הרופאים הרוסים שטיפלו באלכסיי נבלני בבית החולים בסיביר אמרו היום שהם הצילו את חייו. הם הדגישו פעם נוספת שלא מצאו הוכחות לכך שהוא הורעל, בניגוד לטענת מקורביו של איש האופוזיציה.
נבלני, נזכיר, התמוטט ביום חמישי במהלך טיסה מסיביר למוסקבה. מקורביו טוענים שהסיבה לקריסתו הייתה תה מורעל ששתה בבית קפה בשדה התעופה. הוא הובהל במצב קשה לבית החולים בסיביר ובסוף השבוע, אחרי טענות שהרופאים הרוסים "מושכים זמן", הועבר בטיסה לאשפוז בברלין.

3 צפייה בגלריה
מנהיג האופוזיציה הרוסי נבלני מובל לשדה התעופה בסיביר
מנהיג האופוזיציה הרוסי נבלני מובל לשדה התעופה בסיביר
אלכסי נבלני. הועבר בסוף השבוע לטיפול בברלין
(צילום: רויטרס)
"הצלנו את חייו אחרי מאמץ גדול", אמר אלכסנדר מורחובסקי, הרופא הראשי בבית החולים בעיר אומסק בסיביר. במסיבת עיתונאים הוסיף מורחבוסקי: "אם היינו מוצאים סוג מסוים של רעל היה לנו הרבה יותר קל. אז הייתה לנו דיאגנוזה ברורה, מצב ברור ודפוס טיפול מוכר".
הרופאים הרוסים לא ציינו מה בדיוק הם עשו כדי להציל את חייו של נבלני, ולא פירטו על הטיפול שהעניקו לו. בשבוע שעבר אמרו הרופאים שנבלני אובחן כסובל ממחלה מטבולית, שייתכן שנגרמה כתוצאה מרמה נמוכה של סוכר בדם.
3 צפייה בגלריה
רוסיה אלכסיי נבלני אחרי ש הורעל מובל ל בית חולים
רוסיה אלכסיי נבלני אחרי ש הורעל מובל ל בית חולים
טרם נמסר עדכון רשמי של מצבו של נבלני בגרמניה
(צילום: EPA)
הרופאים הכחישו שהרשויות הפעילו עליהם לחץ כלשהו במהלך הטיפול ביריבו הגדול של ולדימיר פוטין. מקורביו של נבלני השימו את הרופאים בעיכוב הפינוי שלו לגרמניה. תחילה טענו הרופאים שמצבו של נבלני לא מאפשר להעביר אותו לטיפול בגרמניה.
יאקה ביזילג', ראש קרן "קולנוע למען השלום" שאחראית להעברתו של נבלני לאשפוז בברלין, אמר אתמול שנבלני ישרוד. "נבלני ישרוד את ההרעלה, אבל במשך חודשים הוא לא יהיה כשיר לעסוק בפוליטיקה", הוא טען. קירה ירמיש, הדוברת של נבלני, אמרה שעדיין אין פרטים חדשים על מצבו של נבלני. היא הוסיפה שרק היא והרופאים שמטפלים בו יהיו מסוגלים למסור מידע אמין על מצבו.
3 צפייה בגלריה
רוסיה אלכסיי נבלני שותה לכאורה תה לפני ה עלייה למטוס אולי הרגע שבו הורעל
רוסיה אלכסיי נבלני שותה לכאורה תה לפני ה עלייה למטוס אולי הרגע שבו הורעל
נבלני בתיעוד בבית הקפה בשדה התעופה, שבו לפי החשד הורעל
דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר בשבוע שעבר שעדיין לא ברור מה גרם לנבלני להתמוטט. הוא ציין שרוסיה תחשוד שמדובר בהרעלה רק אחרי בדיקות מעבדה שיאשרו את החשד. בניגוד לטענות שהרופאים שטיפלו בנבלני בסיביר "מושכים זמן" אמר פסקוב שהרופאים עשו כל שביכולתם לעזור לו.
גורמים בשירות הביטחון הרוסי סיפרו אתמול לעיתון מקומי שנבלני היה תחת מעקב משטרתי נרחב בימים שקדמו לאשפוזו. לפי הגורמים אנשי ה-FSB עקבו אחרי נבלני ואנשיו במהלך הביקור שלו בסיביר. לטענתם הם לא ראו הוכחה להרעלה.
דובר ממשלת גרמניה אמר היום שהאפשרות שנבלני הורעל "סבירה למדי". מנגד אמר שר החוץ הגרמני הייקו מאס שארצו זקוקה למידע נוסף כדי לקבוע מה הסיבה למצבו של איש האופוזיציה הרוסי.