מאות אלפי ישראלים מועסקים במגזר הציבורי, המאגד בתוכו את כל המשרות הממומנות מכספי המיסים ושתפקידן לשרת ולהשפיע על החיים של כולנו. המגזר הציבורי כולל את עובדי מערכת הבריאות, גופי הביטחון, החינוך, עובדי העיריות, רשויות, חברות ממשלתיות, נציבויות ועוד גופים רבים שלחלקם אנחנו אפילו לא מודעים. בחודשים האחרונים שמענו יותר על עובדי המגזר הציבורי שניצבים בחזית - הרופאים שנאבקים בווירוסים, השוטרים והחיילים ששומרים על הסדר והמורים שממשיכים לאתר דרכים יצירתיות כדי לחנך את ילדינו. אולם גם בשגרה המגזר הציבורי הוא חוד החנית של קבלת ההחלטות במדינה.
בזמן שהמשק בהאטה ובלשכות האבטלה נרשמים כמיליון מובטלים, דווקא המגזר הציבורי ממשיך לגייס. מדי שנה מתפרסמים כ־10,000 מכרזים למשרות חדשות. מתחילת השנה פורסמו מעל 8,000 מכרזים והקצב ממשיך לעלות. במקביל, מאז פרוץ משבר הקורונה, מצבם של עובדי המגזר הציבורי כמעט ולא השתנה ונכון לכתיבת שורות אלה אף לא נרשם שיח על פיטורים במגזר הזה.

2 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה
 אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: DepositPhotos)


תנאים טובים ויציבות תעסוקתית

בשנים האחרונות רבים פונים לעבוד במגזר הציבורי לא רק בגלל תחושת השליחות, אלא גם בזכות התנאים שהמגזר מציע: הסכמי עבודה נרחבים וברורים לכל, תנאי עבודה נוחים, הטבות לעובדי מדינה ומשכורות גבוהות יותר אפילו מהשוק הפרטי. בחודש יוני האחרון פורסם הדו"ח השנתי של הממונה על הגופים הציבוריים ובו נכתב כי בשנת 2018 ממוצע השכר במגזר הציבורי היה גבוה ב־60% מהממוצע במשק.
התרחבות המגזר הציבורי מאפשרת גיוס רב יותר של מקצועות: מורים, אחים, עובדי בנייה, מזכירות, יועצים, פסיכולוגים, עובדי תחזוקה, מנהלים, נהגים, מדענים, חשבים, חוקרים, סטודנטים, מהנדסים, עוזרים ועוד. כולם חלק מהמגזר הציבורי שלא מפסיק לצמוח.
על אף היתרונות הללו, עד כה נרשמה כמות נמוכה של עובדים חדשים למשרות במגזר הציבורי. עיקר הבעיה נובעת מהיכולת למצוא את המשרה הרלוונטית ולהגיש לה מועמדות נכונה ובזמן:
המגזר הציבורי לא מפרסם משרות בלוחות הדרושים, אלא מחויב על פי חוק בפרסום מכרזי כוח אדם. מדובר לרוב בפירוט ארוך ומדוקדק של המשרה הנדרשת ושל תנאי הקבלה אליה, ואלה שרואים עצמם מתאימים נדרשים אף הם למלא טפסים ולצרף מסמכים, וכל זה בלוח זמנים נוקשה שכל חריגה ממנו מהווה פסילה מיידית של ההגשה. מכרזי כוח האדם מתפרסמים באתרי הגופים המגייסים ובחלק מהעיתונים היומיים ומי שלא רואה אותם בזמן (או בכלל) - אוטומטית מוצא את עצמו מחוץ למרוץ.

אפליקציה חדשנית לאיתור המשרה המתאימה

הדרך היעילה ביותר למצוא את המכרזים הרלוונטיים היא באמצעות אפליקציית תןJOBS מבית יפעת מכרזים. יפעת היא החברה הוותיקה בשוק לניטור והתאמת מכרזים ללקוחות, ועובדת עם עסקים קטנים ובינוניים בתחום זה למעלה מ־40 שנה. בחודשים האחרונים החליטו לסייע גם למאות אלפי העובדים ומחפשי העבודה ולחבר גם אותם לעולם המכרזים העשיר.
2 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה
 אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: DepositPhotos)

האפליקציה מחוברת למאגר המידע של יפעת מכרזים, המתעדכן באופן מיידי בכל מכרז חדש שמפרסם כל אחד מהגופים הציבוריים בישראל, בעיתונות או באינטרנט. כל משתמש שמתקין את האפליקציה מגדיר את תחומי העיסוק שמעניינים אותו מתוך רשימה של יותר מ־20 תחומים ותתי־תחומים ואת אזור העבודה המועדף עבורו.
ברגע שמשרה מתעדכנת, נשלחת התראה אוטומטית לטלפון הנייד של כל אחד מהמשתמשים המתאימים להגדרות. כך למעשה כל מכרז חדש למשרה ציבורית שעשוי לעניין אותך נשלח אליך לנייד בזמן אמת ומאפשר למשרה לרדוף אחרייך.

המשרה שרודפת אחריך

דיאנה לברן, מנכ"לית יפעת מכרזים אומרת ש"האפליקציה נועדה לחבר בין שני צרכים: מצד אחד לסייע לעובדים רבים שנמצאים במעגל חיפוש העבודה ולא יודעים שקיימות אפשרויות תעסוקה מעבר ללוחות הדרושים של המגזר הפרטי, ומצד שני להרחיב משמעותית את היקף הפניות לכל מכרז כוח אדם ציבורי ובכך לשפר את הגיוסים. הציבור לא מבין את כמות ההזדמנויות במגזר הציבורי שעשויות להתאים להם. כדי לסייע לעובדים ולמגזר הציבורי כאחד, יצרנו את האפליקציה שנשענת על טכנולוגיה וניסיון, ומאפשרת לכל אחד לקבל משרות בכל מקום. זה חידוש משמעותי לשוק".
האפליקציה מכילה כבר מעל 2,000 משרות ומתעדכנת בכל יום בעשרות משרות נוספות. הורדת האפליקציה מתבצעת ללא תשלום, אך בכדי ליהנות ממלוא השימושים של האפליקציה יהיה צורך לרכוש שימוש חד פעמי או מנוי חודשי במחיר סמלי. בעתיד יפותחו מודולים נוספים שיעסקו בהכוונה להתמודדות נכונה על כל משרה, בדומה למודל הייעוץ הנהוג ביפעת מכרזים היום. 
תן JOBS זמינה להורדה בחנויות האפליקציות.