3 צפייה בגלריה
שאשא ביטון ונתניהו
שאשא ביטון ונתניהו
שאשא ביטון ונתניהו
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אלכס קולומויסקי)
יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד), תקפה הערב בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו שרמז כי עבודתה בוועדה הביאה לעלייה בתחלואה ואמר "שלא יבואו בטענות".
"כל פעולותיי היו שקופות ולאחר היוועצות", אמרה שאשא ביטון, "לא קראתי לציבור 'לכו לשתות בירה', לא השתתפתי באירועים המוניים ללא מסכה, לא הזמנתי להתארח בביתי בניגוד להנחיות ועובדי לשכתי לא הפרו בידוד. אני מזכירה לראש הממשלה שהוא היה זה שמסמס את יישום מתווה הרמזור של פרופ' רוני גמזו, עד שלא הייתה בו עוד תועלת. אני מציעה לראש הממשלה להתעשת ולהפסיק לחפש אשמות".
3 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
"מציעה לרה"מ להתעשת". שאשא ביטון
(צילום: ערוץ כנסת )
חברת הכנסת הוסיפה כי "זה הזמן להגדיל את כושר הספיקה של בתי החולים, לייצר מערך קטיעת הידבקויות יעיל, לגייס את הציבור למאבק על ידי הסברה נכונה כדי לשמור על עצמו ועל קבוצות הסיכון. מומלץ גם לתת דוגמה אישית. טוב יעשה ראש הממשלה אם יתרכז בכך ולא בבריחה מאחריות והטלת בוץ ורפש".
בפתח דבריה כתבה שאשא ביטון: "כשראש הממשלה הודיע לי שהחליט למנות אותי ליו"ר ועדת הקורונה, הוא הדגיש את חשיבות התפקיד ואת האחריות הגדולה שמוטלת על כתפיי. ביראת קודש נכנסתי לתפקיד, אחריות שמחייבת לשאול שאלות ולהטיל ספקות. לא בעוצמת הסכנה הנשקפת מהמגפה, עליה אין כל מחלוקת, אלא ביחס לדרכים הנכונות להתמודדות איתה, כפי שמצופה מנבחרי הציבור בכנסת ובוועדות.
"אני גאה שהצלחתי לסייע לבעלי עסקים רבים להתמודד עם המשבר", המשיכה שאשא ביטון, "שנלחמתי על פתיחתם של עסקים (לפני למעלה מחודשיים. רמז: ההשפעה על התחלואה אמורה להתגלות אחרי שבועיים), חופי הים, בריכות וחדרי הכושר. פתיחתם של האחרונים הייתה גם הנושא היחיד שהוועדה אישרה בניגוד לעמדת הממשלה".
3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"לשקול את דרכה של שאשא ביטון בסיעה". זוהר
(צילום: שליו שלום )
זמן קצר לאחר מכן, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר תקף את שאשא ביטון וכתב בטוויטר: "מזה זמן רב יפעת שאשא ביטון אינה מתנהלת כחלק מסיעת הליכוד ואינה משרתת את מטרותיה. היא בוחרת לתקוף אותנו ואת רה"מ באופן אישי, כאילו בחירתה לכנסת הייתה מתרחשת ללא ההישג המדהים שלנו בבחירות האחרונות.
"כפיות טובה אינה מקובלת במחוזותינו ולכן אני סבור שיש לשקול את המשך דרכה בסיעת הליכוד", כתב זוהר.
רמיזתו של נתניהו אירעה הערב במהלך ישיבת הממשלה בנושא קיצוץ שכרם של שרים וחברי כנסת - שאושרה פה אחד - כאשר רה"מ אמר: "כל מי שזלזל בהגבלות שהטלנו ודילל או ביטל אותן, שלא יבוא אלינו בטענות על כך שהתחלואה עולה".
עימות קודם נרשם בין זוהר לבין שאשא ביטון בחודש יולי, כאשר יו"ר הוועדה שנלחמה לפתוח עסקים בניגוד להחלטת נתניהו - הודחה על ידי יו"ר הקואליציה. כמה ימים לאחר מכן ל-ynet נודע כי זוהר פעל להביא לפשרה שתמנע את הדחתה מראשות ועדת הקורונה של הכנסת: "עת למלחמה, עת לשלום", הוא כתב אז.