מי חשב שאזור תעשייה שומם בפאתי ירושלים יכול להפוך לדבר הבא של ישראל? בשקט בשקט, במהלך השנים האחרונות נרקמה בפארק ישראל - מעלה אדומים התשתית להפיכת מעלה אדומים למעצמה. בקיץ האחרון, הוקם הדיסיטי – מתחם העיצוב של הישראל הממוקם בפארק ישראל, בסמוך למעלה אדומים - כ-15 דק' נסיעה מירושלים ובדרך לים המלח. מדובר מבנה עצום של 150,000 מ"ר בעל שלוש קומות, המדמה עיר שלמה שבנויה בסגנון אירופאי לפי סטנדרטים המוקפדים ביותר בעולם.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)



מתחם הדיסיטי הפך למתחם הגדול ביותר בארץ בתחום עיצוב הבית ומציע חוויית קניות ונוחות שאין דומה לה בישראל. עם 200 חנויות לעיצוב הבית, בכל טווח המחירים ובכל הקטגוריות מקרמיקות, דלתות ומוצרי גמר לבית ועד לתאורה, ריהוט ואקססוריז, הדיסיטי הופך לתחנה חובה לכל מי שמעוניין לרהט או לשפץ את הבית.
יותר ויותר שחקנים מצטרפים למהלך ורק בשבועות האחרונים נפתחו אולמות תצוגה ענקיים של חברות בר עמי קרמיקה וחברת מודי - החולשות כל אחת על יותר מ-2,000 מ"ר של תצוגה.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בחירת מעלה אדומים להקמת המיזם הגרנדיוזי הזה, לא הייתה אקראית. לפי פנינה רווח, מנכ"לית הדיסיטי, רק בפריפריה ניתן להקים פרויקטים בסדר גודל הזה: "בזכות המחירים הנגישים יותר של הקרקע, עלות הארנונה ועוד יתרונות בירוקרטיים שיש לפריפריה להציע, ניתן היה להקים פרויקט כמו הדיסיטי. זה מאפשר לנו גם להציע תנאים אטרקטיביים לשוכרים שלנו. רוב אולמות התצוגה שהוקמו בדיסיטי הפכו לסניפי הדגל של הרשתות בשל היכולת לבנות חנויות גדולות ומושקעות יותר – דבר שהיה עולה פי כמה וכמה בתוך הערים. בנוסף, בשל תנאים אלו יכולות החנויות להציע מחירים טובים יותר ממקומות אחרים".
בנוסף, הדיסיטי מציע גם מתחם מסעדות מקורה עם שמיים מדומים ורחבה שמזכירה אחד לאחד את הפיאצה האיטלקית וכולל מגוון מסעדות גורמה : מיתוס, פיש מרקט, לוציאנה ועוד.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
אבל הדיסיטי לא מסתפק בזה, בנוסף למתחם העיצוב ייפתח בשבועות הקרובים מלון ה-D-HOTEL, מלון בוטיק עם 50 חדרי אירוח בסטנדרטים גבוהים אשר ישמשו את המבקרים באזור, כולל אדריכלים ומשתתפים בכנסים וועידות שצפויות להתקיים במקום. בנוסף, שמים בדיסיטי דגש מיוחד על קהל האדריכלים ומעצבי פנים. בימים אלה נפתח ה-DWORK, מתחם עבודה שיתופי עם עשרות משרדים המיועדים לאנשי מקצוע, בית ספר לעיצוב "פרספקטיבה" שיציע לימודי עיצוב פנים וגם קורסי העשרה למעצבים, אדריכלים ולקהל הרחב, ספריית עיצוב וגם מועדון יוקרתי לאדריכלים ומעצבים. המועדון בשם "designers" יעניק הטבות ייחודיות ומתנות לאדריכלים ומעצבים שרוכשים בדיסיטי, כגון: מוניות ורכבי VIP חינם מבית הלקוח, טרקלין VIP לקיום פגישות, ארוחות ערב מתנה במסעדות יוקרה, חבילות נופש וטיסות לחו"ל ועוד.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
"אנחנו רק בתחילתה של מהפכה", מציינת פנינה רווח ומוסיפה: "תוך שנים בודדות יהפוך הדיסיטי לאבן שואבת לכל חובבי העיצוב והאדריכלות בישראל. כבר היום אנחנו רואים כיצד המקום משרת אנשי מקצוע ולקוחות קצה מכל הארץ. המיקום המיוחד, העובדה שהכל מרוכז במקום אחד עם חנייה בשפע ובחינם והיכולת לסיים עם כל הקניות לריהוט ושיפוץ הבית ביום אחד, מושכים אלפי ישראלים מדי שבוע למקום. תוסיפו לזה את האווירה הייחודית, הרחובות המעוצבים כמו באיטליה ואתם מקבלים חווית קנייה שאין דומה לה בארץ".