7 צפייה בגלריה
מוחמד אל-עמאדי
מוחמד אל-עמאדי
המענק עדיין לא חולק. מוחמד אל-עמאדי
(צילום: AP)
בתום יום הדיונים בין השליח מוחמד אל-עמאדי להנהגת חמאס, אמר הערב (ד') מקור פלסטיני כי לא נרשמה התקדמות בשיחות. עם זאת, הוא הוסיף כי המו"מ לא נכשל וכי הצדדים ימשיכו בדיאלוג גם בימים הקרובים בשל חוסר ההתקדמות, המענק הקטארי לפי שעה מעוכב ולא יחולק. בתוך כך טרור בלוני התבערה נמשך והיום פרצו לפחות 33 שריפות בשדות העוטף, ועשרות דונמים של יער נשרפו.
השליח הקטארי, שנכנס אמש לרצועת עזה, עדיין נמצא בדיונים עם חמאס בנוגע לדרישות הארגון ולמו"מ להשבת הרגיעה. היום בצהריים הוא נועד עם הנהגת הארגון ובראשה מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר.


7 צפייה בגלריה
 יחיא סינוואר
 יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
(צילום: AFP)
להתפרצות הקורונה ברצועת עזה יש משמעות בשיחות המשא ומתן. חמאס העביר דרישות חדשות לשליח הקטארי שכוללות הכנסת מכונות הנשמה לרצועה וערכות לגילוי קורונה. הדרישות הללו יועברו לישראל על ידי אל-עמאדי, בהמתנה לתשובתה.
בתוך כך, שמונה מקרי קורונה חדשים התגלו ברצועת עזה בשעות האחרונות - כולם בתוך בתי חולים ברצועה - כשאחד הנדבקים הוא איש צוות רפואי והשאר מאושפזים. מספר חולי הקורונה שהתגלו ביומיים האחרונים ברצועת עזה מחוץ למרכזי הבידוד עומד על 22.
בסך הכל אובחנו ברצועה 133 נדבקים בקורונה ושלושה מתו מהנגיף מתחילת ההתפרצות - שניים מהם היום. חמאס האריך הערב את העוצר על כלל הרצועה ב-72 שעות נוספות. חמאס הציב לעצמו רף שליטה בקורונה - עד 280 נדבקים ביום ועד 2,000 חולים פעילים בזמן נתון.

טרור הבלונים נמשך: 33 שריפות בעוטף

בתוך כך, טרור הבלונים נמשך גם היום. 33 שריפות פרצו היום בשדות עוטף עזה, כך על פי שירותי הכיבוי וההצלה, רובן באזור המועצה האזורית שער הנגב ואשכול, וצוותי הכיבוי פעלו כמעט ללא הפסקה.
בשעות הערב נשמעו הדי פיצוצים גדולים באזור העוטף ממטענים שהתפוצצו בשמיים. במועצה האזורית שדות נגב הצליחו לתעד כיצד בלוני תבערה נוחתים, מתפוצצים ומציתים אש ממש בסמוך לרכבת נוסעת.
7 צפייה בגלריה
שריפות
שריפות
שריפות היום באשכול
(צילום: ביטחון אשכול )
7 צפייה בגלריה
שריפות
שריפות
(צילום: ביטחון אשכול )
7 צפייה בגלריה
חפץ נפץ
חפץ נפץ
חפץ שנפל מבלון תבערה באשכול
(צילום: ביטחון אשכול )
שריפות רבות פרצו היום ביער כיסופים, ביער שוקדה וביער בארי ששוב ספג אש שכילתה חלקים גדולים ממנו. ביערות קק"ל נשרפו היום כ-80 דונם של שטחי יער. אתמול נשרפו כ-100 דונם נוספים בשטחי יערות קק"ל.
בשדה במרחבים, ליד חממה בשדות נגב ובשני קיבוצים באשכול נמצאו בלונים עם מטענים. באשכול זה היה סמוך לבית, שבו בתחילת השבוע ילדים מצאו בלון נפץ בגן משחקים לאחר ששמעו פיצוץ עז. במהלך השבוע היו בלונים נוספים שנחתו עם מטענים בקיבוצים בעוטף, חלקם מטענים גדולים במיוחד.
כמו כן, בלו תבערה נחת בבאר שבע סמוך ל-22:00. לא דווח על נפעים או נזק. מהמשטרה נמסר: "בכל מקרה שבו מאתרים חפץ חשוד, לרבות עפיפונים ובלונים, יש לדווח מיד למוקד 100 של משטרת ישראל, לא לגעת ולהרחיק סקרנים עד הגעת כוחות המשטרה למקום".
7 צפייה בגלריה
בלון בבאר שבע
בלון בבאר שבע
בלוני הנפץ בבאר שבע
(צילום: דוברות המשטרה )
7 צפייה בגלריה
שריפה ביער בארי
שריפה ביער בארי
שריפה ביער בארי
(צילום: דני בן דוד יערן קק״ל)
מירב כהן, חברת קיבוץ עין השלושה, לא הייתה יכולה שלא להתייחס לציוץ שהעלתה השרה מירב כהן, שחגגה היום יום הולדת. כהן העלתה תמונה שלה עם בלונים וכתבה: "איזה קטע שבגיל 37 בלונים מסוגלים לשמח אותי". בתגובה צייצה כהן מעין השלושה: "איזה קטע שבגיל 47 בלונים מסוגלים להפחיד אותי".
כהן הסבירה כי הרגישה צורך להתייחס לציוץ של השרה לנוכח המצב שבו חיים התושבים בעוטף: "לשתינו קוראים מירב כהן, היא בת 37 ואני בת 47. שתינו אזרחיות שוות זכויות באותה המדינה ורק הקונוטציה וההסתכלות על המילה בלון כל כך שונה".
בתוך כך, ברקע השיחות להסדרה בעזה, תקפו הוריו של הדר גולדין את נתניהו וגנץ: "להנהגה יש את כל מנופי הלחץ האפשריים על חמאס. אם רצו היו יכולים להחזיר את הדר ואורון עוד לפני ראש השנה. אבל האמת שהם ויתרו על החיילים. אפילו לא העלו את נושא החיילים, גם לא עכשיו בשיחות עם המתווך להפסקת אש. זאת למרות הצהרות מפורשות של גנץ לפני ואחרי שנבחר, גם לא מזמן, והבטחות ברורות של נתניהו להתנות סיוע הומניטרי בקידום החזרת הבנים".
ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, התייחס להסלמה וקרא לחזור לסיכולים הממוקדים: "על הממשלה להורות לצבא לפגוע ישירות בראשי חמאס ולחסלם. הפצצת מחסנים של החמאס אינה תורמת ובטח שאינה מפחידה. אנחנו לא מקבלים את האמירות כאילו אין פתרון. יש פתרון ועל הצבא והממשלה לדאוג לתושבים כאן. אנחנו חזקים והמועצה בפריחה ובשגשוג ולראייה היישוב החדש אותו אנו מקימים ומקדמים בימים אלה, אבל אנחנו לא יכולים להמשיך להיות בני ערובה ועל הצד השני להבין שיש מחיר למעשיו".
פורסם לראשונה: 21:21, 26.08.20