אחרי שנות עבודה ארוכות, סוף סוף מגיע רגע הפרישה ועולם שלם של אפשרויות נפתח. ברכות – אתם פנסיונרים! אבל בד בבד בגילים אלה צצות בעיות בריאות שונות, לעיתים מגיעים למצב רפואי סיעודי, לא עלינו, ונדרשים להוצאות רפואיות נוספות, לפעמים אף להתאמת הבית והנגשתו. ובמילים אחרות: האם יהיה לנו מספיק כסף כדי להגשים או לספק לעצמנו את כל מה שאנחנו צריכים?

עלות חודשית נמוכה מאוד

בשנת 2019 הפסיקו כל חברות הביטוח למכור את הביטוח הסיעודי הפרטי, כך שהביטוח הסיעודי היחיד שמוצע כיום למצטרפים חדשים הוא זה הקיים במסגרת קופות החולים השונות. מדובר אומנם ברובד הגנה בסיסי וחשוב ביותר, אך לא תמיד מספק כאשר אדם נקלע למצב רפואי סיעודי.
בחברת הביטוח מגדל זיהו את הצורך בהקניית ביטחון סיעודי משמעותי לצד קצבת הפרישה, ובנו תוכנית חדשנית ויצירתית: "מגן לפרישה". חשוב להדגיש, שלא מדובר בביטוח סיעודי פרטי, שאותו הפסיקו כאמור לשווק, אלא במסלול קצבה חדשני וייחודי למגדל, שבעלות נמוכה מאוד מוסיף על הקצבה החודשית גם הגנה למצב רפואי סיעודי.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
במסגרת התוכנית, המבוטח יוכל לבחור במסלול שישלם לו קצבה חודשית לכל חייו, עם מינימום של 240 תשלומים מובטחים. אם יהפוך לסיעודי במהלך תקופת הביטוח, יקבל תוספת של 50% מסכום הקצבה החודשית למשך 60 חודשים. את תוספת התשלום יקבל המבוטח בכל גיל שבו ייקלע למצב הרפואי הסיעודי, גם אם כבר קיבל לידיו 240 תשלומים.
צחי גפנוביץ, מנהל תחום מקצועי חיסכון ארוך טווח במגדל, מסביר איך זה עובד: "במסלולי קצבה רגילים – אדם חסך כל השנים, יוצא לגמלאות ומתחיל למשוך את הקצבה לכל ימי חייו. חוסכים רבים בוחרים במסלול שבו אם לא יאריכו חיים, יזכו המוטבים שלהם בהמשך תשלום הקצבה עד מועד מסוים, כאשר המסלול השכיח הוא תשלומי קצבה עם מינימום של 240 תשלומים מובטחים.
"במגדל הבנו, שאם המצב הרפואי של המבוטח מתערער ובשלב מסוים הוא הופך לסיעודי, הקצבה שהוא מקבל אינה מספיקה לצרכיו החדשים. במסלול 'מגן לפרישה' שבנינו, המבוטח יקבל מדי חודש ולמשך מינימום 20 שנה (כמו שהוסבר לעיל) קצבה בסכום קבוע, וכשייקלע למצב רפואי סיעודי, יקבל תוספת של 50% מסכום הקצבה ולמשך חמש שנים. אם מבוטח במצב רפואי סיעודי הולך לעולמו לפני תום 240 התשלומים המובטחים, יקבלו המוטבים את יתרת התשלומים, ומהם תקוזז התוספת ששולמה למבוטח בשל מצבו הרפואי הסיעודי".

אין צורך בחיתום רפואי

כשמדובר בפתרונות ביטוחיים למצב רפואי סיעודי, העלויות הן בדרך כלל גבוהות. "מגן לפרישה" הוא מסלול קצבה ייעודי, שעונה באופן מיידי ומיטבי ללקוחות, וזאת מהסיבה שבמגדל מצאו את הדרך לאפשר במסגרתו פתרון ביטוחי למצב רפואי סיעודי בעלות נמוכה יחסית: 2.3% מהקצבה לגברים ו־2.9% מהקצבה לנשים.
עוד חשוב לדעת, כי ההצטרפות למסלול אינה מותנית בחיתום רפואי, וכל הנדרש הוא הצהרה של האדם כי הוא אינו מצוי במצב רפואי סיעודי בזמן שהוא בוחר להצטרף למסלול הקצבה.

מי יכול להצטרף לתוכנית?

לתוכנית יכול להצטרף כל מי שיעביר לחברת מגדל סכום חד פעמי שחסך בקופת גמל, ביטוח מנהלים וכיוב'. הכסף שחסך המבוטח יופקד במגדל, ובמועד הזכאות לקצבה הוא יקבל אותה בליווי הזכות לתוספת תשלום במצב רפואי סיעודי לתקופה של חמש שנים.
מי שרוכש היום במגדל ביטוח מנהלים או עצמאים, זכאי אף הוא בתנאי הפוליסה למסלול "מגן לפרישה", שבו יוכל להשתמש בבוא היום. גם מי שמביאים סכום חד פעמי כיום ומתכוונים למשוך קצבה רק בעוד שנה או שנתיים – יכולים בבוא היום לבחור במסלול זה.
אז אם חשוב לכם לדאוג לעתידכם וגם להתכונן ליום סגריר - "מגן לפרישה" מבית מגדל הוא התחלה מצוינת לחיים נוחים אחרי הפרישה. וכמובן, העיקר הבריאות!


התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד "מגדל לקצבה". האמור בכתבה זו אינו תחליף לשיווק או ייעוץ פנסיוני המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם ואין באמור בה בכדי להוות המלצה לביצוע פעולה או הימנעות מביצוע פעולה. המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. כל האמור בכתבה כפוף להוראות הדין והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון.