ל', בת 23 מתל אביב, בילתה במסיבת הטבע במודיעין שנערכה ביום שבת בניגוד להנחיות הבריאות. היום (שלישי) סיפרה בריאיון לאולפן ynet: "אנחנו באים למסיבות כדי להתפרק קצת, גם אם יש בהן סיכון להידבקויות - אנחנו לוקחים אותו. זה כמו הפגנות מבחינתי".
2 צפייה בגלריה
צפו: שוטרים עוצרים מסיבת טבע המונית ביער מודיעין
צפו: שוטרים עוצרים מסיבת טבע המונית ביער מודיעין
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
צפו: שוטרים עוצרים מסיבת טבע המונית ביער מודיעין
צפו: שוטרים עוצרים מסיבת טבע המונית ביער מודיעין
המשטרה מפזרת את מסיבת הטבע במודיעין
(צילום: דוברות המשטרה)

על שאירע במסיבה סיפרה ל': "היו שם 400-300 איש. בהודעות שפורסמו לפני כן ביקשו להגיע עם מסכות. בכניסה למקום ביקשו לראות שאכן יש לי מסכה, אבל זה היה רק בכניסה. אחר כך לא הקפידו יותר מדי, ואף אחד לא העיר על זה".
- אנשים שמרו על מרחק? "לא. אני לא חושבת שמי שהגיע למסיבה הזאת רצה לשמור על מרחק. אנחנו באים למסיבות האלה כדי להתפרק, וכמו שיש הפגנות מול המעון של ראש הממשלה ואפשר להידבק שם, גם במסיבות אנחנו לוקחים את הסיכון".
- אבל אתם לא חיים בבועה, אתם לא מודעים למצב? "ברור שזה מעניין אותנו, אבל אני באמת חושבת שאפשר להידבק היום בכל מקום".
- נדבקים אם לא שומרים על מרחק ולא עוטים מסכה. זה לא סיכון מיותר? "אני חד-משמעית לוקחת את הסיכון, אבל אני לוקחת אותו בכיף כי אני יודעת שפעם בתקופה אני יוצאת ונהנית ומשתחררת. אנחנו בתקופה עמוסה, עמוסה ממש, שאין בה לאן ללכת. זה המקום היחיד שבו אפשר לרקוד ולהשתחרר, לא לחשוב על שום דבר. אחרי מסיבה כזאת אני לא אתקרב למשפחה שלי, ורוב הסיכויים שגם אבודד את עצמי. אני אעטה מסכה ולא אפגוש אנשים שאני לא צריכה לפגוש, אבל את הסיכון הזה אני מוכנה לקחת".
- לקחת איתך את הטלפון הנייד? "ברור, חייב סטורי".
ל' סיפרה כי המסיבה, שהתחילה בשעה 06:30 והייתה אמורה להסתיים בשעה 20:30, נקטעה בסביבות השעה 16:00 כשהמשטרה הגיעה למקום ופיזרה את ההתקהלות. "החום לא מעניין, רוב המפיקים דואגים לטפטפות, הרבה אנשים מגיעים עם רובי מים ומשפריצים אחד על השני. זה כיף לא נורמלי", היא הוסיפה.
- ייתכן שאיבדתם אמון במקבלי ההחלטות, או בכלל במה שקורה כאן? "חד-משמעית".
- אם תהיה מסיבה נוספת מחר, את תלכי? "סביר להניח, כן".

כאמור, ביום שבת האחרון חשפה המשטרה את מסיבת הטבע ביער מודיעין, שבה השתתפו מאות צעירים. מארגן המסיבה, תושב הצפון כבן 20, טען שמדובר בחגיגת יום ההולדת שלו - ואולם, מבירור שנעשה בהמשך עלה כי יום הולדתו חל בסוף החודש.
השוטרים, שקיבלו מידע מוקדם על המסיבה בשל מעקב אחרי דפי מסיבות ברשתות החברתיות, הגיעו לחורשה הסמוכה לעיר בכוחות מתוגברים. הם הבחינו בעשרות כלי רכב ובאוהלים שהוקמו במקום, ולטענתם חלק מהמשתתפים במסיבה לא עטו מסכות ולא שמרו על ריחוק חברתי. המסיבה פוזרה, והשוטרים קנסו את המשתתפים בגין אי עטיית מסכה.
נזכיר כי בשבוע שעבר אישרה הממשלה הגבלה שלפיה חל איסור על התקהלות של יותר מעשרה בני אדם בתוך שטח סגור, ושל יותר מ-20 בני אדם בשטח פתוח.