יותר ממחצית (51.18%) מהתלמידים שנדבקו בקורונה משתייכים לחינוך החרדי. כך עולה מפילוח נתוני החולים במערכת החינוך, שהועברו לאחרונה למשרד החינוך על ידי משרד הבריאות.
לנתוני משרד הבריאות על תחלואת תלמידים - לחצו כאן
במערכת החינוך החרדית לומדים 448,298 תלמידים, שמהווים 19.39% מכלל התלמידים במערכת החינוך. על פי הנתונים, 1.75% מתוכם חלו בקורונה.
1 צפייה בגלריה
בחינוך הכללי נדבקו 0.63% מהתלמידים, בחינוך החרדי - 1.75%
בחינוך הכללי נדבקו 0.63% מהתלמידים, בחינוך החרדי - 1.75%
בחינוך הכללי נדבקו 0.63% מהתלמידים, בחינוך החרדי - 1.75%
(צילום: shutterstock)
במערכת החינוך הלא חרדית נדבקו בקורונה 0.63% מהתלמידים (15,285). מפילוח נתוני התלמידים החולים לפי מחוזות עולה שבין התלמידים החולים 9.8% הם ממחוז המרכז ו-9.7% הם ממחוז הצפון. 5% מתגוררים במחוז ירושלים ו-7.8% במחוז דרום. 1,348 אנשי הוראה חולים בקורונה.
אמש פורסם כי על רקע הידבקויות התלמידים ובגלל התמשכות משבר הקורונה והפגיעה ברצף הלימודי במוסדות החינוך, לא יתקיימו השנה מבחני פיזה הבינלאומיים וגם לא מבחני המדידה וההערכה החיצוניים שנועדו להחליף את המיצ"ב, שאמורים היו להתקיים בחודש דצמבר במקצוע שפת אם בשכבות הגיל ד' ו-ח'.
יצוין כי על רקע אתגרי נגיף הקורונה והעלייה בתחלואה, הודיע לאחרונה גם ארגון ה-OECD שהוא דוחה את קיומם של מבחני הפיזה של 2021 לשנת 2022.
שר החינוך, יואב גלנט, הסביר ש"שנת לימודים לא שגרתית מחייבת היערכות לא שגרתית", ובהתאם לכך פועל משרדו: "ההחלטה שלא לקיים את מבחני ההערכה החיצוניים הבית ספריים, וכן ההשקעה חסרת התקדים שאנו מבצעים בקפיצת המדרגה הדיגיטלית של מערכת החינוך תוך צמצום פערים רבי שנים בתחומי המחשוב – מהוות ביטוי מייצג למדיניותנו זאת. ברור לכל כי גם לאחר חזרת מוסדות החינוך לפעילות נידרש לתת מענה לפערים שייווצרו הן בהיבט הפדגוגי והן בהיבט צורכי הפרט, ואנחנו נערכים לכך מבעוד מועד".