אם יש דבר המאפיין יותר מכל את תקופת הקורונה הנוכחית הרי שזוהי ללא ספק אי הוודאות המתחוללת בכל תחומי חיינו. בין אם מדובר בפעילותם החלקית של מקומות העבודה ומערכות החינוך ובין אם מדובר בסקטורים שלמים שעדיין מושבתים כמעט כליל דוגמת ענפי התעופה, התיירות, התרבות וכיו"ב. אם מתעמקים ומבקשים למצוא עוד דבר שמאפיין את התקופה המשונה הזו הרי שאלו הם האבסורדים עימם למדנו לחיות, אבסורדים הגורמים לא אחת לחוסר אמון מצד הציבור ביחס להנחיות והתפיסות המשתנות.

בבתי הדיור המוגן המשיכו בשגרת חיים כמעט מלאה

אחד האבסורדים האלו נוגע לבתי הדיור המוגן בישראל: בעוד שהתפיסה השלטת בציבור, תפיסה שהובלה על ידי כלי התקשורת, דיברה על כך שבתי הדיור המוגן הם מקומות המסוכנים עבור קשישים העלולים להידבק בהם בקורונה הרי שבמציאות ההפך הוא הנכון: לעומת ההסתגרות הכפויה, הבדידות הקשה והדיכאון הכבד שהיו מנת חלקם של קשישים בכל הארץ שנאלצו להיסגר בבתיהם באין יוצא ואין בא, דווקא בני הגיל השלישי אשר התגוררו לאורך התקופה בבתי הדיור המוגן יכלו להמשיך בשגרת חייהם המהנה ומלאת התוכן ללא צל של חשש מהידבקות בנגיף. אם כן מהיכן נובעים הדיווחים המפחידים על מקרי ההדבקה ההמוניים בקרב אותם מוסדות? בעיקר בשל הבלבול וחוסר ההבחנה בין בתי הדיור המוגן המפנקים לבין בתי האבות.

פעילות חברתית עשירה גם בימי הקורונה

דיירי הדיור המוגן זכו להמשיך לחיות גם בשיא הסגר בתוך קהילה חמה, פעילה ותומכת. דוגמא טובה לכך היא רשת בתי הדיור המוגן עזריאלי פאלאס. ברשת אפשרו לדיירי הבתים לכל אורך התקופה לרדת לשטחים הציבורים במקום להישאר שעות ארוכות בדירותיהם, הם פגשו מדי יום את חבריהם והמשיכו לקיים פעילות כמעט נורמאלית עם ארוחות שף טעימות, חוגי מוזיקה, ריקוד, משחקי פנאי, ספורט, שחייה בבריכה, סדנאות, טיולים, הרצאות העשרה בנושאים שונים, פינוקי גלידות ושייקים, ועוד ועוד. עכשיו תארו לכם עד כמה זה שונה מבידוד כפוי בבית כשהטלוויזיה מרצדת במשך רוב שעות היום בבית החשוך. אגב על אף ההשתדלות לקיים פעילות כמעט רגילה לא וויתרו ברשת על קיום קפדני של הנחיות משרד הבריאות - צוות העובדים מבצע עד היום בדיקת קורונה אחת לשבוע וגם הדיירים נבדקים אחת לתקופה. המשמעות היא שהבתים מהווים בועה מנוטרת של ממש המגינה על הדיירים מפני הווירוס המתמשך.
2 צפייה בגלריה
(צילום: גלעד רדט)

