האינפלציה, הריבית הצומחת ויוקר המחייה משפיעים כמעט על כל היבט בהוצאות של משק הבית - החל מהחזרי המשכנתא, דרך החלב בסופר ועד מחיר ביטוח הרכב. על פי המדד החודשי של Wobi, סוכנות הביטוח הדיגיטלית המפעילה פלטפורמה להשוואה ורכישה של מוצרי ביטוח, במהלך חודש נובמבר האחרון חלה התייקרות ממוצעת של 0.5% במחירי ביטוח הרכב, כאשר מחיר ממוצע של פוליסה עלה ב-23% לעומת נובמבר 2021.
1 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)
מדד מחירי ביטוח הרכב של Wobi לפוליסות ביטוח מקיף וחובה, מבוסס על ניתוח דאטה חודשי של כל הפוליסות המבוטחות באמצעות החברה ובודק את תנודות המחירים שלהן במהלך כל השנה.
יחד עם עליית המחירים, ב-Wobi מזהים הבדל גדול במחירים בין דגמי רכבים שונים בחברות הביטוח השונות כאשר חברות הביטוח נהיו הרבה סלקטיביות וחלקן יעדיפו פרופיל מסוים של נהג ודגם הרכב, לעומת אחרות שיעדיפו פרופיל שונה לגמרי.
עליית המחירים הנוכחית נובעת בעיקר מההפסדים המתמשכים חברות הביטוח בתחום ביטוחי הרכב, בעקבות העלייה בעלות חלקי החילוף מאז משבר הקורונה. בנוסף, עלות ביטוחי הרכב מושפעת גם מהעלייה במדד המחירים לצרכן ובעליה חריגה של גניבות רכבים בשנה האחרונה.

בעלי מאזדה 3 וסקודה אוקטביה שימו לב! תעריף הביטוח שלכם צמח בממוצע ביותר מ-30% תוך שנה!

על פי הבדיקה של Wobi, הדגמים המובילים בהתייקרות תעריפי הביטוח בפוליסות ביטוח מקיף וחובה לעומת נובמבר 2021, הם מאזדה 3 עם התייקרות שנתית של 30.8% וסקודה אוקטביה עם התייקרות של 28% בשנה האחרונה בלבד. דגמים נוספים שרשמו עליה משמעותית במהלך השנה החולפת: קיה פיקנטו עם עלייה של 24%, טויוטה קורולה עם 22%, סיאט איביזה עם 23%, יונדאי i-10 עם 24% וסוזוקי קרוסאובר עם עלייה של 20%.

מומחי Wobi מעריכים כי חברות הביטוח ימשיכו להעלות את מחירי הפוליסות גם בתקופה הקרובה

בהמשך לנתוני המדד ולמגמה של החודש האחרון, המומחים של Wobi סבורים כי מחירי ביטוח הרכב ימשיכו לעלות בתקופה הקרובה. לדברי נדב שרייבמן, מנהל חטיבת המחקר והאנליזה ב-Wobi: "על רקע השונות הגדולה במחירים בין חברות הביטוח ודגמי הרכב השונים, יש חשיבות עליונה לבדיקה נכונה של פרטי הפוליסות וההשוואה ביניהן. בעזרת התאמת הפוליסה לצרכי הלקוח, אפשר לחסוך מאות ולעתים אף אלפי שקלים בשנה בביטוח הרכב".

המפתח לחיסכון ב-2023 - השוואת מחירים

ההמלצה החשובה ביותר בבואכם לרכוש או לחדש ביטוח רכב בשנה הקרובה היא השוואת מחירים מדויקת ואמינה. Wobi, פלטפורמת ה-Insurtech וסוכנות הביטוח הדיגיטלית, מאפשרת להשוות מחירים ולרכוש מוצרי ביטוח המוצעים על ידי רוב חברות הביטוח המובילות בשוק, לרבות בתחום ביטוחי הרכב. ההשוואה והרכישה דרך Wobi נעשות בכלים דיגיטליים נוחים לשימוש, שקופים ומתקדמים.
כאשר ניגשים להשוואת מחירי ביטוח רכב, חשוב להבין את הגורמים המשפיעים על מחירי פוליסות ביטוח החובה והמקיף לרכב, כשהתאמת הפרמטרים הנכונים עשויה להשפיע באופן משמעותי על העלויות. פרמטרים כמו נהגים נקובים, ותק נהיגה, היסטוריית תאונות, יחד עם סוג הרכב ואבזור הבטיחות - כולם גורמים אשר משפיעים על תעריף הפוליסה.
רוצים לדעת יותר על הדרך להשוות ולחסוך בביטוח הרכב? היכנסו ל-Wobi וגלו>>