פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ועוד 13 חברי הממשלה לא ממלאים את חובתם החוקית, ולא מסרו את הצהרת ההון האישית שלהם למבקר המדינה. כך עולה מנתונים שהגיעו הערב (יום ה') לידי ynet.
לפי מסמכים שהועברו לשרים, מתברר כי לפי החוק הם היו צריכים להגיש את הצהרת ההון שלהם למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בתוך 60 יום מתחילת כהונת הממשלה, אך לא עשו זאת למרות תזכורות שנשלחו אליהם מטעם משרד המבקר.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו וגנץ
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
פרט לנתניהו וגנץ כוללת הרשימה גם את שרת התחבורה מירי רגב, שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר האוצר ישראל כץ, השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון, שר התיירות אסף זמיר, השר לנושאים אסטרטגיים אורית פרקש, שר הרווחה איציק שמולי, השרה לקידום חברתי אורלי לוי-אבקסיס, השר לשירותי דת יעקב אביטן, סגן שר האוצר יצחק כהן וסגן שר הבריאות יואב קיש.
הדיווח אמור להימסר לפי כללי "ועדת אשר" - הכללים למניעת ניגודי עניינים של שרים וסגני שרים. השרים נדרשו כאמור למסור את הצהרות ההון עד 60 יום ממועד תחילת כהונת הממשלה ה-35 ב-17 במאי. הם נדרשו להציג את הדברים עד 17 ביולי, וב-26 ביולי נשלחה אליהם תזכורת נוספת בעניין.
יצוין כי השר אוחנה הגיש הצהרת הון על שנת 2019, וסגן השר כהן שמונה לתפקידו ביוני קיבל ארכה להגיש את הצהרת ההון עד 17 באוגוסט.
בעבר הקפידו רוב השרים למסור את הצהרות ההון שלהם. מדובר במסמך שכולל דיווח על עסקי השרים טרם מינוים, רכושם, מניותיהם, היקף ההשקעות שלהם והצהרה האם הם סבורים שישנם נושאים שהם מנועים מלהחליט עליהם בשל קבלת החלטות וניווט מדיניות בנושאים שעלולים להשפיע על היקף הונם. כמו כן הם נדרשים להבהיר מיהו האיש שמחזיק את כספם בנאמנות.