בזמן שאנו מביטים במסך בטבעיות, צורכים חדשות, מידע, סרט, סדרה או שיר, העולם חוגג החודש את יום הולדתו ה-50 של הסיב האופטי, שהומצא על ידי חברת CORNING האמריקנית. CORNING הביאה לעולם פיתוח המאפשר לנו כיום לצרוך תכני וידאו (סטרימינג), לנהל מחשוב ענן וערים חכמות, להעביר נתונים בקצב מהיר, לקשר מכוניות אוטונומיות ואפילו להוביל לפיתוחי 5G חדשים.
1 צפייה בגלריה
סיב אופטימי
סיב אופטימי
סיב אופטימי
(צילום: shutterstock)
הסיב האופטי הראשון שיוצר בשנת 1970 והוביל לפריצת דרך משמעותית בכל עולם הטלקומוניקציה. גודלו של הסיב האופטי, קטן יותר משערה ומאפשר מעבר את מעבר הנתונים המהיר שאנו מכירים היום. ב-1970 פנו חברי משרד הדואר הבריטי ל- CORNING וביקשו סיוע ביצירת סיבי זכוכית טהורים שיאפשרו את הפחתת הדציבלים הנישאים לקילומטר. מהנדסי CORNING הצליחו להוריד את הרף מ-1000 דציבלים לכ-20 דציבלים לקילומטר ((dB/km. למרות שהמשימה נראתה בלתי אפשרית, פריצת הדרך של מדעני קורנינג שינתה את העולם.
מנכ"ל CORNING ישראל, ניסים אטיאס, אמר כי "המצאת הסיב האופטי, שהינו חזק יותר ממתכות כמו פלדה וטיטניום, הביאה לדורות של חדשנות ומוצרים חדשים בהם, השיחות הקוליות בטלפון, העברת מידע ונתונים בקצבים גדולים, תחילת שירותי הווידאו, האינטרנט של הדברים, מציאות רבודה ועוד".
לדבריו," עד היום נפרסו למעלה מ-5 מיליארד ק"מ של סיבים אופטיים ברחבי העולם, אשר יהוו תשתית חשובה להתפתחות ולצורך היישום התקשורתי של האנושות בעתיד".
יו"ר ונשיא חברת CORNING, וונדל ויקס, אמר: "מעטים היו יכולים לדמיין את ההשפעה של הסיבים האופטיים על עולמנו לפני 50 שנה"