועולה מסוכנות לשיבוש. מדובר בפרשה רחבת היקף, חמורה, ונתונים אלה מעלים חשדות חמורים המצדיקות הישארות במעצר. לאור כל האמור אני מורה על הארכת המעצר בשלושה ימים".
מלבד בעלת הגן נעצרו גם בעלה ושבע סייעות. מפרטי עדותה של הגננת שהגיעו לידי ynet עולה כי היא ניסתה לגלגל אחריות לסייעות וטענה בפני חוקריה: "לא ידעתי, הסייעות עשו את זה מאחורי הגב שלי. אם היו נוהגים כך בילדיי שלי, הייתי מרגישה נורא".
ברסי שנעצרה בשלב השני של החקירה ונחשדת במקרי אלימות וגם באי-דיווח על אירועים אלימים, אמרה עוד: "בחיים לא הרמתי יד. הפרדתי בין ילדים שרבו, ולפעמים צריך להפעיל קצת כוח, אבל מעולם לא הרבצתי".