כזה הוא אזור התעסוקה החדש בצומת רעננה־כפר סבא, שמושך אליו חברות הייטק, פארמה ואחרות, החפצות בקרבה לתל אביב ומבינות את ההזדמנות שבגיוס כוח האדם האיכותי המתגורר בשרון.
שוק העבודה עבר בשנים האחרונות תמורות ושינויים, ביניהם התחזקותם והתהוותם של אזורי תעסוקה חדשים מחוץ לתל אביב בכלל ובאזור השרון בפרט. פתיחת תחנות רכבת חדשות ושיפור הנגישות של הרכבת הכבדה, "שמים על המפה" אזורים דוגמת רעננה־כפר סבא דרום, כאזור אידיאלי לתעסוקה עבור חברות הייטק, פארמה ואחרות, גם כשמדובר בחברות או בעובדים שמשכנם היה תמיד במרכז תל אביב.
2 צפייה בגלריה
אינפיניטי פארק רעננה, מבט על המתחם ממעוף הציפור
אינפיניטי פארק רעננה, מבט על המתחם ממעוף הציפור
אינפיניטי פארק רעננה, מבט על המתחם ממעוף הציפור
(צילום: 3Division)
מקבלי ההחלטות בחברות מבינים, כי העובדים מצפים לקבל באותו מתחם תעסוקה, שלל פתרונות: סביבה ועמדת עבודה חדשנית, מרחבים ירוקים להתאוורר ואף לעבוד בהם, מגוון אופציות להסעדה ושירותים נילוויים, כמו חדר כושר, קניות לבית ועוד.
עם ארבעה פרויקטים חדשים בסדר גודל של מאות אלפי מטרים תעסוקה ומסחר, מסתמן, כי צומת רעננה־כפר סבא דרום, הנמצא על נקודת מפגש אסטרטגית בין הוד השרון, כפר סבא ורעננה, על תחנת הרכבת לתל אביב וסמוך לכביש 531 וכביש 4, הוא אזור התעסוקה החדש של השרון. מיקומו מעניק לו יתרון ברור על אזורי תעסוקה אחרים באזור המרכז והשרון והופך אותו למתחרה משמעותי באזור הרצליה פיתוח, הבנוי אף הוא על הצמידות לתל אביב ולמרכז המטרופולין.
מבין הפרויקטים שיכלול מתחם התעסוקה, המשמעותי והמתקדם ביותר והמצוי כבר בבנייה, הוא אינפיניטי פארק רעננה של החברות ריט 1 וס.ע.ן זהב. היזמים לא חסכו באיכות המוצר והתאימו אותו למגדלים המתקדמים ביותר בארץ, מתוך תפיסת העולם שזו ״תל אביב החדשה״ לעניין ההייטק. המתחם יכלול לא פחות מ־150,000 מ"ר בשלושה מבנים, ביניהם המגדל הגבוה ביותר באזור השרון שבנייתו מתקדמת בקצב, לצידו קמפוס אמדוקס לשעבר, שעתיד לעבור שיפוץ מסיבי ולהפוך לבניין מודרני כולל פטיו ענק של Co–Working לרווחת עובדי המתחם. מדובר בפרויקט רחב ידיים בשטח של 55 דונם, מתוכם גם 10,000 מ"ר המיועדים למסחר, בילוי ופנאי, וכוללים בתי קפה, מסעדות, חנויות שירות, חדר כושר, מלון עסקים ומיני־אמפי, לצד 6 דונם של פארק אורבני הנושק לתחנת הרכבת וכולל פינות ישיבה, פבליוני מסחר ושטחים. את התכנון החדשני של הפרויקט, המציב סטנדרט חדש של עיצוב ואיכות, מוביל משרד האדריכלים יסקי מור סיוון.
IFRAME לכתבה -

מחקר שפרסם לאחרונה מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בקרב עובדי ההייטק, בדק כיצד הם תופסים את החזרה שלהם לעבודה מהמשרד לאחר הקורונה. על פי המסקנות של המחקר, לרצונות העובדים בתחום ההייטק, השפעה רבה על מיקום העסקים. על רקע זה מעניין לראות, כי ישנה העדפה ברורה של ההייטקיסטים לעבוד ליד הבית - כ־58% מעובדי ההייטק הגרים באזור השרון יעדיפו מקום עבודה קרוב יותר למקום מגוריהם. עוד על פי המחקר, ציינו כ־55% מעובדי ההייטק המתגוררים בשרון, כי יעדיפו לעבוד באזור התעסוקה החדש והמתהווה בצומת רעננה־כפר סבא דרום, וזאת ככל הנראה בעיקר בשל הקרבה והסמיכות של אזור התעסוקה הזה לתחנת רכבת ישראל.
אור בן צבי, סמנכ"ל השירותים הפיננסיים בחברת נת"מ, מציין כי, "אזורי תעסוקה הנמצאים בקרבת שכונות מגורים, שהאוכלוסייה שם מתאפיינת בעיקר בעובדי ועובדות הייטק, הופכים היום ליותר מבוקשים עבור החברות המעסיקות אותם, על מנת לאפשר להם להישאר בקרבת סביבת המגורים שלהם".
2 צפייה בגלריה
נטלי מרשל, נציגת בעלים אינפיניטי פארק רעננה
נטלי מרשל, נציגת בעלים אינפיניטי פארק רעננה
נטלי מרשל, נציגת בעלים אינפיניטי פארק רעננה
(צילום: שרון לוין)
לכך מתייחסת נטלי מרשל, בעלת חברת השיווק MARSHALL ונציגת הבעלים ריט 1 וס.ע.ן זהב בפרויקט אינפיניטי פארק רעננה: "עובדי חברות ההייטק עוברים שני תהליכים החל מראשית הקריירה, שמשפיעים על בחירת מקום העבודה שלהם. בתחילת הדרך, כשהם בשנות העשרים, הם מחפשים לגור במרכז תל אביב, אך בהמשך ככל שהם מתבגרים ומתקדמים מקצועית, מתחתנים ומרחיבים את התא המשפחתי, הם כבר מחפשים מקום אחר להתגורר בו, בסביבה שמתאימה יותר למשפחות ממרכז תל אביב. כך הם מוצאים עצמם עוברים גם תהליך גיאוגרפי כשהם מחפשים שכונות שקטות יותר מחוץ לתל אביב, הכוללות מרחב מגורים יותר גדול וסביבה לגידול הילדים.
חלק אינטגרלי מהמועסקים מקרב האוכלוסייה באזור השרון מאופיין בשנים אחרונות כמועסק בענף ההייטק, ולכן הביקושים לאזור תעסוקה חדש ומודרני שכזה הינם גבוהים מאוד. על אחת כמה וכמה שהוא נמצא בנקודה כה אסטרטגית – במפגש בין שלוש מהערים המרכזיות בשרון – רעננה, הוד השרון וכפר סבא, וסמוך לתחנת רכבת ישראל, שמחברת את המקום לתל אביב וגם לצפון הארץ".
למשרדים להשכרה. היכנסו >>