המגמה בירושלים של העשור האחרון מאופיינת בהגירה שלילית מתמשכת - בכל שנה עוזבים את העיר יותר תושבים מאשר מספר התושבים המצטרפים אליה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב-2019 נכנסו לעיר 11,857 תושבים חדשים ועזבו אותה 20,097 תושבים. מתוך העוזבים את העיר, בולט חלקם של אלו העוזבים ליישובים בסביבת ירושלים - 39% מהתושבים העוזבים הם אלו אשר היו מעדיפים ככל הנראה להישאר בעיר, אך נאלצים להתרחק ממנה ליישובים סמוכים.
אחת הסיבות המרכזיות להגירה השלילית של משפחות צעירות היא המחירים הגואים בעיר הבירה – על פי נתוני הלמ"ס, ב-2019 מחיר דירה בירושלים היה גבוה בקרוב ל-20% מהממוצע הארצי, זאת בנוסף למספר נמוך של התחלות בנייה בעיר (ירידה של 16.6% בין 2018 ל-2019). התוצאה המצערת היא צעירים שגדלו כל חייהם בירושלים, אשר נאלצים להקים משפחה מחוץ לעיר שהם אוהבים ומעריכים רק בעקבות מחירים שאינם ברי השגה.
מהן האפשרויות העומדות בפני צעירים ירושלמים שרוצים להישאר בעיר? והיכן ניתן למצוא הזדמנויות לאיכות חיים במיקום אסטרטגי בעיר?

האופציות של הצעירים עד לפני מספר שנים - דירות ישנות בשכונות לא אטרקטיביות

על רקע הזינוק במחירים במרכז ירושלים ובשכונות הפופולאריות שלה, צעירים רבים מנסים לאתר פתרונות יצירתיים שיאפשר להם להישאר בעיר. אחד הפתרונות האפשריים הוא רכישה של דירה בבניין ישן בשכונות הותיקות. במקרים רבים, התשתית הרעועה והפיתוח הסביבתי הלוקה בחסר מרחיקים את אותן משפחות צעירות, שמעדיפות להתנתק ולעקור לערים סמוכות או יישובים באזור, כדי לזכות לאיכות חיים במחיר סביר.

ההתחדשות העירונית משדרגת את השכונות הקיימות ומציעה פתרון למשפחות צעירות

אחת המגמות המבורכות של ירושלים בשנים האחרונות, שעשויה להוות פתרון אטרקטיבי עבור צעירים הרוצים להישאר בעיר, היא הצמיחה בכמות הפרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי העיר. היתרון של התחדשות עירונית הוא כפול - מצד אחד, רוכשי הדירות מקבלים דירות משופצות או חדשות, עם כל התשתיות המתקדמות הנדרשות. מצד שני, פרויקטים משמעותיים ואיכותיים של התחדשות עירונית בשכונה צפויים לשדרג את איכות החיים והקהילתיות בשכונה כולה, ולהפוך אותה לסביבת מגורים אטרקטיבית עבור משפחות צעירות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: DVISION3)
במובנים רבים, פרויקט של התחדשות עירונית הוא השקעה נבונה לעתיד הקרוב - תנופה של בנייה בשכונות הוותיקות מבטיחה שיפור מהותי כבר בשנים הקרובות, ופרויקטים בסדרי גודל משמעותיים מציעים שירותים קהילתיים וחברתיים בתוך הפרויקט עצמו.

קריית היובל מתחדשת בשנים האחרונות - היכן תוכלו למצוא דירה במחיר הזדמנות?

קריית היובל היא ללא ספק השכונה הירושלמית הרושמת את התנופה הגדולה ביותר של התחדשות עירונית בשנים האחרונות. חברות הנדל"ן המובילות כבר גילו את הפוטנציאל הגלום בשכונה, והן מוציאות לפועל פרויקטים משמעותיים, אשר משנים את פני השכונה מקצה לקצה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ando)
אחד הפרויקטים המשתלמים ביותר בשכונה הוא 'יובל הצעירה' של חברת קדמת היובל, המתמקדת בירושלים באופן כללי ובקריית היובל בפרט, בשיתוף קרסו נדל"ן, אחת מחברות הנדל"ן הגדולות במדינה.
הפרויקט, אשר ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת הקלה של השכונה, יכלול 5 בניינים בני 226 דירות - החל מדירות 2.5 חדרים ועד דירות 6 חדרים, דירות גן ודופלקסים, במחירים משתלמים במיוחד המותאמים למשפחות בתחילת דרכן.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ando)
מול הפרויקט תוקם רחבה ציבורית רחבת ידיים ושוקקת חיים, ומעבר ציבורי המאפשר תנועה חופשית ברחבי השכונה המתחדשת. סביב הפרויקט צפויה להיבנות קהילה חזקה ומשגשגת של משפחות צעירות ואוכלוסייה איכותית ולא מתפשרת.
הפארק שיוקם בסמוך לפרויקט, בשטח כולל של 200 דונם, יציע מרחב ירוק הכולל מגוון אפשרויות בילוי ופנאי: מגרשי משחקים, מתקני כושר וספורט, בתי קפה, אגם מלאכותי, שבילי אופניים, גינות קהילתיות, מתחם הופעות ועוד.
רוצים לקחת חלק מהדור הבא של ירושלים, בשכונה מתחדשת ובמחיר משתלם במיוחד? לפרטים נוספים על 'יובל הצעירה', היכנסו>>


Copy the tag below and paste it in between the tags of every page of your website. You only need to install the global site tag once per account, which can be used with both remarketing event snippets as well as conversion event snippets. Copy the snippet below and paste it in between the tags of the pages(s) you'd like to track, right after the global site tag.