משאית ובה 20 טונות גז בישול עלתה באש לפנות בוקר בצומת חוצות המפרץ (וולקן) בעקבות תאונה. נהגי המשאית והרכב הפרטי שהתנגשו נחלצו ללא פגע, בכוחות עצמם.


ציר ההסתדרות, אחד הכבישים המרכזיים והעמוסים במפרץ חיפה, נחסם לתנועה לשעה ארוכה. בשירותי הכיבוי אומרים כי נחישות הכבאים וציוד חדיש להתזת מים מרחוק מנעו אסון כבד.
המשאית של חברת חל"ד הייתה בדרכה מבתי הזיקוק לבית החולים רמב"ם. סמוך ל-3:45 לפנות בוקר אירעה תאונה בינה לבין רכב פרטי, והמכלית התלקחה. למרבה המזל התנועה באותה שעה הייתה דלילה.
2 צפייה בגלריה
משאית הובלת גז עלתה באש בצומת וולקן
משאית הובלת גז עלתה באש בצומת וולקן
מכלית הגז שעלתה באש
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)
2 צפייה בגלריה
משאית הובלת גז עלתה באש בצומת וולקן
משאית הובלת גז עלתה באש בצומת וולקן
המכלית בערה לזמן רב
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף)
לאירוע הוזנקו כוחות רבים מתחנת חיפה בסיוע כוחות נוספים ממחוז חוף תחת פיקודו של מפקד תחנת חיפה סגן טפסר יצחק סויסה עד להגעתו של מפקד מחוז חוף טפסר חזי לוי, שלקח פיקוד על האירוע.
טפסר לוי אמר כי היה קיים חשש לתופעה המכונה BLAVE, פיצוץ ו"שיגור" של המכלית למרחק בגלל הלחץ. "כוחות כיבוי גדולים מתחנת חיפה וקריות הגיעו למקום ונערכו להגנה סביב המשאית, תוך סכנה שהמשאית תתפוצץ. הכוחות פעלו לכיבוי האש תוך הערכת סיכונים שנערכה במקום.
"אני רוצה להודות לכבאים הגיבורים והאמיצים שעשו עבודה חסרת תקדים במקצועיות שלה, תוך שימוש ברכב כיבוי חדש שיובא לפני כחודש, עם תותח מים שמתיז למרחק 150 מטר. הוא היווה שובר שוויון וכך ניתן היה לכבות את הבעירה מרחוק". טפסר לוי הוסיף, "מנענו את אחד מהאסונות הגדולים שמדינת ישראל יכלה לחוות הודות לשעה המוקדמת והודות למקצועיות הכבאים".
המשטרה סגרה במשך שעה ארוכה את הכבישים באזור, עד לסיום פעולות הכיבוי.
גורמים סביבתיים מתריעים כבר שנים על כמות המכליות הגדולה שנעה בכבישים במטרופולין חיפה, ומובילה כמויות גדולות של חומרים מסוכנים. לו הייתה התאונה מתרחשת בשעות היום, שבהן הכבישים באזור עמוסים לעייפה, היה עלול להתרחש אסון. רק לפני כחודש דלפה משאית ובה בוצה, שמקורה גם כן בבתי הזיקוק, באזור המרכז המסחרי לב המפרץ.