ההפגנה התחדשה, ואיתה המהומות: כ-300 תושבי שכונת רוממה בירושלים מהערב (א'), זה היום השני ברציפות, על הסגר שהוטל על השכונה בעקבות העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. ברחוב ירמיהו נראים עימותים בין שוטרים לבין מפגינים שאחרי שעה של ניסיונות הצליח לפרוץ את המחסומים והחלו להבעיר שירותים כימיים ופחי אשפה. כוחות יס"מ הגיעו למקום ולפחות שני מפגינים נעצרו. צפו בשידור החי.
המפגינים השליכו ביצים על שוטרים וקראו לעברם: "נאצים, זה רק בגלל שאנחנו חרדים, אנחנו מוחים על האנטישמיות. אנחנו כמו השחורים בארה"ב". היו גם שתקפו את חברי הכנסת החרדים: "הם לא איתנו. הם יושבים בחדר שלהם עם המזגן שלהם. ביבי הביתה".


6 צפייה בגלריה
מחאה חרדים רוממה ירושלים
מחאה חרדים רוממה ירושלים
אש בהפגנה בשכונת רוממה
(צילום: אלכס קולומויסקי)

6 צפייה בגלריה
מחאה חרדים רוממה ירושלים
מחאה חרדים רוממה ירושלים
הבעירו פחי אשפה
(צילום: אלכס קולומויסקי)

6 צפייה בגלריה
מחאה חרדים רוממה ירושלים
מחאה חרדים רוממה ירושלים
פרצו את המחסומים
המחאה התחדשה על אף ההודעה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מחר פגישות עם השר יעקב ליצמן מיהדות התורה, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מיהדות התורה וחברי כנסת נוספים בנושא ההגבלות בשכונות החרדיות.
הפגישה עם חברי סיעת ש"ס בראשות דרעי תיערך ב-9 בבוקר, ובה ידונו בהגבלות בשכונות החרדיות ובטענות על אלימות שוטרים נגד חרדים. בדיונים ישתתפו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה.
הלל, תושב רוממה, אמר ל-ynet: "אנחנו נמחה בדרכי נועם. לא נהיה כמו ההפגנה בתל אביב. לא נשרוף ניידות ולא ננפץ בנקים. אנחנו גם לא אנשי מאה שערים. אנחנו בעד המדינה. עשו סגרים לנו ולערבים. בתל אביב לא יסגרו בניין שלם. מצב העוני שנגרם פה הוא חמור. אני מעדיף למות מהקורונה מאשר מרעב. אנחנו כבר לא נלך עם נתניהו. עד היום הייתי ביביסט מושבע. עכשיו אני שוקל את צעדיי. חברי הכנסת שלנו נטשו אותנו. בשכונות של דרעי ולעצמם אין סגר. רק אצלנו יש".
6 צפייה בגלריה
הפגנת חרדים בירושלים
הפגנת חרדים בירושלים
ההפגנה בירושלים, הערב


6 צפייה בגלריה
מחאה חרדים רוממה ירושלים
מחאה חרדים רוממה ירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
ההפגנה אתמול, שבה השתתפו מאות תושבים, נמשכה עד 02:30 לפנות בוקר. התושבים שהפגינו פרצו את המחסומים המשטרתיים בנקודות הסגר בשכונות. במהלך האירוע פרצו התפרעויות, כאשר המפגינים יידו אבנים, חפצים וביצים לעבר השוטרים שניסו להשיב את הסדר. הם חסמו דרכים והשליכו את המחסומים. כוחות המשטרה שפעלו במקום עצרו 16 חשודים בהפרת הסדר הציבורי.
מיפעלו בשכונות האדומות בירושלים ובהן רוממה עשרות לוחמי חטיבת החילוץ של פיקוד העורף למשימות הסברה מול התושבים. בהמשך, במידת הצורך, יחזרו לסייע גם בחלוקת מזון בבירה.

נחקר שוטר יס"מ שתועד תוקף מפגין

במהלך אותה הפגנה שוטר תועד מכה את אחד המשתתפים לאחר שהוא שאל אותו מדוע הוא אינו עוטה מסכה. מצ"ח פתחה בחקירה. יצחק בלייער (22) שנכח במקום תועד שואל את השוטר מדוע הוא לא עוטה מסכה - ומותקף. "הלו, איפה המסכה שלך? שים מסכה", שאל הצעיר שנחבל בראשו כתוצאה מהפגיעה.
היום המחלקה לחקירות שוטרים חקרה את אותו שוטר יס״מ. על פי החשד, בשני מקרים תקף השוטר מפגינים ללא סיבה הנראית לעין. בתום חקירתו הורחק השוטר מכל מתקן משטרתי, וחקירת האירועים נמשכת.
כזכור, רק ביום שישי נערכה שיחה בין השר לביטחון הפנים אוחנה לבין ראשי הסיעות החרדיות - דרעי, ליצמן, וגפני בנושא. השיחה התקיימה על רקע התחושות הקשות העולות מקרב הציבור החרדי על אכיפת יתר של המשטרה כלפי החברה החרדית, בנוגע לחובת עטיית מסכות כחלק מהמאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף.
השר אוחנה הנחה את מפקדי המשטרה להעביר לכלל השוטרים את ההנחיה כי "יש להפעיל שיקול דעת, לאכוף בחוכמה ועם שכל ישר, ולהימנע מאכיפה בררנית". יום קודם לכן, ביום חמישי האחרון, ועדת השרים לאזורים מוגבלים החליטה כי החל מיום שישי למחרת יוטל סגר על השכונות קריית צאנז, קריית מטרסדורף ורוממה בירושלים.
עוד הוחלט על סגר בגני יער וס"ח בלוד, נחלה ומנוחה וקנה הבושם בבית שמש, עמישב ביל"ו ברמלה, אחוזת רוטנר וחב"ד בקריית מלאכי. הסגר יימשך עד יום שישי הקרוב - כלומר יימשך שבוע - מלבד השכונות בלוד, שם יפקעו ההגבלות ביום רביעי.
השתתפו בהכנת הכתבה: קובי נחשוני ואיתמר אייכנר
פורסם לראשונה: 20:47, 12.07.20