"אני מבין את הרצון האובססיבי של אנשים להיות רזים, חטובים ובריאים יותר", אומר ד"ר פלוצקי, ממובילי המומחים בישראל בגנטיקה ומנכ״ל מעבדת הגנטיקה GGA. "אז אנשים משתדלים ללכת לחדר כושר ולאכול בריא, אבל הם לא באמת רואים את התוצאות שלהן קיוו. ואם כן, אז נדרשת מהם עבודה קשה לאורך חודשים ואף שנים".
זו אמרה שמעט מזלזלת בתעשיית הכושר והתזונה. לא?
"אני אסביר לך. כושר ותזונה הם מרכיב קריטי לבריאות ושמירה על אורח חיים בריא, אבל אנשים לא באמת יודעים מה מתאים לגוף שלהם - הם מנסים לאכול בריא אבל מכניסים לגוף מזון שלא בריא להם, עושים ספורט שלא מתאים להם, נכנסים לרעב וגירעון קלורי ונמנעים ממאכלים אהובים שלכאורה ״משמינים״ ולא בריאים. אז בהתחלה הם יורדים במשקל, עד שהם מתייאשים ואז הם חוזרים למשקל שהיו בו - ואף יותר ממנו.
2 צפייה בגלריה
ד"ר יורם פלוצקי, ממובילי המומחים בישראל בגנטיקה
ד"ר יורם פלוצקי, ממובילי המומחים בישראל בגנטיקה
ד"ר יורם פלוצקי, ממובילי המומחים בישראל בגנטיקה
(צילום: יח"צ)

מחקר של שירותי בריאות כללית: "90% מהאנשים שמנסים לבצע דיאטה כלשהי - נכשלים"

רגע, אתה מלחיץ אותי. למה אתה מתכוון?
"תראי, אחוז קטן מהאנשים מצליחים לרדת במשקל ולשמור על משקל תקין לטווח הרחוק. זה דורש מהם להימנע מכל מה שטעים, לאכול פחות ובעיקר לסבול. וזה עוד לא החלק הכי נוראי… אנשים בעלי עודף משקל סובלים מדימוי עצמי נמוך, הם מתביישים בגוף שלהם ואם זה לא מספיק, עודף השומן מביא בסופו של דבר למחלות קשות, החל מסוכרת, דרך התקפי לב ועד לסרטן".
אלה אמירות מאוד קשות. איך זה שאף אחד לא מנסה לפתור את הבעיה?
"מנסים, אבל לא מצליחים. ישנן עשרות דרכים לרדת במשקל...פעילות גופנית, שיפור התזונה, צומות, דיאטת פליאו, טבעונית, ים תיכונית ואפילו כדורים מסוגים שונים. אבל שום דבר לא באמת עוזר לטווח הרחוק ובסופו של דבר אנשים מוצאים את עצמם במאבק אינסופי בין תקופות של דיאטה לתקופות של השמנה".
אז מה אתה מציע, מה הפתרון האמיתי לירידה במשקל?
הוא יותר פשוט ממה שנדמה לך!
תסביר בבקשה
זה לא מסובך. רק צריך להבין את ההגיון…
לכל אחד מאיתנו יש פרופיל גנטי שונה - יש אנשים עם עיניים כחולות, יש גבוהים, יש רזים ויש שמנים.
אז אלו שרגילים להיות ״שמנים״ חושבים שככה הם וזו גזירת גורל. חלקם ינסו לעשות דיאטה ויסבלו מצומות ורעב כדי לרדת במשקל וחלקם יאכלו כאוות נפשם, יהיו שמנים ולא בריאים. הם בכלל לא יודעים שהדרך בשבילם לרדת במשקל מגיעה ממקום אחר לגמרי.
אז מה הפתרון?
כדי להיות רזים ובריאים צריך לדעת אילו מאכלים מתאימים לרקע הגנטי של האדם ואילו מאכלים לא מתאימים ומהן השעות בהן מתאים לאותו הנבדק לאכול את אותם המאכלים.
החלק הכי מפתיע הוא שאין קשר אם המאכל נחשב בריא או לא - אנשים חושבים שגלידה, המבורגר ופחמימות לא טובים להם, אבל ברוב המקרים זה פשוט לא נכון...
מאכלים שטובים לאדם אחד, עלולים להיות לא טובים לאדם אחר ולמנוע ירידה במשקל. זו הסיבה שאנשים מנסים לעשות דיאטה שאחרים הצליחו בה, אבל הם נכשלים בה!
גם לשעות האכילה וכמות הארוחות ביום יש תפקיד דרמטי בהשמנה בהתאם לסנכרון השעון הביולוגי בגופנו שנבדק בבדיקה.
תחשבי, כמה סבל היה נמנע מאותם אנשים אילו רק היו יודעים שאם יאכלו את מספר הארוחות המומלץ עבורם ביום ובשעות הנכונות להם - היו מצליחים להגיע לתוצאות.

