לאחר שבית שאן עברה את גל הקורונה הראשון ללא חולה אחד, כעת היא ממוקמת גבוה ברשימת אחוזי החולים ביחס לאוכלוסייה. הבוקר (יום רביעי) הודיע משרד הבריאות כי בעיר 81 חולים פעילים, מהם 13 שאובחנו בשלושת הימים האחרונים.
2 צפייה בגלריה
"אין כאן אנשים ללא מסכות". ראש העיר ז'קי לוי
"אין כאן אנשים ללא מסכות". ראש העיר ז'קי לוי
"אין כאן אנשים ללא מסכות". ראש העיר ז'קי לוי
(צילום: מוחמד שינאווי)
2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
"עברנו משברים גדולים יותר מהקורונה". בדיקות קורונה, ארכיון
(צילום: AFP)
במועצה האזורית המקיפה את בית שאן, עמק המעיינות, ישנם 25 חולים פעילים, שמונה מתוכם אובחנו בשלושת הימים האחרונים.
בשל הקורונה נסגרה הבריכה העירונית וגם הפארק המרכזי, ובעירייה הופסקה קבלת הקהל. מנגד הופעל מחדש מטה המתנדבים, ואלה – יחד עם עובדי העירייה – שבו לפקוד את בתי הקשישים עם ארוחות חמות. העירייה ביטלה את כל פעילויות הקיץ, מלבד קייטנות בגני ילדים עד כיתות ד'.
בעירייה העריכו כי סיבת ההתפרצות היא מגעים של תושבים עם תושבי חוץ, שחזרו לאחר מכן חזרה לעיר וגרמו להדבקה מקומית נרחבת. "ההדבקה נוגעת למעגלים משפחתיים ומקומות עבודה כמו מערכת החינוך", אמרו גורמים עירוניים.
הקייטנות בשלב זה מתקיימות כרגיל, אבל בתפוסה נמוכה. חלק מההורים שכבר רשמו את הילדים לקייטנה, לא שלחו אותם בסופו של דבר מחשש להידבקות.
ראש העיר ז'קי לוי ורב העיר יוסף לסרי יצאו בקריאה משותפת לצמצם הזמנת אורחים מחוץ לעיר, וכן לצמצם שיעורי תורה ואירועים פרטיים. הם ביקשו ממתפללים להתפלל ככל הניתן מחוץ לבתי הכנסת, עוד לפני ההגבלות שהטילה הממשלה.
לדברי ראש העיר לוי, "כפי שבגל הראשון לא נכנסנו לאופוריה בעקבות אי ההידבקות, כך גם עכשיו אנחנו לא נכנסים לפאניקה. יחד עם זאת, אנחנו נוקטים בכל הצעדים על מנת לעצור את ההידבקות. כמעט ולא תראה כאן אנשים ללא מסכות. השיטור העירוני מחלק מסכות למי שצריך, והמשטרה אוכפת מאוד את ההנחיות".
"בית שאן עברה כבר משברים יותר גדולים", הוסיף. "לצד החשש הטבעי של כולם, אני רואה כאן את העזרה ההדדית בין התושבים, מקרים שאנשים פרטיים ובעלי עסקים בסיוע מתנדבים שלנו דואגים לאספקה של מזון למשפחות החולים. זו הסיבה שבסופו של דבר אני אופטימי שנתגבר גם על המשבר הזה".
במועצה האזורית עמק המעיינות יש כרגע 25 חולים. מוקד התפרצות מרכזי הוא בגן ילדים בקיבוץ טירת צבי, שם חלו המטפלות ובהמשך גם כמה מהילדים. מוקדים קטנים נוספים יש בעוד כמה יישובים במועצה.