כל חיינו אנו עומדים בפני צמתי דרכים שיכולות להוביל אותנו אל הלא נודע. לעיתים, כשאנו בוחרים בדרך שלא נכונה עבורנו, נדמה כאילו מדובר בגזירת גורל והטעות שעשינו חרצה את עתידנו. אמנם כל צומת דרכים שעומדת בפנינו, טומנת בחובה גם הזדמנות – לחזור לנקודת ההתחלה ולבחור טוב יותר. עבור גיא שטרית, שכל חייו עסק במחשבים כהאקר מוכר וכיום הוא אחד המומחים בתחום ה-SEO שנבחר על-ידי מגזין ׳inc׳ היוקרתי, טעות אחת יכלה להוביל אותו למדרון תלול, אך הוא מצא את ההזדמנות שנקרתה בפניו והחליט לאמץ אותה בשתי ידיים – כל הדרך לסולם ההצלחה.‎

לחלום בגדול ולטרוף את העולם

בגיל 9, גיא שטרית קיבל מאביו מתנה ליום הולדתו – מחשב. בזמנים שמחשב היה מכשיר דומיננטי שהשתלט על חצי משולחן הכתיבה ואופן התכנות שלו היה זר לרבים, גיא מצא דווקא כישרון יוצא דופן בהבנת החומרה ואופן הפעולה, בשורה התחתונה – התגלה גאון מחשבים חדש. ״כל מה שקשור לניתוח הנתונים והבנה עמוקה של התוכנה, בא לי בטבעיות״, מספר גיא, ״גיליתי על עצמי שאני אוטו-דידקטי, שאני לא צריך את בית הספר או אף מבוגר שילמד אותי על החיים – רק את עצמי ואת המוטיבציה שלי. בזכות המחשב והסביבה שבה חייתי, הייתה לי גישה לשפע של מידע והקיפו אותי אנשים חכמים ששאבתי מהם השראה. אז, הבנתי שכדי להצליח, אני צריך שני דברים – לחלום בגדול וחופש מוחלט כדי להגשים את החלום שלי״. עבור גיא, המשימה שמוטלת עליו כדי להגשים את החלום שלו להצליח בגדול, היא ללמוד את הדברים שמעניינים אותו באמת בתנאים שלו, במקרה הזה מה שעניין אותו באמת היה להיכנס לעולם המחשבים ולהפוך למומחה באחד התחומים.
1 צפייה בגלריה
גיא שטרית
גיא שטרית
גיא שטרית
(צילום יח"צ)

להגשים את החלום ולהיות בראש המובילים מכל העולם

עבור גיא שטרית, אין דבר העומד בפני הרצון – זו בהחלט לא קלישאה. גיא התחיל לבנות את עצמו מאפס, ולא פחד מעבודה קשה. הוא התחיל את דרכו בנתינת שירותים מקוונים דרך פלטפורמת ׳Fiverr׳, ובמקביל בנה תוכנה פשוטה אך מתוחכמת שתשרת אותו בגדול בתחום ה-SEO בהמשך דרכו. ״למעלה מעשור התרכזתי בעבודה במחשב״, מספר גיא שבקיאותו חולשת על מגוון רחב של ענפי הטכנולוגיה – החל מפיתוח תוכנה ועד שיווק, ״למדתי בכוחות עצמי איך פועלים אלגוריתמים, איך בנויות חומות ההגנה של התוכנות המאובטחות ביותר, איך עובדת כל הרשת האינטרנטית, ובעיקר – איך אנשים מתנהגים בתוכה בכלל ובמדיה החברתית בפרט״. המזל היה לצידו של גיא, הוא פגש את האנשים הנכונים בזמן הנכון, ועם הרבה נכונות ומוטיבציה פנימית הוא החליט להרחיב את העסק ולפתוח חברה בניהולו – חברה המתמחה בשירותי SEO מתקדמים ומקצועיים ביותר.

