להיות מוזיקאי במאה ה־21 כבר מזמן לא מצטמצם להתמקצעות בשירה, נגינה או הלחנה. ההתפתחות הטכנולוגית המואצת בשנים האחרונות הרחיבה את מנעד אפשרויות העיסוק במוזיקה למחוזות רחוקים ומבטיחים, וחדשנות היא שם המשחק.
עולם המדיה, המשתנה ומתקדם בצעדי ענק, מונה מיליארדי משתמשים בעולם וכולל משחקי מחשב, סרטים בנטפליקס ובקולנוע, אפליקציות שונות ועוד מאפיינים, שמחייבים התמקצעות במגוון רחב של תחומי יצירה והפקה מוזיקליים.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בהתאם לכך, רימון, בית הספר המוביל בארץ ללימודי מקצועות המוזיקה, מציע תפריט מסלולי לימוד שמתכתב עם צורכי השוק המקומי והבינלאומי, ומזמן לתלמידיו עיסוק בדבר שהם הכי אוהבים, באופן שגם יאפשר להם להשתלב בתחומי תעסוקה מגוונים. מעניין? מידע על קצה המזלג על המסלולים החדשים:

מוזיקה למדיה, משחקי מחשב, טלוויזיה וקולנוע

יסמין מועלם, בניה ברבי, נטע ברזילי, מירי מסיקה, אביב גפן, דורון טלמון, אוהד חיטמן ורבים אחרים רכשו את השכלתם המוזיקלית ב"רימון" וכיום הם השמות החמים בתעשייה. לצידם ישנם בוגרים פחות מוכרים, אבל לא פחות מצליחים ברמה המקומית והבינלאומית. הנה כמה דוגמאות: מתן קולנשר הוא שותף עם עברי לידר בחברת הייטק מוזיקלית בשם MY PART; ירון ספיבק עובד ב־L.A. באולפני דיסני ומלחין את המוזיקה לפארקי השעשועים שלהם בכל העולם; אלון קפלן הלחין ועיצב פסקול ליותר מ־100 משחקי מחשב, עובד בחברת ההייטק המוזיקלית Joytunes ששוויה נאמד ב־2 מיליארד דולר ומלמד ברימון; ניר אוורבוך משמש מנכ"ל חברת Sound Radix, שזכתה בפרס האמי הטכנולוגי; תומר כץ, בוגר טרי מרימון, מפיק ומלחין לסרטים וסדרות בנטפליקס; נועה ביזלי, גם היא בוגרת טרייה, כבר מלחינה מבוסטון מוזיקה לסרטים ולמשחקי מחשב אחרי שהשלימה את לימודיה בברקלי קולג' שהינו מוסד אקדמי מוביל בארה"ב ולו קשרי קרדיטציה עם רימון; וחיים מזר חי וכותב ב־L.A. מוזיקה לסרטים ולסדרות נטפליקס.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
אלון קפלן ראש תוכנית מוזיקה למדיה, לסרטים ולמשחקי מחשב מסביר: "עולם המוזיקה עבר לא פחות ממהפכה בהיבט של שילוב טכנולוגיה ככלי אומנותי. תעשיית משחקי הרשת משגשגת והפכה לתחום ענק המגלגל מיליארדי דולרים בשנה עם מאות מיליוני גיימרים. התחום מעסיק אלפי אנשי מקצוע, ביניהם מוזיקאים, היוצרים פסי קול ומעצבים סאונד. התוכנית החדשה ברימון מציעה העמקה במקצועות הליבה המוזיקליים – הרמוניה, פיתוח שמיעה, קצב ועיבוד, לצד קורסי טכנולוגיה והפקה והתמחות, התמקצעות ומיומנות בתחום ההלחנה למדיה".

ומה לחדשנות, יזמות, טכנולוגיה ותכנות ולמוזיקה?

