חייל בן 19 המשרת במחנה צריפין הוא החשוד שריסס אתמול (שבת) גז פלפל לעבר מפגינים בצעדת המחאה נגד בנימין נתניהו בתל אביב. על פי התיעוד מהאירוע, החייל עשה זאת בזמן רכיבה על אופניים במסגרת עבודתו כשליח "וולט". מהגז נפגעה רונה סובול בת ה-12, בתם של השחקנית עדי גילת והזמר יהלי סובול, שפונתה לבית החולים.
הבוקר הובא לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב. הוא טען שחש מאוים לאחר שמפגין תקף אותו, אלא שעד ראייה סיפר שהחייל קילל מפגין חובש כיפה, ואמר לו: "איך אתה מעז להפגין עם ציציות ולהיות עם השמאלנים הבוגדים?".
אף שהמשטרה ביקשה להשאיר אותו במעצר ארבעה ימים נוספים, החליט השופט עלאא מסראווה – על רקע העובדה שאין לו עבר פלילי - לשלוח אותו למעצר בית של חמישה ימים בפיקוח אביו. הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד החייל, אך חזרה בה לאחר שחתמה איתו על הסדר מותנה. לפי ההסדר, אם יעמוד בתנאים שנקבעו התיק נגדו ייסגר.
מ"וולט" נמסר כי "החברה מזועזעת ומגנה כל מקרה אלימות. עם היוודע דבר האירוע, פנינו למשטרת ישראל כדי לקבל את פרטי החשוד והקפאנו את ההתקשרות עמו ללא כל דיחוי".
2 צפייה בגלריה
שליח של וולט נעצר בחשד שריסס מפגינה בגז מדמיע
שליח של וולט נעצר בחשד שריסס מפגינה בגז מדמיע
המעצר של השליח, אתמול בתל אביב
האירוע התרחש סמוך לצומת הרחובות אבן גבירול ונורדאו. החייל התעמת עם מפגינים ובשלב מסוים ריסס לעברם גז פלפל. הבוקר אמרה הסנגורית שלו, עו"ד עתליה רפאל: "אני לא מקלה ראש באירוע ואני גם לא יכולה לקבוע מסמרות. אני מבינה שהוא הגיע למקום במהלך עבודתו וזה מסוג האירועים המצערים שלעיתים מתרחשים, אך לא מדובר במי שהיה לו עניין להזיק למפגינים או עניין אישי בהפגנה".
השופט מסארווה קבע: "החשוד חתך את התהלוכה עם אופניים של חברת וולט כשהוא מרסס מפגינים בגז מדמיע ונוסע במהירות גבוהה יחסית, וכתוצאה מהאירוע נפגעה ילדה בת 12 שפונתה לבית החולים על ידי מד"א. אין ספק שהמעשה המיוחס לחשוד הוא חמור ומקים מסוכנות מאחר וריסס מפגינים משל היו מזיקים".
עדי גילת, אמה של רונה שנפגעה, כתבה על אירוע אמש: "ילדיי, רונה ודוד, ואני הותקפנו אתמול במהלך תהלוכת ההפגנה בתל אביב על ידי בחור שריסס אותנו בגז פלפל. רונה לא יכלה לפתוח את העיניים במשך 15 דקות שלי נראו כמו נצח. אחרי טיפול מסור ועדין מחובש מד"א שהגיע למקום, היא פתחה את העיניים והחיוך חזר לה לפנים. הדבר הראשון שהיא אמרה לי זה 'אמא, אני מקווה שאנשים לא יפחדו ללכת להפגין בגלל מה שקרה לי הערב'.
"פגעו במחמל נפשי, פגעו בילדה שלי בת ה-12, פגעו בביטחון האישי שלי ללכת עם ילדיי להפגין. זה קורה כשהמשטרה מפחדת למלא את תפקידה. יותר ויותר מקרי אלימות כלפי מפגינים בשנה האחרונה ורק כתב אישום אחד שהוגש? איך ייתכן? ייתכן כשהממשלה המושחתת מנסה לזרוע פחד בעם".
במקביל האריך הבוקר בית המשפט את מעצרו של בן 54 החשוד שתקף מפגין באגרוף ברחוב קויפמן וקילל אחרים. שני צעירים (בני 17 ו-20 מבת ים), שעוכבו לחקירה בגין ריסוס גז מדמיע מרכב חולף ברחוב יפת, נשלחו למעצר בית של חמישה ימים. במשטרה ציינו: "החקירות נמשכות ובמשטרה רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, במחאות ובכל מקום אחר".