גבעתיים חוגגת 100 שנים, ולרגל החגיגות, תאטרון גבעתיים יארח בחודשים הקרובים חמש תערוכות מקוריות, שיציגו את פניה השונים והמרתקים של העיר. מה מחכה לכם בתערוכות ה-100?

הפועל באומנות

תערוכה רטרוספקטיבית העוסקת בדמות הפועל באמנות הישראלית מוצגת כמחווה לגבעתיים עיר הפועלים בכלל ולשכונת בורוכוב ומשק החלוצות בפרט.
4 צפייה בגלריה
(יצירתו של: אבישי אייל)
התערוכה כוללת יצירות ייחודיות של שלושה דורות מהבולטים באמני ישראל: החל מדור הותיקים ביניהם למצוא את מנשה קדישמן, יגאל תומרקין, יחיאל קריזה, אברהם אופק, דוד הנדלר, שלום סבא ועוד, דרך דור הביניים ביניהם ניתן למצוא את עידו בראל, תמר גטר, יגאל עוזרי ועד האמנים הצעירים והמבטיחים, ביניהם תוכלו למצוא את איתן בגליקטר, קרן שפילשר, שירה היימן, ועוד.
אוצרים: דורון פולק, רוני גריפית.
התערוכה יורדת ב-19.4 מהרו לבקרו ולהתרשם מהיצירות.

עיר מהסרטים

אולפני גבע ברחוב ויצמן בגבעתיים הפכו את העיר לבירת הסרטים הראשונה בארץ, בה הופקו סרטים מובילים כמו "חור בלבנה", "שני קוני למל", "עמוד האש", "איי לייק מייק" ועוד.
התערוכה הנוכחית היא מחווה לאופני גבע בעיר גבעתיים ולתעשיית הסרטים הישראלית.
התערוכה מתבססת על תערוכת הכרזות, הצילומים, הציורים והסרטים "נפרדים מגבע" שאצר איש הקולנוע ותושב גבעתיים יעקב גרוס. התערוכה מוקדשת לזכר החולמים שהניעו את גלגלי הסרטים מרדכי נבון, יצחק אגדתי ונתן גרוס.
אוצרים: דורון פולק ורוני גריפית, בשיתוף היאלי גרוס
תאריכי פעילות: 24.4 עד 12.6

ורוד לבנות, כחול לבנים

עד לפני זמן לא רב הייתה מקובלת התמה לפיה החלוקה המגדרית היא בינארית וחדה: ורוד לבנות כחול לבנים, בובות למשחקי הבנות ומשאיות לבנים.
התערוכה מעלה את השאלה היכן אנו נמצאים כעת בציר הזמן, האם ומה השינוי שחל בחברה הישראלית בקבלת והעצמת מגוון הזהויות.
4 צפייה בגלריה
ורוד לבנות, כחול לבנים
ורוד לבנות, כחול לבנים
ורוד לבנות, כחול לבנים
(צילום: נועה זני)
היצירות העכשוויות המוצגות בתערוכה עוסקות בסוגיות המתעוררות בהקשר הייחודי לקהילת הלהט"ב בישראל; בהתמודדויות היומיומיות בבחינת זהויות מגדריות אישיות וקולקטיביות; ובפערים וההתנגשויות בין תפיסת והגדרת ה'אני' לבין התפיסות החיצוניות וההגדרות החברתיות.
אוצרים: דורון פולק, גלית צימבליסט
תאריכי פעילות: 1.6 עד 26.7

חוגגים את נופיה של גבעתיים - בתערוכת איגוד הציירים והפסלים גבעתיים-ר"ג

התערוכה המיוחדת תעסוק בנופיה של העיר גבעתיים, בדמויות המאכלסות את העיר ובפינות המיוחדות המצויות בה.
4 צפייה בגלריה
(אמני ר"ג-גבעתיים - בית ראשונים בעבר ובהווה. בן עמי עמיאל)
לתערוכה מצטרפים אמנים נוספים הפועלים בעיר, אשר לכבוד שנת המאה יצרו במיוחד עבודות אמנות המתייחסות לעיר.
תאריכי פעילות: 28.8 עד 18.9

100 נשים מובילות בגבעתיים

תערוכה עוסקת בסיקור פעילותן של נשים מובילות שנולדו, פעלו ותרמו לעיר עיר גבעתיים במהלך מאה השנים האחרונות. בין הנשים הזוכות להכרה והוקרה בתערוכה: פעילות חברה, מדעניות, ממציאות, נשות עסקים מובילות, רופאות, נשות אמנות ועוד.
התערוכה מאפשרת הכרות עם פינותיה ומוסדותיה הייחודיים של העיר גבעתיים דרך הקשר ומעורבות הנשים המובילות.
במסגרת התערוכה יוצגו תצלומים שיכללו את דמותן של הנשים וחלק מהמקומות והפעולות שאליהן היו קשורות. את התערוכה ילווה ספר מיוחד שיצא לקראת פתיחת התערוכה.
אוצרים: דורון פולק, יפה גוטווירץ
תאריכי פעילות: 20.9 עד 10.12
עיריית גבעתיים ותאטרון גבעתיים מזמינים אתכם לבקר בתערוכה הנוכחית ולתכנן לעצמכם את הביקורים התערוכות המרתקות הצפויות להיפתח בחודשים הקרובים. יחד נחגוג 100 שנות צמיחה, תרבות ויופי של גבעתיים.