3 צפייה בגלריה
עו״ד מוחמד נעאמנה
עו״ד מוחמד נעאמנה
עו״ד מוחמד נעאמנה
המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בחרה היום (שלישי) את נציגיה בוועדות למינוי שופטים ושופטים צבאיים. עו"ד מוחמד נעאמנה נבחר לחבר הוועדה מטעם לשכת עורכי הדין, ועו"ד נועם לאור נבחר כנציג הלשכה החדש בוועדה לבחירת שופטים צבאיים.
הבחירות נערכו בקרב 43 חברי המועצה הארצית של הלשכה שמימשו את זכות בחירתם. עו"ד נעאמנה זכה ברוב של 26 קולות לעומת עורכי הדין דורון ברזילי ויצחק גורדון שקיבלו 12 ו-5 קולות בהתאמה.
3 צפייה בגלריה
ועדה לבחירת שופטים
ועדה לבחירת שופטים
(צילום: באדיבות לשכת עורכי הדין, מארק ניימן לע"מ, אלכס קולומויסקי)
עו"ד נעאמנה הוא יו"ר מחוז צפון בלשכת עורכי הדין. הוא נולד וגדל בנצרת, במשפחה בת שש נפשות. הוא בוגר הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית בירושלים, ואת ההתמחות הוא עשה במחלקה הפלילית של פרקליטות מחוז חיפה.
בשנת 2003 נעאמנה הוסמך כעורך דין ומאז הוא עוסק במקצוע. בשנת 2004 הוא הקים בנצרת את המשרד נעאמנה את ג'באלי - משרד עו"ד ונוטריון, העוסק בליטיגציה במגוון ענפי המשפט ובדגש על סכסוכים אזרחיים והליכים פליליים.
בשנת 2011 הוא נבחר לייצג את מחוז הצפון כחבר במוסדות הארציים של לשכת עורכי הדין, וחבר המועצה הארצית בלשכה. ב-2015 הוא נבחר לסגן ראש הלשכה הארצית.
לאחר בחירתו מסר עו"ד נעאמנה: "אני מודה לחברי המועצה הארצית ולראש הלשכה על התמיכה הרחבה בי. אני מודע לכובד האחריות ואעשה כמיטב יכולתי כדי לייצג נאמנה את ציבור עורכי הדין ואת הציבור כולו, לתרום לבחירת השופטים הראויים ביותר על סמך כישוריהם ותוך ייצוג הולם של כלל החברה הישראלית, ולהגן על שלטון החוק ומערכת המשפט".
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, בירך את הנציג החדש: "אני מאחל לעו"ד נעאמנה הצלחה רבה בתפקיד החשוב. אני סמוך ובטוח כי הוא ייצג נאמנה את הלשכה ויעניק את קולו בוועדה למועמדים המקצועיים ביותר והראויים ביותר לשיפוט, וכי לנגד עיניו יעמדו שיקולים מקצועיים וענייניים בלבד, לרבות חיזוק אמון הציבור במערכת המשפט".
3 צפייה בגלריה
כנס לשכת עורכי הדין
כנס לשכת עורכי הדין
ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי
(צילום: יאיר שגיא)
המועמדים לוועדה לבחירת שופטים היו עורכי הדין יצחק נטוביץ, יצחק גורדון, מוחמד נעאמנה, דורון ברזילי וערן גולן. המועמדים לוועדה לבחירת שופטים צבאיים-משפטאים היו עורכי הדין טל אבריאל, אורית קורין, משה תורג'מן ונועם לאור.
רשימת המועמדים של לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים ולוועדה לבחירת שופטים צבאיים ושופטים צבאיים-משפטאים, נסגרה לאחרונה. על פי דין, כל מועמד צירף שלוש חתימות של שלושה חברי מועצה לפחות, וזאת כדי להציג את מועמדותו. חמישה עורכי דין הגישו את מועמדותם לוועדה לבחירת שופטים וארבעה לוועדה לבחירת שופטים צבאיים.
בהתאם לחוק-יסוד: השפיטה, הוועדה לבחירת שופטים מופקדת על בחירת השופטים למערכת בתי המשפט על ערכאותיה השונות: בית המשפט העליון (בכלל זה בחירת נשיא בית המשפט העליון ומשנהו, ג.מ.), בתי המשפט המחוזיים, בתי משפט השלום וכן שופטי תעבורה. בוועדה תשעה חברים, בהם שלושה שופטים.

הושלם הרכב הוועדה לבחירת שופטים

עם בחירתו של עו"ד נעאמנה, כעת רשימת החברים בוועדה ידועה לציבור: היו"ר, שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן), נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושני שופטי עליון, ח"כ צבי האוזר (כחול לבן), ח"כ אוסנת מארק (הליכוד), ונציגתה השנייה של לשכת עורכי הדין - אילנה סקר. מועמדותה של שרת התחבורה מירי רגב תאושר בממשלה על פי ההסכם הקואליציוני.
ההערכה היא שהוועדה תכונס כבר בחודש אוגוסט ותפרסם שמות של מועמדים חדשים. בחירת שופטים לבית המשפט העליון צפויה רק בחודש אפריל 2021, עם פרישתו לגמלאות של המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר.