יקי שפי עדיין מתרגש כשהוא נזכר בשיחת הטלפון שקיבל לפני כמה ימים. מעברו השני של הקו הייתה אנה פאר (26), שאותה הציל שפי מטביעה לפני כתשע שנים, במסגרת תפקידו ביחידת השיטור הימי במרחב לכיש של המשטרה. שפי, שבתו דניאל ז"ל נרצחה בפיגוע לפני 18 שנה כשהייתה בת חמש, החל לדמוע כשפאר בישרה לו שהפכה לאם ושהיא מתכוונת לקרוא לבתה על שמה של בתו המנוחה.
2 צפייה בגלריה
אנה פאר ויקי שפי
אנה פאר ויקי שפי
אנה פאר ויקי שפי עם דניאל הקטנה
(צילום: אבי רוקח)
ב-19 ביולי 2011, סביב השעה 02:00 לפנות בוקר, קיבל שפי קריאה דחופה על קבוצת נערים בני 17 שנקלעו למצוקה במי הים באשקלון. שניים מהם הצליחו לצאת בכוחות עצמם, אך נערה אחת נעדרה. השוטרים שפי ואלון סימני יצאו בסירה לאזור היעלמה המשוער. "היה ים סוער, גלים גבוהים", שיחזר שפי אתמול (יום ג'). "ירינו פצצות תאורה והתחלנו לסרוק את המים. קפצתי מיד והגעתי לנערה. החזקתי אותה עד שהגיעה הסירה. זה היה עניין של שניות עד שהיא הייתה טובעת".
אותה נערה הייתה אנה פאר. "כבר לא היו לי כוחות", היא נזכרה. "עוד רגע הרגשתי שאני טובעת. פתאום שמעתי רעש של מנוע סירה. זה נתן לי כוחות כי הבנתי שבאים להציל אותי. כשראיתי את יקי הבנתי שהגיע מלאך לחלץ אותי. עד היום אני קוראת לו המלאך שלי. בזכותו אני בחיים".
2 צפייה בגלריה
אנה פאר ויקי שפי
אנה פאר ויקי שפי
(צילום: אבי רוקח)
אותו חילוץ דרמטי מלב ים הפך לאירוע מכונן עבור שניהם ויצר ביניהם חברות קרובה. השניים אף מתגוררים כיום ברחובות סמוכים באשקלון. לפני יותר משנה, כשפאר התחתנה, היו שפי ומשפחתו אורחי הכבוד בחתונה.
במהלך הקשר שנוצר ביניהם שמעה פאר את סיפורו הכואב של שפי, אב שכול, שבתו דניאל ז"ל, שהייתה בת חמש בלבד, נרצחה בפיגוע טרור שאירע בשנת 2002 ביישוב אדורה שבדרום הר חברון. זה קרה בשבת בבוקר. שני מחבלים חמושים ברובי M16 ולבושים מדי צה"ל ואפודי מגן, חתכו את גדר היישוב, פרצו לבית משפחת גרינברג, ירו למוות בקטיה גרינברג ז"ל ופצעו את בעלה ואת בנם.
לאחר מכן, חדרו המחבלים לבית משפחת שפי וירו על בני המשפחה. מהירי נהרגה הבת, דניאל ז"ל, שהייתה בת חמש. אמה ושני אחיה נפצעו קל. בנוסף נרצחו בפיגוע גם התושבים יעקב כץ ואריק בקר ז"ל.
ב-19 ביולי השנה – בדיוק תשע שנים אחרי שהיא נולדה מחדש כשניצלה על ידי שפי מטביעה – הביאה לעולם פאר את בתה הבכורה. לה ולבעלה לא היה ספק איך יקראו לה, והם העניקו לה את השם דניאל, על שם בתו של שפי שנרצחה בפיגוע. "יקי הוא המלאך שלי", הסבירה פאר. "הגורלות שלנו נקשרו ובזכותו אני כאן".
שפי שהגיע מיד לבקר את היולדת ואת התינוקת הרכה התקשה לדבר. "העובדה שהיא העניקה את השם דניאל, על שם הבת שלי זיכרונה לברכה, הוא דבר לא מובן מאליו עבורי", אמר. "התרגשתי בטירוף ובכיתי כשהיא סיפרה לי. אנחנו משפחה ונישאר כך לנצח".