לקטוף את הפירות – מתוקים ועסיסיים

הגישה של גיא תמיד התמקדה במטרה הגדולה, ולאחר שייסד את החברה שלו – over the top seo, או בקיצור OTT, המטרה שלו הייתה להוביל אותה קדימה אל החברות המובילות בעולם, וכך קרה. המגזין המוצלח ׳forbes׳ כבר בחר בגיא ובחברה שלו כאוטוריטה מובילה בתחום ה-SEO, וחוות דעתו של גיא באסטרטגיות השיווקיות ובקידום אתרים בטכניקות מתקדמות, נחשבת ליקרה מפז. ״החברה שלי זכתה להיות אחת החברות המובילות בכל העולם״, משתף גיא, שבזכות שיטות האופטימיזציה שפיתח לפיצוח אלגוריתמים של מנועי חיפוש, הצליח לייחד את החברה שלו בצורה משמעותית, ״המטרה הגדולה תמיד הייתה לנגד עיניי, והיום אני יכול להגיד שאני בהחלט מצליח לקטוף את הפירות. תחת החברה עברו יותר מ-500 בעלי עסקים מרוצים ויותר מ-100 עובדים ועובדות שמרכיבים את הצוות המנצח שלנו״. חברת OTT נוכחת במוקדים מרכזיים בכל העולם ומובילה בלונדון, סיאטל, מנהטן ועוד המון ערים שבחיפוש אחר שירותי קידום דיגיטליים אורגניים, היא תעלה ראשונה. במקביל לעבודתו כמנכ״ל החברה, גיא משתף את הידע שלו בתחום עם כל מי שחפץ ללמוד ולהיכנס לעולם הדיגיטלי, באמצעות מאמרים ובלוגים המתפרסמים בכל רחבי העולם. אמנם אחרי שגיא התעסק בעולם הדיגיטלי בתחום הסייבר כהאקר, הוא החליט לקחת את כל הידע והכישרון שצבר בפריצת חומות מגן, ולעשות איתם עסקים עם האנשים הטובים של הסיפור.

לסטות מדרך המלך ולחזור אליה שלם יותר

אחד היתרונות שלנו כבני אדם, הוא היכולת לקבל החלטות שגויות ולכפר עליהן. זה הקו המנחה בסיפורו של גיא, לאחר שהחליט לסטות מדרך הישר וקיבל החלטה שגויה. אחרי שקיבל על עצמו בהבנה את העונש שהוטל עליו, הוא החליט לקחת את פרק הזמן כהפסקה להתבוננות פנימית וחישוב מסלול מחדש. ״הבנתי שאפשר להצליח בגדול גם עם השפעה חיובית לעולם ולא שלילית, הבנתי שאפשר לעשות טוב לאחרים ובמקביל לקדם את עצמך ולהתפתח בענק״, מסביר גיא, שהתהליך שעבר שינה אותו מקצה לקצה, ״היום אני מבין שהדברים החשובים בחיים הם לא רק קריירה ותהילה – הצלחה היא גם להיות אדם טוב, אבא טוב לילד שלי, ושם אני רוצה להקדיש את הכוחות והמוטיבציה שלי, ולהמשיך להוביל את החברה שלי, OTT, קדימה. החיים הם לא תחרות של מפסידים ומנצחים, אפשר למצוא את הדרכים בהם כל אחד משיג את מה שהוא רוצה וכולם מנצחים ביחד״.

״הפסימי רואה קושי בכל הזדמנות. האופטימי רואה הזדמנות בכל קושי״

כיום, לצד ההתמקדות של גיא במשפחתו ובקריירה הנוספת שלו כאמן מוסיקלי, הוא משקיע מאמצים רבים על-מנת לייסד ארגון חדש אשר מעניק הזדמנויות שניות לאנשים שבדיוק כמוהו – בחרו בנתיב לקוי וטעו. לאחר שעבר בעצמו דרך ארוכה, והצליח לפתוח דף חדש בקושי רב, הוא שואף לסייע לאנשים כמותו לקבל את ההזדמנות להשתנות ולתקן את הטעויות שעשו, ללא המכשולים הרבים שהוא עבר בעצמו. כמו כן, גיא החליט לאמץ את כישורי הפריצה שלו ולהסב אותם לטובה – מבין השירותים שהוא מספק בעולם הדיגיטלי, מלבד שירותי שיווק וקידום מתקדמים, הוא מספק לבעלי עסקים קטנים וגדולים, ארגונים וחברות, שירותי אבטחת סייבר ברמה הגבוהה ביותר. ״הייתי בצד השני של חומת ההגנה, ואני בעצמי כהאקר פרצתי חומות הגנה כאלו", מפרט גיא, ״בדיוק בגלל זה אני יודע איפה רשת ההגנה חלשה יותר, ואני יודע לאן לגשת כדי לחזק אותה בצורה המקסימלית ולשמור עליה מפני פריצות סייבר וסחיטות של האקרים״. גיא שטרית, מנכ״ל חברת over the top seo, הוא דוגמה מצוינת למי שמקבל הזדמנות שנייה ולא נותן לה לחלוף על פניו – הוא לוקח אותה בשתי ידיים ומטפס יחד איתה לפסגת ההצלחה, והפעם הצלחה שטובה לכל העולם.