פעמים רבות הכביש הוא סוג של רולטה רוסית. אנחנו יכולים להיות הנהגים הזהירים בעולם, אבל לא כך הנהגים האחרים בדרך, ולרוע המזל, לעיתים מתרחשות תאונות שאינן בשליטתנו.
דגם סוזוקי קרוסאובר החדש מאגד עבור נהגים בגילים שונים את כל היתרונות לחוויית נהיגה מושלמת - מהבטיחות, דרך הממדים ועד האבזור והמולטימדיה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

בטיחות לפני הכול

המותג הוותיק והאמין מצעיד את תחום הבטיחות קדימה. מלבד היותו SUV משפחתי מרווח, נוח ומפנק, הקרוסאובר מציע לנהג בטיחות משופרת. הבשורה כוללת שורת מאפייני בטיחות ייחודיים, שמגבירים את ההגנה על הכביש ומאפשרים לנהוג בראש שקט וגם ליהנות מהדרך. חבילת הבטיחות כוללת:
מערכת בטיחות מקורית של היצרן.
בלימה אוטומטית בטכנולוגיית רדאר: סוזוקי קרוסאובר משתמשת במערכת הרדאר כדי לזהות את הרכב שלפניה. אם המערכת מזהה אפשרות להתנגשות, המכונית פועלת באחת משלוש דרכים: הראשונה - מזהירה את הנהג על ידי חיווי בלוח שעונים; השנייה - מסייעת לבלימת הנהג על ידי הגברת כוח הבלימה; והשלישית - מפעילה את הבלמים באופן אוטומטי.
בקרת שיוט אדפטיבית: מערכת נוספת מונחית רדאר, המודדת את המרחק מהרכב שלפנים ומאיצה או מאטה באופן אוטומטי כדי לשמור על מרחק קבוע. למשל, כשאין מלפנים רכב הנוסע במהירות נמוכה יותר, המערכת שומרת על המהירות המוגדרת. כשהרכב מלפנים מאט, המערכת מאטה בהתאמה ושומרת על מרחק בטוח בין כלי הרכב.
7 כריות אוויר: כולל כרית המגינה על ברכי הנהג.
מערכת עזר לזינוק בעלייה: מסייעת להתחיל בנסיעה על ידי מניעת הידרדרות לאחור, כשהנהג מעביר את הרגל מדוושת הבלם אל דוושת ההאצה.
בטיחות בהתנגשות והגנה על הולכי רגל: המרכב מעוצב לפי עיקרון ה־TECH של החברה, ובמקרה של התנגשות מקנה לרכב מבנה יעיל הסופג ומפזר זעזועים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

מחיר, איכות, נוחות

קהל היעד של סוזוקי קרוסאובר מגוון וכולל מגוון רחב של גילאים, והסיבות לכך רבות:
היחס בין מחיר לתמורה הוא אטרקטיבי ממשפחתית ממוצעת, הוא חסכוני בדלק, עלויות אחזקתו סבירות, וכמותג יפני הנהנה ממוניטין איכות ואמינות, הוא שומר על ערכו ועל רמת ביקוש גבוהה בשוק המשומשות.
מדובר בדגם קל לתפעול, שמקנה תחושת שליטה בכביש לצד מרחב ונוחות רבה. מבנהו הגבוה – 1.585 מ’ – מאפשר כניסה ויציאה קלות ונוחות עבור המשתמש, ואף הגחון, שגובהו 18 ס"מ, מאפשר מעבר חלק מעל מדרכות באמצע השבוע וחציית שבילים ודרכי נוף בסופי השבוע. יתרון נוסף הוא האורך – 4.3 מ' – הקצר בכ־20 ס"מ ממשפחתיות סדאן ממוצעות, עניין המקנה לו יתרון בחנייה בתוך העיר.
מושב הנהג גבוה יחסית ויכול להוסיף ולהתכוונן בהתאם לצורך. כך גם ההגה, שמתכוונן לעומק ומאפשר תנוחת נהיגה אופטימלית. המושב האחורי גבוה ומספק לנוסעים שדה ראייה מיטבי החוצה.
המנוע בנפח 1.4 ל’, מגובה במגדש טורבו, מפיק 140 כ”ס ומומנט של 22.4 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בת שישה הילוכים קדמיים והאצה ל־100 קמ”ש ב־9.5 שניות בלבד.
העיצוב מציע פונקציונליות רבה ואיכות מעולה. פנים הקרוסאובר משלב בין הטוב והמוכר לקדמת הטכנולוגיה. בלוח המחוונים מוצגים שני השעונים הקלאסיים (מהירות וסל"ד) וביניהם מחשב דרך המציג נתונים על בקרות הבטיחות והנהיגה.

מערכת מולטימדיה מתקדמת

מסך מולטימדיה בגודל 8.2 אינץ' במרכז הקונסולה הראשית מופעל באמצעות חיווי קולי, פרי פיתוחה של סוזוקי ישראל, ללא צורך בהורדת הידיים מההגה, וכולל, בין היתר, קישוריות דוגמת WAZE ובלוטות’, מצלמת נסיעה לאחור, תמונה של לוח המחוונים עם הסבר על נורות האזהרה, ספר רכב דיגיטלי מלא, פתיחה אוטומטית של מחסום החנייה בבית ושליחת תזכורות קוליות על מנת להימנע מכתיבת מסרונים בנהיגה.
הבטיחות מתבטאת גם במערכת מיזוג האוויר, המופעלת באמצעות כפתורי גלגל, ללא צורך להסיט את העיניים מהכביש. כמו כן מותקנת מערכת בקרת אקלים דו־אזורית, שמאפשרת לנהג ולנוסע שלצידו לבחור במקביל את רמת המיזוג הרצויה.
ומה מבחינת שטח אחסון? בסביבת הנהג פזורים שפע חללים - מתחת לקונסולה המרכזית, בדלתות, בין המושבים וכן תא למשקפיים מעל הנהג. גם תא המטען נדיב ומציע נפח של 430 ליטרים, לצד תא אחסון נוסף הממוקם מתחת למגש.
לסיכום, בזכות הבטיחות הבלתי מתפשרת, האבזור המפנק, נוחות הנסיעה המוגברת והחיסכון בהוצאות, בסוזוקי קרוסאובר - נוסעים על בטוח.