היקף הקניות ברשת הולך וצומח בכל שנה בקצב מסחרר בישראל בשנים האחרונות, והישראלים נחשבים לאחת המדינות המובילות בעולם בביצוע רכישות אונליין. שנת הקורונה הובילה לזינוק גדול מהרגיל בתחום, כאשר הישראלים הסתגרו בבתים, מרכזי הקניות היו סגורים וקהל חדש נחשף לעולם הסחר המקוון. כעת, גם לאחר פתיחת המשק לפעילות, ישראלים רבים התרגלו לרכישה מהאינטרנט, וגילו את הנוחות הרבה של קניה מהספה בסלון, מבלי לצאת מהבית.
על מנת להפוך את הרכישה הבאה שלכם למשתלמת ובטוחה יותר, אספנו מספר טיפים חשובים שאתם חייבים לקרוא לפני מסע השופינג הווירטואלי הקרוב.
1. גולשים באתר מחו"ל? שימו לב היטב לתנאי המשלוח
כאשר אתם משוטטים באתרים מחו"ל, כדאי לבדוק לפני הכל האם האתר מציע משלוחים לישראל - ואם כן, מהי עלות המשלוח לארץ. רק אחרי שתשלבו את דמי המשלוח בחישוב הכולל, תוכלו להבין האם הקנייה משתלמת.
כדאי לברר את הפרטים האלו מייד לאחר הכניסה לאתר, כדי לא לבזבז זמן ולהתאהב במוצר שלא יכול להגיע אליכם, או שדמי המשלוח שלו גבוהים ממחיר המוצר עצמו.

1 צפייה בגלריה
(צילום: ynetshops)


2. חפשו חוות דעת על המוצר ברשת או ברשתות החבריות
ראיתם משהו שמתאים לצרכים שלכם? עצרו רגע וחפשו חוות דעת באינטרנט. אם מדובר במוצרי חשמל, ישנם מספר אתרי ביקורות גדולים, מקיפים ומקצועיים, שמפרסמים reviews מעולים אשר יעזרו לכם להחליט סופית או לעשות שינוי של הרגע האחרון.
גם הרשת החברתית יכולה להיות מקום מצוין לקבלת חוות דעת - הפוסט הנכון עם השאלה הנכונה, או חיפוש קליל בקבוצה הרלוונטית, יכולים להציף חוות דעת עדכניות ומועילות.
3. הרבה מעבר למוצר עצמו - ודאו שאתם קונים מאתר איכותי עם זמינות ושירות
מוצר מעולה במחיר מצוין זה מעולה, אך קנייה ברשת היא הרבה יותר מכך. ממש כפי שאנחנו אוהבים חנויות מסוימות בגלל השירות של המוכרים ושירות הלקוחות המעולה, כך כדאי להתייחס גם לקניות ברשת. ההמלצה היא לקנות באתר עם מגוון גדול של פריטים, שיודע לספק זמינות ושירות בכל שאלה ובעיה. האתרים הגדולים אשר שמים דגש על שירות מעמידים לרשות הלקוח מוקדי שירות ומכירות העונים לכל בקשה ושאלה - לפני הרכישה ואחריה.
4. ודאו שהתשלום באתר מאובטח
על מנת להגן ככל האפשר על הפרטים שלכם, חובה לוודא שהאתר שאתם עומדים לקנות ממנו פועל על פי פרוטוקול של קנייה מאובטחת - במרבית המקרים האתר יציין זאת עם אותיות SSL וקידוד 128-bit. אם לא איתרתם את המידע, השקיעו מספר דקות בחיפוש אחרי הפירוט על רמת האבטחה בהליך הקנייה באתר.
5. כדי להפחית את הסיכוי לפריצות אבטחה - הימנעו מקניה בחיבור ל-WiFi ציבורי, ואל תתפתו לאתרים מפוקפקים
במקרים רבים, פרצת האבטחה לא נמצאת באתר עצמו אלא בחיבור שלכם אליו. לכן, עדיף להימנע מרכישות כאשר המחשב הנייד או הסלולרי שלכם מחוברים לרשת WiFi ציבורית, מתוך חשש לפריצות אבטחה. ההמלצה היא לבצע את הרכישות המקוונות מהרשת הסלולרית שלכם, או לחלופין מהחיבור החוטי\אלחוטי של הרשת הביתית.
באופן כללי, גם אם האתר מצהיר על תשלום מאובטח, רשת האינטרנט היא כר פורה להונאות. הפתרון הוא הפעלה של הגיון בריא - אם המחיר נמוך באופן מחשיד, כנראה שיש סיבה לחשוד. אם האתר נראה מפוקפק, הדומיין נראה חשוד ותהליך המכירה נראה לא מקצועי, הרימו דגל אדום ושאלו את עצמכם אם אתם רוצים לספק את פרטי כרטיס האשראי שלכם לאתר שכזה. אם אתם חדשים בתחום, אל תהססו לשלוח לינק לחבר שהוא 'שועל קניות אונליין, או בן המשפחה המנוסה שמבין בנושא, כדי שיחוו דעה על האתר.

הבחירה הבטוחה - ynet shops

אחד האתרים הוותיקים והידועים בעולם הקניות ברשת בישראל הוא ynet shops, מבית ynet וידיעות אחרונות, אשר מוכר מגוון עצום של מוצרים.
באתר מוצעים בכל רגע נתון יותר מ-10,000 פריטים, תוך מתן דגש על איכות המוצרים, מגוון הקטגוריות, זמינות הנציגים ושירות ללא פשרות לכל לקוח ופונה. ynet shops רואה בספקים וביבואנים המקומיים המספקים את המוצרים בתור שותפים לעשייה היומיומית ולהצלחה, ומנהלים איתם מערכת יחסים ארוכת שנים.
בתור אתר קניות גדול ומוביל, ynet shops מעמידה לרשות הלקוחות צוות מיומן ומקצועי של נציגי שירות ומכירות, המציעים זמינות לכל מענה, בקשה, רכישה או פנייה לטיפול לאחר המכירה, לכל המוצרים המשווקים באתר.
כל מה שנותר לכם הוא להיכנס ל-ynet shops, לבחור את המוצר שאתם חולמים עליו, ולקבל שילוב של מחיר משתלם, קנייה מאובטחת ושירות מעולה לאורך כל הדרך.