גיוון והכלה הפכו בשנים האחרונות לערכי מפתח בעולם העסקי, אך החידה האמיתית שעומדת בפני מעסיקים היא איך להפוך את הערכים האלו ממצגת למציאות מוחשית. איך לאפשר לאנשיהם להביע אינדיבידואליות תוך שמירה על זהות מותגית? איך ליצור סביבת עבודה מכילה מבלי לפגוע באיכות השירות מול לקוחות? ואיך הופכים שיח על ערכים לחוויה יומיומית?
5 צפייה בגלריה
נספרסו
נספרסו
סטיילינג במקום העבודה כמקום לביטוי אישי
(קרדיט צילום: מיכאל טופיול, הפקה: בבושקה הפקות)

סגנון אינדיבידואלי, מטרה משותפת

במקומות עבודה רבים, ביגוד ייצוגי נתפס כסמל לאחידות, משמעת וזהות ארגונית. הם נועדו לשדר מקצועיות, להבליט את המותג, וליצור תחושת סדר. אבל מה קורה כשדווקא הפריט הכי "אחיד" בארגון, הופך לכלי לביטוי אישי? מהלך חדש של נספרסו מציע תשובה מעניינת לשאלה הזו, ומראה כיצד החלטה עיצובית יכולה להפוך לערוץ להכלה, גיוון, ואפילו חיבור עמוק יותר בין הארגון לאנשיו.
במסגרת היוזמה, הנקראת YOU BE YOU, הושקה קולקציית סטיילינג חדשה שמאפשרת לכל אחד ואחת ממומחי הקפה בבוטיקים של המותג לבחור את הסגנון שמתאים להם מתוך מגוון גזרות, צבעים וסגנונות, כולם מתוך סקאלת המותג. הגישה היא יוניסקס, הבחירה חופשית, והמסר ברור: גם במסגרת העבודה, אפשר להיות בדיוק מי שאתה ומי שאת.
5 צפייה בגלריה
נספרסו
נספרסו
להיות בדיוק כפי שאתה
(קרדיט צילום: מיכאל טופיול, הפקה: בבושקה הפקות)

YOU BE YOU: תהיו עצמכם

הקמפיין הושק בארץ לאחרונה, כחלק מיוזמה גלובלית שיצאה ממטה החברה בשווייץ. כיום, כל אחד ואחת ממומחי הקפה בבוטיקים של המותג ברחבי הארץ יכולים לבחור את סגנון הסטיילינג המועדף עליהם ואשר מתאים לתפיסת עולמם.
הקולקציה החדשה כוללת חמישה סטים במגוון צבעים המייצגים את המותג, בגזרות שונות ובסגנונות מגוונים: מכנסיים עם מותן מתכווננת, חולצות פולו בצבעים שונים ובטכנולוגיה נושמת, שמלות, וז'קטים בסגנון קרדיגן.
המהלך נעשה לצד תוכניות ומהלכים שנעשים לאורך השנה ומבליטים את ערכי הגיוון וההכלה, מהשיחה הראשונה עם הטאלנט בתהליך הגיוס ועד רגעי ההוקרה ביום־יום בעבודה. גם בהשקת הקולקציה החדשה, צוות ההשקה עבר בין כל הבוטיקים, קיים שיחות אישיות עם מומחי הקפה על ערכים, זהות והכלה. הבחירה בסטיילינג המועדף הפכה לחלק מהליך קליטת מומחי קפה חדשים.
התגובות למהלך היו מיידיות. עובדים דיווחו על תחושת נוחות מוגברת, על גאווה במקום העבודה, ועל חיבור עמוק יותר לערכים של הכלה ושייכות.

פרזנטורים מהשטח - לא מהמסך

כחלק מהשקת הקמפיין המקומי, נבחרו חמישה מומחי קפה מבוטיקים שונים ומכל גווני האוכלוסייה, שהפכו הפרנזטורים בקמפיין YOU BE YOU של נספרסו ישראל. עשרות מומחי קפה מכל רחבי הארץ הגישו מועמדות להשתתף בקמפיין, מתוך רצון אמיתי להיות חלק מהשיח ולהביא את עצמם לידי ביטוי. המסר המרכזי של גיוון והכלה, הפך ממוטו שיווקי למסר ארגוני עמוק, שמבקש להרחיב את מושג הזהות במקום העבודה.
5 צפייה בגלריה
נספרסו
נספרסו
פרזנטורים מקרב מומחי הקפה של נספרסו
(קרדיט צילום: מיכאל טופיול, הפקה: בבושקה הפקות)

"אנחנו מדברים דרך הלבוש"