הדרך שבה יוצרים ומנגישים כיום מוזיקה, משתנה ומתעדכנת ללא הרף בעזרת פלטפורמות, כמו יוטיוב וספוטיפיי, טכנולוגיות הקלטה והפקה מתקדמות, אולפנים ביתיים משוכללים, כלי נגינה וירטואליים, מעבדי צליל ואפליקציות מוזיקליות רבות. כל זה מלווה בכסף רב שמשקיעות חברות בתעשייה, ויותר ויותר מוזיקאים משתלבים כמפתחים וכיזמים בחזית החדשנות בתעשייה – בחברות הייטק, בחברות תוכן ומדיה, במיזמים חדשים ברשתות החברתיות ועוד.
המסלול לחדשנות, יזמות טכנולוגיה ותכנות ברימון מעניק ללומד כלים להקים או להשתלב בסטרטאפ בתחום, ליישר קו עם הפעילות הגלובלית ולהתנהל באופן חכם מבחינה עסקית, זאת לצד העמקה בלימודי המוזיקה ויצירה עכשווית. בין היתר, ובנוסף למקצועות המוזיקה, לומדים הסטודנטים תכנות בשפת Python, פיתוח פאלגינים אודיו־דיגיטליים ואפליקציות מוזיקליות, פלטפורמות צריכת המונים ועיבוד מידע, מולטימדיה, בינה מלאכותית, מציאות רבודה, IOT, בלוקצ'יין UX/UI, עיצוב חוויית משתמש ומבוא לחשיבה עסקית, וכל זאת בהקשר המוזיקלי. הלומדים משתתפים בסדנאות מעשיות ובמפגשים עם מנטורים ויזמים מובילים מהתעשייה העולמית, אשר מובילים יחד קבוצות לפיתוח רעיונות ומוצרים חדשים בתחום.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

פריחה ליצירת מחזות זמר מקוריים בישראל

הקהל הישראלי, מתברר, אוהב מחזות זמר, שכן התחום חווה פריחה על במות הארץ אחרי ששנים הוא אהוב בעולם. אוהד חיטמן, ראש תוכנית מחזות זמר ברימון, שזכה בפרס על יצירתו המקורית "בילי שוורץ", והוא בעצמו בוגר רימון, מסביר כי הוא משלב בלימודים תחומים שונים מכלל מסלולי בית הספר, כגון יצירה, ביצוע והפקה ועוד. "אנו מקנים ללומדים מיומנויות מוזיקליות, בימתיות והפקתיות המשולבות בלימודי תנועה ומשחק, ומלבדי, מלמדים בתוכנית מיקי קם, הבמאי יותם קושניר ואחרים. בסיום כל שנה מעלים הסטודנטים על הבמה המרכזית ברימון מחזמר מקורי שלם, המשלב את מיטב הנגנים והמפיקים של בית הספר. זהו המקום היחידי בארץ המלמד יצירה מקורית של מחזות זמר", לדבריו.
כל החידושים המבטיחים הללו מצטרפים למסלולי הליבה הוותיקים ברימון: הפקה מוזיקלית ואלקטרונית; ביצוע והפקה מוזיקלית; מבצעי ג'אז מצטיינים, ביצוע לזמרים; ביצוע גיטרה, בס, פסנתר, תופים או כלי נשיפה; מסלול השירים; הלחנה, עיבוד וניצוח; תוכנית משותפת לתואר בהוראת מוזיקה ולתואר באומנויות והמסלול הדו חוגי לביצוע והפקה, המאפשר לכל מבצע להקליט, להפיק ולשלוח את הערוצים שלו להרכבים בעולם ללא מתווכים. בכל המסלולים מלמדים מוזיקאים, יוצרים ואנשי מקצוע ותיקים ומוערכים, הפעילים בתעשייה על כל גווניה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
תוכנית הלימודים בכל המסלולים מציידת את הלומדים בידע מוזיקלי נרחב, התמקצעות והתמחות במיומנויות הנדרשות בתחום לימודיהם וניסיון מעשי ומקצועי בהקלטות נגנים וזמרים באולפן, המאפשרים להם להשתלב בשוק העבודה, ידע בנושא ניהול עצמי, שיווק, והיכרות עם תעשיית המוזיקה. לסטודנטים יש אפשרות לשלב לימודים ממספר תחומי לימוד.
אנחנו מזמינים אתכם לעולם מוזיקה תוסס ופעיל ברימון, שהוא מעין "מעבדת העולם האמיתי" בדרך להיות מוזיקאים רב־תחומיים, יוזמים ועתירי קשרים.
בואו לפגוש אותנו ביום הפתוח הבא ברימון
ב-24.8.21 בשעה 10:45.
לפרטים כנסו לאתר או צרו קשר לתיאום פגישה: 03-5408882