אם מביטים אל עתיד שוק העבודה (ואל עתיד העולם כולו), המסקנה הבלתי נמנעת היא שהעתיד נמצא בטכנולוגיה. עולם ההייטק, הכולל תחומים רבים ומגוונים, שובר שיאים של פעילות, גיוסים ואקזיטים בכל שנה. ההצלחה של ענף ההייטק הישראלי, הנחשב לאחד מהמובילים בעולם, הוביל למחסור עצום של כוח אדם - על פי ההערכות בתעשייה, מדובר על 15 אלף משרות פנויות בכל רגע נתון. הדרישה למפתחים, אנשי סייבר ואבטחת מידע, QA, Data – בדיקות תוכנה ואנשי IT ממשיכה להיות חזקה, מה שמוביל למשכורות גבוהות וצורך גדול בכישרונות חדשים המחזיקים בידע הכי רלוונטי ועדכני.
לכן, אלו מכם שחושבים על לימודים שיעניקו לכם נקודת פתיחה מצוינת לקריירה מתגמלת ומרתקת, אין ספק שהתחומים הטכנולוגיים הם הכיוון הנכון בשבילכם. חשוב לדעת שלא כל התפקידים בעולם ההייטק דורשים ידע נרחב במתמטיקה או מומחיות עצומה בחומרה ואלגוריתמים - כיום ניתן להשתלב בהייטק בתור מפתחים מתחילים, אנשי דאטה, בודקי תוכנה (QA), טכנאי מחשבים ו-IT, מעצבים גרפיים, אנשי שיווק דיגיטלי ועוד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

הזמן המושלם להתחיל - מוקדם ככל האפשר

אם אתם צעירים לקראת שחרור שכבר חושבים על העבודה שתתאים לכם באזרחות, חשוב להבין שבעולם העבודה של ימינו, כבר לא צריך לסיים תואר כדי להשתלב בשוק ההייטק הרותח, שמחפש כישרונות צעירים. למעשה, ככל שתתחילו בקריירה הטכנולוגית שלכם בשלב מוקדם יותר בחיים ועם הכלים הנכונים, כך תוכלו להתחיל לצבור ניסיון ולהתקדם מקצועית מהר יותר.
אפילו המדינה רואה בצעירים את עתיד ההייטק של ישראל, עם צעדים מגוונים כמו הגדלה משמעותית של ההשקעה הממשלתית בהכשרות וקידום לימודי מדעים ומדעי המחשב כבר בגיל בית הספר.

חיילות וחיילים - הכשרה בעולם ההייטק היא המקפצה המושלמת לאזרחות

חיילות וחיילים בסדיר אשר מתחילים להתקרב למועד השחרור, נמצאים בשלב בו הם יכולים להשקיע בעתיד שלהם ולהגיע לאזרחות עם מקצוע מבוקש בענף ההייטק.
עבור מי שרוצה לנצל את הזמן באופן אפקטיבי כדי להשתלב בשוק העבודה מיד אחרי הצבא, השתתפות בקורס טכנולוגי במהלך השירות היא הפתרון המושלם. לעומת משוחררים אחרים שיתחילו 'לחפש את עצמם' אחרי השירות, בוגרי קורסים איכותיים בתחום הטכנולוגיה משתחררים עם מקצוע מבוקש ביד ויכולים להתחיל לעבוד מיד אחרי השחרור.
אחד החידושים של השנתיים האחרונות, במיוחד על רקע הקורונה אך גם כחלק ממגמה כללית בעולם הלימודים של היום, הוא היכולת להשתתף בקורסים אונליין, מה שמאפשר לימודים מהבית או מהבסיס, בלי להגיע לכיתות באופן פיזי.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

מהם התחומים המבוקשים עבור צעירים לקראת שחרור?

הקורסים המתאימים ביותר לחיילים, אשר מעניקים מקצוע מבוקש תוך מספר חודשים של מסלול לימודים בשעות אחה"צ\ערב, הם פיתוח Full Stack בשפת Python הפופולארית לפיתוח אפליקציות ווב ולתחום ה- Data, מסלול סייבר ואבטחת מידע - תחום צומח במיוחד אשר אחראי על ההגנה על הנתונים הרגישים ביותר של חברות וארגונים, בדיקות תוכנה (QA) - תחום שתמיד שומר על רלוונטיות וביקוש, פיתוח בשפת JAVA ששומרת על פופולאריות במשך שנים רבות, שיווק דיגיטלי אשר מכניס את הצעירים להייטק דרך מחלקת השיווק, ועיצוב גרפי - מקצוע המתאים לכל הצעירים האמנותיים והיצירתיים.
כמו שאפשר לראות, עולם ההייטק כולל מגוון עצום של תפקידים, רובם לא מצריכים ידע במתמטיקה או כישרון טכני יוצא דופן.

חובה להכיר - קורסי אונליין המתאימים למתחילים, עם מיקוד בדרישות השוק

ג'ון ברייס, המכללה המובילה בישראל ללימודי הייטק, מציעה מגוון קורסים בתחומים נדרשים, תוך מיקוד בתכנים המתאימים לדרישות של שוק העבודה ב-2022.
כל הקורסים מועברים ב-LIVE מול המרצה, מה שנותן תחושה של לימודים בכיתה, בסיוע כלים חדשניים לתמיכה בלימודי אונליין - כך שכל המשתתפים נהנים מלמידה מתקדמת ונוחה עם ליווי צמוד ואישי של צוות המכללה.
תוכניות הלימודים של הקורסים מתעדכנות כל הזמן ושומרות על פרקטיות מרבית בהתאם לדרישות השוק. המרצים במסלולי הלימודים של מכללת ג'ון ברייס, אשר נבחרים בקפידה רבה, מביאים איתם ניסיון עשיר מהשטח, אותו הם חולקים עם הסטודנטים הצעירים.
תעודת סיום קורס ממכללת ג'ון ברייס מהווה יתרון אדיר בקבלה לעבודה בכל ארגון, הודות למוניטין המצוין שצברה המכללה במשך שנות פעילותה והאיכות הידועה של תכני הקורסים ושל המרצים. ג'ון ברייס מכשירה מידי שנה למעלה מ-10,000 אנשי הייטק בתחומים רבים אשר משתלבים במגוון משרות בתעשייה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

הדרך שלכם להייטק מתחילה במבדק התאמה ללא תשלום

על מנת להתאים עבורכם את הקורס שינצל את היכולות והפוטנציאל שלכם, מכללת ג'ון ברייס מעבירה את כל המועמדות והמועמדים מבדק התאמה מקיף בשיתוף אדם מילוא, המכון המוביל בישראל לייעוץ ואבחון תעסוקתי. המבדק מתבצע אונליין וללא תשלום, ועל בסיס התוצאות שלו יועצי הלימודים של ג'ון ברייס יעזרו לכם לבחור במסלול המתאים ביותר עבורכם.
במקום לחלום על מה תעשו באזרחות, נצלו כבר עכשיו את ההזדמנות והשיגו לעצמכם מקפצה לעבודה מצליחה ורווחית.
לקביעת מבדק התאמה אונליין ללא עלות כולל פגישה אישית עם יועץ לימודים מקצועי באחד הסניפים (ת"א, חיפה, ירושלים ולמי שמאוד רחוק - גם בזום), היכנסו >>