התפרצות זעם באומן: כמה חסידים התפרעו במתחם קבר רבי נחמן מברסלב שבאוקראינה ועקרו מחסומים שהוצבו במקום לשמירה על הסדר ועל הנחיות הקורונה לקראת תפילות ראש השנה ההמוניות המתוכננות להתקיים באתר בשבוע הבא. זאת, על רקע אכזבתם מההגבלה על מספר האנשים שיורשו להשתתף באירוע. המתפרעים נעצרו והסדר חזר למקום.
4 צפייה בגלריה
התפרעויות חסידי ברסלב באוקראינה
התפרעויות חסידי ברסלב באוקראינה
המתפרעים נעצרו. חסידי ברסלב עוקרים מחסומים באומן
רוב חסידי ברסלב תמכו בהצבת המחסומים על ידי האחראים במקום. היום (ה') הגיעה למקום קבוצה שטענה כי המחסומים מגבילים את הגישה לקבר והחלה להתפרע.
אחד היהודים השוהים בימים אלה באומן סיפר ל-ynet על המחאה: "שבועיים שיקרו לאנשים שיהיה מתווה והם התנהגו כמו ילדים טובים. כל פעם בארץ יש כתבות שהאישור בדרך. עכשיו אמרו לאנשים שאין מתווה אז הגיעו מים עד נפש".
4 צפייה בגלריה
התפרעויות חסידי ברסלב באוקראינה
התפרעויות חסידי ברסלב באוקראינה
"שיקרו לאנשים שיהיה מתווה והם התנהגו כמו ילדים טובים". ההתפרעות באומן
הוא הוסיף כי "הם התחילו להרוס את המחיצות. אנשים הרגישו ביניהם שהם הולכים כמו לטבח בשואה. כמו מסדרונות בשדה התעופה. המשטרה לא התערבה. עכשיו סידרו את זה בצורה אחרת שלאנשים יותר נוח להיכנס לציון".
ישראלי נוסף השוהה באומן טען כי "ראש השנה מעל הכול, אין שום היגיון בזה שאין מתווה. במשך שבועיים אנחנו מנסים לשמור על קור רוח ולהרגיע את הנפשות הפועלות אבל הגיעו מים עד נפש. הנושא של אומן בראש השנה יכול להתפוצץ גם בארץ, ואם זה יקרה, תהיה מלחמת עולם. יש יותר מ-200 אלף חסידי ברסלב שמרגישים נחותים מהעדה החרדית ומכלל הציבור בישראל".
4 צפייה בגלריה
בקשת תמיכה של חסידי ברסלב מטראמפ
בקשת תמיכה של חסידי ברסלב מטראמפ
בקשת תמיכה של חסידי ברסלב מטראמפ
במזכירות הארצית של חסידות ברסלב התנערו מהתקרית ומסרו: "המחזה שראינו בצהריים בציון הקדוש מביש, פוגע, מחלל שם שמיים ובעיקר גורם נזק ישיר לכלל אנשי שלומנו. אנו מבקשים מכל אחד מאנשי שלומנו שלא לעמוד מהצד אלא לפעול במעשים ולשכנע כל אחד ואחד על החובה המוטלת עלינו לשמור על כללי הריחוק. מי שמפריע לכך מסכן את עצם קיום הקיבוץ".
בתוך כך, בחסידות מיואשים ולא בטוחים עוד שיאושר מתווה שיאפשר קיום הילולה מצומצמת באומן בראש השנה. היום הם יצאו בקמפיין המתפרסם באומן ובעולם הפונה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ.
"הנשיא טראמפ, אתה הולך לאהוב את רבי נחמן. תן לנו תקווה ויד תומכת, עזור בפתיחת שערי אומן הנעולים", נכתב בכרזה. יוזמי הקמפיין הם צוות "הפרויקטור של אומן" והרב נחום קרלינסקי, המפעילים את מרכז "תקווה" לניהול הקורונה.