2 צפייה בגלריה
רמת גן בני ברק
רמת גן בני ברק
רמת גן ובני ברק
(צילום: מוטי קמחי, יריב כץ )
שיעור התמותה בישראל מקורונה נמוך באופן יחסי מהממוצע העולמי, ועומד נכון להיום (שלישי) על 0.64%. עם זאת, ביחס של מתים למיליון תושבים נמצאת ישראל מעל הממוצע העולמי. נכון לעדכון האחרון של משרד הבריאות בישראל נפטרו 1,516 חולי קורונה – 571 מהם בחודש ספטמבר.

מבדיקה שערך ynet, המתבססת על נתונים שמפרסם משרד הבריאות באתר ובערוץ הטלגרם שלו, עולה כי בישראל יש פערים גדולים בתמותה אפילו בין ערים שכנות. למרות שלעיתים קשה להבחין אם נוסעים ברמת גן או בבני ברק, בין שתי הערים השכנות יש פערים עצומים בתמותה.
מהנתונים, שמתבססים בין היתר על מקבץ גרפים שנערכו על ידי מואיז סיטבון, עולה כי ברמת גן שיעור הנפטרים מסך כל החולים עומד על 1.83%, בעוד שבבני ברק השכנה האחוז הוא 0.46%. למעשה ברמת גן נפטר 1 מכל 54 נדבקים המתגוררים בעיר, בזמן שבבני ברק נפטר 1 מכל 218 נדבקים.
כיוון שמשרד הבריאות חושף נתונים על תמותה ביישובים שבהם 15 נפטרים או יותר, נעדרות מהרשימה כמה ערים חרדיות שבהן אובחנו אלפי נדבקים – בהן מודיעין עילית (7,039 נדבקים), ביתר עילית (4,208 נדבקים) ואלעד (3,934 נדבקים). מכאן ניתן להסיק בוודאות כי בשל גילם הצעיר יחסית של הנדבקים ביישובים החרדיים, אחוז התמותה נמוך משמעותית מיישובים מבוגרים יותר וגם מהממוצע הארצי.
2 צפייה בגלריה
הפגנת תושבים בביתר עילית בעקבות הסגר
הפגנת תושבים בביתר עילית בעקבות הסגר
פחות נפטרים בערים הצעירות יותר. ביתר עילית
(צילום: אלי מנדלבאום )
עוד עולה מהנתונים כי גם בעפולה, רעננה, רמלה, חדרה ובקה אל גרבייה – שיעור התמותה של הנדבקים בקורונה גבוה בהרבה מהממוצע הארצי. גם חיפה, קריית גת, כפר סבא, חולון, ראשון לציון, תל אביב יפו, רחובות, אשקלון, לוד ובאר שבע נמצאות מעל הממוצע וכך גם פתח תקווה, שם שיעור התמותה גבוה במעט מהממוצע הארצי.
בירושלים, שם מספר הנדבקים שאובחנו הגבוה ביותר, אחוז התמותה נמוך במעט מהממוצע הארצי. בנתניה ובאשדוד גם כן הנתון נמוך במקצת – ככל הנראה בשל הרכב האוכלוסייה.
התייחסות לתמותה הגוברת בישראל מגיעה גם מדו"ח אמ"ן, שבו נכתב בין היתר כי ישראל עוברת את ארצות הברית במספר המתים ליום מקורונה, ביחס לגודל האוכלוסייה. למעשה, במספר המתים למיליון תושבים מדורגת ישראל במקום ה-48 בעולם לפי אתר worldometers. בישראל נפטרו 165 בני אדם מקורונה לכל מיליון תושבים. הממוצע העולמי עומד על 129.3 מתים למיליון תושבים.