את התשובה לטענות שלפיהן המפגינים נגד בנימין נתניהו מלכלכים את האזור מנסים לתת ניקול שוורץ וסשה ירמקוב שבשבועות האחרונים תועדו בסיום האירועים כשהם מנקים את האזור שמול מעון ראש הממשלה. בראיון לאולפן ynet הבוקר (יום א') אמר ירמקוב: "זו המדינה שלי ואני רוצה שיהיה נעים לכל בן אדם שבא. בהפגנות יש שלטים, זמבורות וזבל, והאחריות שלנו היא גם לנקות".
- מה גורם לך להתחיל לנקות פה את הכיכר? "ראיתי אנשים שאוספים בידיים שלהם את הלכלוך כבר כמה הפגנות ואמרתי שאפשר לעבוד יותר חכם. הלכתי למאהל הוותיקים ושאלתי אם יש מטאטא כביש. הם אמרו לי 'באהבה, תיקח'. לקחתי והתחלתי לטאטא".
- זה הפך להיות שגרה. "גם כשאני בטיול שנתי עם התלמידים שלי אני לוקח שקית זבל ואוסף מה שבמסלול".
1 צפייה בגלריה
המפגינים שנשארים לנקות אחרי ההפגנות בבלפור: ריאיון עם סשה וניקול
המפגינים שנשארים לנקות אחרי ההפגנות בבלפור: ריאיון עם סשה וניקול
ירמקוב ושוורץ, הבוקר
(צילום: גיל יוחנן, שחר גולדשטיין)
- קראו לכם בהרבה שמות, חייזרים וכו', ופתאום אתם אנשים נורמטיביים שדואגים לניקיון של ירושלים. "אני אגיד לך בכנות: אין לנו את הכוח להילחם ראש בראש אז אנחנו פשוט מראים את המציאות. זאת תמונת הנגד. רוצים להגיד עלינו שאנחנו מפיצי מחלות? בסדר. אנחנו נוכיח דרך הפעולות שלנו, דרך השינוי שאנחנו רוצים לראות בחברה שלנו, שזה לא נכון".
- כמה זמן אתם במאהל? שוורץ: אנחנו במאהל כבר 24 ימים. אנחנו מפגינים מאז שהתחילו המחאות. יש פה מלא זבל שנשאר לפני סיום ההפגנות, אבל כל בוקר אחרי ההפגנה נשאר פה נקי. אין שום סיבה שלא אקח חלק בזה. יש פה אנשים נהדרים כגון סשה ואחרים שראיתי אתמול שהגיעו עם שקיות זבל מהבית והתחילו לאסוף בידיים. קוראים לנו בשמות – אבל זו לא המציאות. אנחנו אנשים עם ערכים שאוהבים את המדינה שלנו ואנחנו רוצים שיהיה פה יפה ונקי".
- אתמול הגיעו קצת פחות אנשים, נראה שהמחאה קצת דועכת. ירמקוב: "יכול להיות, אבל קשה לתחזק את ההפגנות. מעבר לזה שבזמן ההפגנה הייתה גם הפגנה מול בית הנשיא, גם שם היו מעצרים – חלקם היו לא לפי דין. לקחו אנשים בכוח לגינות פרטיות של בתים ואזקו אותם באלימות. חלק מהאנשים נרתעים מהדיווחים".