המשטרה באוסטרליה מזהירה מנוכלים שסוחטים סטודנטים סינים בעיר סידני, ובחלק מהמקרים אף מאלצים אותם לביים את חטיפתם. הנוכלים הצליחו לסחוט מקרובי המשפחה של הסטודנטים ש"נחטפו" סכום כולל של 3.2 מיליון דולר אוסטרלי (2.3 מיליון דולר אמריקני).
לפי הרשויות באוסטרליה, בשנה שעברה היו יותר מאלף "הונאות סיניות" במדינה. בשלב הראשון מתקשרים הנוכלים, דוברי מנדרינית, אל הסטודנטים הסינים ומתחזים לנציגים מהרשויות הסיניות – עובדי שגרירות, שוטרים או גורמים ברשות המסים. הם אומרים לסטודנטים שהם נאשמים בעבירה בסין או שזהותם נגנבה, ומאיימים עליהם בגירוש או במעצר אם לא ישלמו "קנס".
לאחר מכן ממשיכים המתחזים לאיים על הקורבנות, בדרך כלל באמצעות הודעות מוצפנות, וכך ממשיכים לקבל מהם כסף. בחלק מהמקרים – שמונה לפחות – נדרשו סטודנטים לנתק קשר עם הקרובים שלהם, עברו לבתי מלון ושלחו למשפחות ולחברים שלהם תמונות שבהן זייפו את חטיפתם.
1 צפייה בגלריה
אוסטרליה סידני סטודנטים סינים נדרשו לביים חטיפה
אוסטרליה סידני סטודנטים סינים נדרשו לביים חטיפה
שני סטודנטים שנאלצו לביים חטיפה
"המסר שלנו היום הוא שאם אתם מקבלים שיחה שקוראת לכם להפקיד כסף בחשבון בנק של אדם שמתחזה להיות בעל עמדת כוח בסין או במקום אחר, אל תשלמו את הכסף. כדאי שתנתקו את השיחה, תתקשרו למשטרה, לאוניברסיטה או למוסד החינוכי כדי לקבל ייעוץ", אמרה המשטרה במדינת המחוז ניו סאות' וויילס לסטודנטים הסינים. גורמים בסין אמרו שאין שום גורם עם הסמכות לצלצל לטלפונים הסלולריים של הסטודנטים ולדרוש מהם כסף.
תקריות דומות היו במקומות אחרים בעולם, והמשטרה באוסטרליה אמרה שבעשור החולף מספר מקרי ההונאה נמצא בעלייה. המשטרה בניו סאות' וויילס מסרה שהקורבנות נמצאים בטראומה ממה שקרה להם. "הם מאמינים שהם הציבו את עצמם, ואת יקיריהם, בסכנה אמיתית", אמרו במשטרה.
באוסטרליה למדו בשנה שעברה יותר מחצי מיליון סטודנטים זרים. ענף ההשכלה הגבוהה הוא אחד הרווחיים במדינה ואשתקד הכניס לכלכלת המדינה כ-37 מיליון דולר אוסטרלי.