"כל מי שיעשה את בדיקת הרוק ויתאים את התזונה ואורח החיים שלו להמלצות - יוכל להיפטר מהשומנים העודפים ולהיות בריא יותר״

"כל אחד שיפעל לפי ההמלצות יוכל להיפטר משומן העודף ולהיות בריא יותר תוך זמן קצר יחסית - ואני עומד מאחורי המשפט הזה ב-100%".
מי שממהר לפטור את ההצהרות של ד"ר פלוצקי כהתרברבות נטולת כל שחר נאלץ להתמודד עם לא מעט עובדות שהד"ר ממהר לשלוף על מנת לגבות את דבריו, כשהבולטת שבהן תסובב לא מעט ראשים.
עומר א. (27) מרמת גן, סבלה כל החיים ממשקל עודף שלא הצליחה להיפטר ממנו למרות שניסתה עשרות דיאטות שונות, כדורים ושיטות הרזיה. עם השנים, המצב הלך והתדרדר.

2 צפייה בגלריה
עומר א. אחרי מצד ימין לפני מצד שמאל
עומר א. אחרי מצד ימין לפני מצד שמאל
עומר א. אחרי מצד ימין לפני מצד שמאל
(צילום: יח"צ)

"איכות החיים שלי נהייתה זוועתית, הרגשתי כבדה ומסורבלת, בדיקות הדם שלי העידו על רמת שומנים גבוהה בדם למרות שבקושי הייתי אוכלת מאכלים שמנים. הרגשתי בת 27 בגוף של בת 50. התחושה הייתה נוראית".
"דווקא הישועה שלי הגיעה מהמקום הכי לא צפוי בעולם… אחותי, שראתה עד כמה אני סובלת, נחלצה לעזרתי וניסתה למצוא פתרון. היא שלחה אותי ל - MyGenes. לא האמנתי שבזכות בדיקת רוק גנטית אני אוכל לגלות מה עלי לעשות כדי להיפטר מהשומן העודף, אבל החלטתי להשאיר את הספקות מאחור ולתת לזה הזדמנות…
"היום, שישה חודשים לאחר שעשיתי את הבדיקה - הצלחתי להוריד 26 קילו! אני מרגישה חיוניות ובריאה יותר מאי פעם!", אומרת עומר בחיוך גדול. "אם רק הייתי יודעת שברגע שאפסיק לשתות קפה, לאכול אורז לבן ולתזמן את שעות האכילה - אני ארד ככה במשקל, הייתי חוסכת לעצמי שנים של עודף משקל ותסכול רב".

כמו קסם: "תוך מספר שבועות השומן העודף נעלם, הגוף נראה חטוב יותר ופשוט מרגישים הרבה יותר טוב"

בדיקת הרוק של MyGenes: "כל מה שצריך לעשות הוא לירוק לתוך מבחנה, בלי לצאת מהבית"
נשמע מדהים. למי אתה ממליץ לעבור את הבדיקה?
"לכל אחד מגיל 6-120 שרוצה להיות בריא יותר, להיפטר משומן עודף אחת ולתמיד ולאזן את רמות הסוכר בדם. בלי צומות וסבל.
בתכלס… תוך כמה זמן אני אתחיל לראות תוצאות?
"כבר מהשבוע הראשון של יישום ההמלצות יש שיפור משמעותי בתחושה הכללית ובאיכות החיים, אבל את השינוי המשמעותי רואים ומרגישים לאחר 90 יום".
אז איך מזמינים את הבדיקה?
"כל מה שצריך לעשות הוא לחייג למספר 03-3095244,
לשיחת התאמה בחינם".
בעלי ביטוח בריאות פרטי - בידקו איתנו זכאות להחזר!.

הכתבה בשיתוף ד"ר יורם פלוצקי