קמיליה נ., בת 27, אחראית משמרת בבוטיק נספרסו באילת, נולדה בקזחסטן ועלתה לישראל בתור ילדה. "בילדות, היו רגעים כעולה חדשה אסיאתית, שהיו צוחקים על זה. היום אני באופנה" היא מספרת בחיוך בסרטון מיוחד שהופק עבור הקמפיין. "בהתייחסה לסטיילינג החדש, היא מוסיפה: "הגוף שלי נושם. בסופו של דבר, כך אנחנו מדברים, דרך הלבוש."
התחושה הזו חוזרת גם אצל מורן מ., 32, מומחית קפה בכירה מבוטיק כיכר המדינה. "אתה יכול להיות אתה. להפגין את האישיות שלך". בכל הנוגע לאווירה במקום העבודה, מורן מספרת כי " אנחנו יכולים באמת להתחבר אחד לשני. ממש יצרנו לעצמנו משפחה." מורן מתייחסת למאפיינים של הסטיילינג החדש, בו נעשה שימוש בבדים נעימים ונושמים יותר על פי החוויה שלה.
אמיר א., בן 18, שהתחיל לעבוד בבוטיק בנצרת עוד לפני שסיים את לימודיו בתיכון וכיום משמש כאחראי משמרת בבוטיק הדגל בחיפה, מספר כי "בשבילי נספרסו היא כמו משפחה גדולה. יש שפה בינינו והיא השפה של נספרסו".
מתן-אל ה., 31, שהחל את דרכו כמומחה קפה בבוטיק פתח תקווה וכיום מנהל קשרים עסקיים בחטיבה העסקית, אומר כי "העבודה חד משמעית היא המקום הבטוח שלי, אני קם בבוקר בכיף."
5 צפייה בגלריה
נספרסו
נספרסו
יש שפה בינינו והיא השפה של נספרסו
(קרדיט צילום: מיכאל טופיול, הפקה: בבושקה הפקות)

להיראות טוב, להרגיש טוב, להיות ידידותי לסביבה

מעבר למסר, הקולקציה משלבת גם היבטי קיימות שהינה ערך מרכזי בעשייה של מותג הקפה הגלובלי. הבדים כוללים כותנה אורגנית, פוליאסטר ממוחזר, ויסקוזה מבמבוק וסיבים ממוחזרים מבגדים יד שנייה. הכפתורים אף הם מחומר ממוחזר. חולצות הפולו בטכנולוגיית COOLMAX® מבטיחות נשימות גבוהה, כאשר הייצור מתבצע בהתאם לסטנדרטים המחמירים של החברה. גם הסוליות בנעליים עשויות מגומי טבעי ממוחזר. המדים מהקולקציה היוצאת נתרמו לארגון פתחון לב.
השינוי כבר ניכר בשטח: בסקר הארגוני שנערך לאחר ההשקה נרשמה עלייה משמעותית בתחושת החיבור והגאווה בקרב אנשי נספרסו. ההרגשה הטובה שמגיעה מהשטח באה לצד ההבנה כי מומחה קפה שמרגיש טוב יותר, גם מעביר את זה הלאה ומעניק שירות ללקוחות בהתאם.
5 צפייה בגלריה
נספרסו
נספרסו
מדברים דרך הלבוש
(קרדיט צילום: מיכאל טופיול, הפקה: בבושקה הפקות)
דנה מתתיהו, סמנכ"לית משאבי אנוש, נספרסו ישראל, מסבירה על המהלך: "רצינו להפוך את הערכים שלנו - גיוון, הכלה וקיימות, למשהו שהאנשים שלנו מרגישים בכל יום מחדש. הבחירה לתת לכל אחד ואחת ממומחי הקפה שלנו את האפשרות לבחור את המדים שמתאימים להם, היא הרבה מעבר להחלטה עיצובית, היא אמירה ארגונית: אנחנו רואים אתכם, מקשיבים לכם, ומכבדים את הייחודיות שלכם. מדובר בשינוי קטן שמייצר תחושת שייכות גדולה."
יוזמות כמו YOU BE YOU מוכיחות שגיוון, הכלה וקיימות, לא חייבים להישאר רעיונות מופשטים והם יכולים לבוא לידי ביטוי בפרטים הקטנים של היומיום. לפעמים, עיצוב הוא לא רק עניין של סטייל, אלא ביטוי של זהות, של נוחות ושל תחושת שייכות. כשעובדים מרגישים שהם יכולים להיות עצמם - בלי לוותר על מקצועיות, בלי להתפשר על ערכים - הם גם נראים טוב יותר וגם מרגישים טוב יותר. במקום עבודה, זהו הבסיס לתרבות ארגונית בריאה, מכילה ומגוונת.
מוגש מטעם נספרסו