אחרי ארבע סייעות ובעלת הגן, עוד סייעת במעצר: המשטרה עדכנה הערב (ב') כי נעצרה סייעת נוספת בחשד לאלימות כלפי הילדים בגן טולי ברמלה. הסייעת תובא מחר לדיון בעניינה בבית משפט השלום בראשון לציון. מול ביתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן הפגינו עשרות ודרשו להחמיר את העונשים על גננות וסייעות מתעללות, וכן יישום מיידי של חוק המצלמות.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למקרה ואמר כי "התעללות בפעוטות חסרי ישע היא פשע בלתי נסלח. שוחחתי עם השר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם ועם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר והנחיתי לקדם באופן מיידי חקיקה שתחמיר את הענישה על הפשעים הללו. לא נקבל תופעה פסולה זו ונאבק בה בכל הכלים העומדים לרשותנו".
הבוקר האריך בית המשפט בארבעה ימים את מעצרה של ליטל ברסי, הגננת ובעלת הפעוטון, שבו נחשפה ההתעללות בילדים. השופטת זוהר דיבון סגל אמרה כי מהסרטונים שהובאו בחקירה עולה החשד כי האלימות בגן הפכה לשגרה - וכי הגננת הייתה מודעת לכך ולא עשתה דבר. הוארך בארבעה ימים גם מעצרן של רוחמה סעד, נירית שוויד, אורלי שרגני וחני צצשווילי - הסייעות החשודות בתקיפת קטין חסר ישע.
4 צפייה בגלריה
ליטל ברסי
ליטל ברסי
הגננת החשודה ליטל ברסי
(צילום: עמית שעל)

4 צפייה בגלריה
הפגנה של הורי פעוטות מהגן ברמלה
הפגנה של הורי פעוטות מהגן ברמלה
הפגנת הורי הפעוטות
(צילום: שמוליק דודפור)
4 צפייה בגלריה
הפגנה של הורי הילדים מהגן ברמלה
הפגנה של הורי הילדים מהגן ברמלה
(צילום: יריב כץ )
4 צפייה בגלריה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
שתיים מהסייעות החשודות - רוחמה סעד ונירית שוויד
(צילום: נדב אבס )
"מצפייה ממושכת בסרטונים עולה תמונה מזעזעת של אלימות שהופעלה מצד ארבע סייעות בגן", אמרה השופטת. "בחלק מהמקרים עולה חשד שהגננת הייתה נוכחת ומודעת לאלימות - ולא עשתה דבר. חומר החקירה מבסס שהיה קשר שתיקה והאלימות הפכה לשגרה של ממש".
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של ברסי בחמישה ימים, וטען כי בעלת הגן חשודה גם היא בעבירות של תקיפה סתם. במהלך הדיון אף עלה כי הגננת בחרה להעסיק את אחת הסייעות על אף שקיבלה מסמך שאוסר זאת בשל תלונה שהייתה נגדה על אלימות.
"מדובר במעצר כתוצאה מלחץ ציבורי, ולא בגלל ראיות", טענה הסנגורית של הגננת. "מרשתי שיתפה פעולה והגיעה למשטרה בכל רגע שהתבקשה".
לפי החשד, הסייעות פיתחו "משחק" של זריקת מגבונים על ראשי הפעוטות. בחלק מהמקרים הילדים נפלו אחרי שאיבדו שיווי משקל - והחלו לבכות. מלבד פרצי אלימות שנראים בסרטונים, החוקרים הבחינו כי בכמה ימים עוקבים נראו שתיים מהסייעות כשהן לוקחות חבילות מגבונים סגורות, וזורקות אותן כאמור לעבר ראשיהם של הפעוטות.
בחלק מהסרטונים נראה שהדבר נעשה כמעט באופן ספונטני כאשר נזרקו מגבונים למרחק של כמה מטרים. באחד הסרטונים נראה שכאשר הסייעת מרימה את ידיה עם המגבונים, הילדים מניחים ידיים על הראש כמי שצופים את המכה שעתידה להגיע אליהם.
בית המשפט אוסר לפי שעה על פרסום תוכן הסרטונים שבידי המשטרה. על כן, הגישו אתמול הורי הילדים בקשה להתיר לפרסם בכל זאת הצילומים. "חשוב שהציבור כולו יבין איזה גיהינום הילדים שלנו ואנחנו עברנו", הם כתבו. "הורים במדינה צריכים לראות את הצילומים, כדי לדעת מה עלול לקרות גם לילדים שלו. אולי הילדים שלהם עוברים התעללות והם לא מודעים לכך".