עזריאלי פאלאס – מובילה את ענף הדיור המוגן בישראל

עזריאלי פאלאס נולדה מתוך מטרת על שהציבה לעצמה קבוצת עזריאלי, קבוצת הנדל"ן החזקה בישראל, להוביל את ענף הדיור המוגן המתפתח בישראל. בתי הרשת נבנים תוך מתן דגש לפרטים השונים כשכל אלמנט מקבל את מירב תשומת הלב מהחוץ לפנים עד הפרטים הקטנים ביותר: תכנון ארכיטקטוני מדויק ומתקדם של הבניינים והמבנים, מגורים ופעילויות עדכניות בהתאם למגמות המובילות בשוק והכל בהתבסס על מחקר מעמיק של צרכיהם של בני הגיל השלישי עד יצירת הרשת הטובה ביותר בתחום.
נכון להיום מונה הרשת 4 בתים: פאלאס רעננה הממוקם במערב העיר היפה בשרון, מוקף בפארק, מתחמי קניות, בתי קולנוע, בצמוד לתחבורה ציבורית מלאה ותחנת רכבת. הבית כולל דירות סטודיו, 2 ו-3 חדרים, דירות גן ודירות פנטהאוזים. בית נוסף הוא פאלאס תל אביב הממוקם בצפון תל אביב הוותיק, ממש בלב מרכז וויצמן החדש, ובמרחק הליכה ממרכזי התרבות של תל אביב. בבית זה מוצעות לדיירים דירות 2 ו-3 חדרים. הבית השלישי הוא פאלאס מודיעין שנפתח לפני כשנתיים. מדובר על בית מרהיב ביופיו עם דירות 2 ו-3 חדרים, דירות גן ודירות פנטהאוזים. הבית הרביעי והאחרון הוא כפר גמלאים פסטורלי שנפתח ביישוב להבים בדרום הארץ בחודש מאי האחרון. הכפר מציע דירות 2 ו-3 חדרים, דירות גן ודירות פנטהאוזים והוא מיועד בעיקר לתושבי באר שבע ויישובי הסביבה.

ספורט כדרך חיים

בעזריאלי פאלאס שמים דגש רב על שגרת הספורט של הדיירים שעל פי המחקרים לא רק שמסייעת במניעת מחלות ומעניקה הרגשה נפשית טובה יותר, אלא משפיעה לטובה על המצב הקוגניטיבי של המתאמנים. כפועל יוצא מכך, בכל בתי הרשת יש בריכות פעילות המיועדות לא רק לשחייה אלא גם למגוון פעילויות כושר במים, כולל רכיבת אופניים ייחודית בתוך המים. כמו כן, דיירי הבתים מבצעים פעילות גופנית שוטפת כ-3 פעמים בשבוע והפעילויות מלוות על ידי רופא ופיזיותרפיסט צמודים המתמחים בבני הגיל השלישי. הצוות אף מתאים תוכנית ייעודית לכל אדם ומצבו הגופני האינדיבידואלי, ובנוסף, בכל הבתים, כולל הבית בלהבים, לוקחים את כל הדירים אחת לשבוע לפעילות ספורט ושחייה בים הפתוח. מעבר לאימון הגופני מושם ברשת דגש על האימון המוחי והדיירים לומדים לשחק משחקי חברה, משחקי חשיבה ובוחרים בעצמם בהרצאות ופעילויות העשרה מרתקות.

2 צפייה בגלריה
( צילום: גלעד רדט)

מבצע פאלאס אקספרס: לא מצליחים למכור את הבית? קחו לכם שנה שלמה

בימים האחרונים יצאה עזריאלי פאלאס במבצע אטרקטיבי ביותר במסגרתו היא מציעה לדיירים החדשים את האפשרות למכור את דירתם בנחת במשך שנה שלמה. המשמעות היא שהדיירים אינם צריכים להפקיד את הפיקדון שניתן בתקופות של שגרה עם כניסתם לדיור המוגן אלא רק בתום השנה הראשונה. יתירה מכך, ברשת החליטו לבוא עוד יותר לקראת הדיירים החדשים והם מאפשרים להם, לתקופה הראשונית לבחור בדירות מרוהטות שגם מקלות עליהם במעבר וגם נותנות להם את האופציה לעזוב במידה והם בוחרים בכך לאחר תקופה קצרה. המבצע המפתה תקף בכל בתי הרשת למעט פאלאס תל אביב, עד סוף שנת 2020.
רוצים גם אתם לחוות שנה שלמה של חיים טובים מבלי לשלם פיקדון? מעוניינים לגור בדיור המוגן היוקרתי בישראל אך חוששים להתחייב?
לחצו על הלינק ותתחילו לחיות באמת






פורסם לראשונה: 11:09, 12.11.20