פרויקט המגורים "ויצמן פנקס" כולל הריסה ופינוי של 41 דירות בשלושה בניינים ישנים (ויצמן 93/95/97) ובמקומם יוקם קומפלקס מגורים, הכולל שלושה בנייני מגורים עם 73 יחידות דיור יוקרתיות - דירות 3/4/5 ופנטהאוזים. אירוע ההריסה נערך בנוכחות: יובל ויניב רוזיו, חיים פייגלין, בעלים ומנכ"ל צמח המרמן, ורן בן אברהם בעלים ומשנה למנכ"ל צמח המרמן, האדריכל גידי בר אוריין והדיירים.
פרויקט "ויצמן פנקס" ממוקם בלב הצפון הישן, צמוד לכיכר המדינה היוקרתית, כאשר מדרום נמצאים המרכז הרפואי תל אביב, מוזיאון תל אביב, התיאטרון הקאמרי ובתי המשפט; במערב - שדרות נורדאו, כיכר מילאנו, רחוב אבן גבירול ומתחם באזל; ומצפון – רחוב יהודה המכבי, פארק הירקון ונמל תל אביב.
2 צפייה בגלריה
פרויקט ויצמן-פנקס לפני ההריסה
פרויקט ויצמן-פנקס לפני ההריסה
פרויקט ויצמן-פנקס לפני ההריסה
(צילום: L-studio)
מתחם המגורים החדש שמקימות קבוצת רוזיו וחברת וצמח המרמן, שעל תכנונו אמון האדריכל גידי בר אוריין, כולל דירות 3/4/5 חדרים בשטחים של החל מ-70 מ"ר + מרפסות לצד דירות פנטהאוז בשטחים של החל מ-120 מ"ר עם מרפסות בשטח של החל מ-50 מ"ר ושלוש קומות חנייה תת קרקעיות חדרי עגלות ואופניים. מחירים: החל מ-5.3 מיליון שקלים.
מדובר בשיתוף פעולה ראשון בין החברות שבנייתו יוצאת לדרך. לפני כמספר חודשים זכו החברות בשני פרויקטים נוספים ומשמעותיים של פינוי-בינוי בשכונת הגפן–נחלת גנים ברמת גן: 240 יחידות דיור במתחם הפודים ו-80 יחידות דיור בפרויקט ברחוב רוקח 18-20 פינת רחוב הגפן. חברת צמח המרמן תבצע את עבודות ההקמה של הפרויקט כאשר האכלוס צפוי במהלך שנת 2025.
יובל רוזיו, מנכ"ל ובעלים קבוצת רוזיו, ציין: "לאחר שנים של עבודה מאומצת ומשותפת, אנו גאים לצאת לדרך היום עם אחד הפרויקטים המסקרנים של תל אביב, שמתמצת באופיו האדריכלי ובמיקומו המרכזי את איכות החיים של תל אביב - קרבה לכל מרכזי הבילוי, התרבות והפנאי שוקקי החיים, לצד שמירה על סביבת מגורים שקטה ושלווה וקרבה למוסדות חינוך מצוינים. אזור כיכר המדינה הוא מהנכסים האסטרטגיים של תל אביב, ועתיד לעבור בקרוב מאוד שדרוג והתאמה לאדריכלות ולצורכי המגורים של ההווה והעתיד. אנחנו פועלים במתחם זה בפרויקטים מיוחדים נוספים, ביניהם פרויקטים ברחובות בן סרוק ובן שפרוט, שהעבודות בהם החלו לפני כחודשיים. פרויקט "ויצמן פנקס" הוא סנונית ראשונה במספר פרויקטים משותפים שלנו ושל צמח המרמן, ואין לי ספק ששותפות זו תניב פרויקטים ייחודים נוספים".
2 צפייה בגלריה
מימין לשמאל - חיים פייגלין ויובל רוזיו
מימין לשמאל - חיים פייגלין ויובל רוזיו
מימין לשמאל - חיים פייגלין ויובל רוזיו
(צילום: L-studio)
חיים פייגלין, מנכ"ל חברת צמח המרמן, ציין: "אנו ממשיכים ליישם את האסטרטגיה העסקית שלנו, שבמסגרתה היום התחלנו בעצם את הביצוע של פרויקט התחדשות עירונית נוסף לאחר הפרויקט על האגם בפארק הלאומי ברמת גן. בשנים הקרובות נגביר את הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית, לצד כל האפיקים האחרים בפעילות החברה. חברת צמח המרמן מחזיקה ביתרון משמעותי בתחום ההתחדשות העירונית, הודות לעובדה שהיא משמשת גם כיזם וגם כקבלן המבצע בפרויקטים, מה שמעניק לדיירים ודאות מלאה ויתרון משמעותי - בעלי הדירות פועלים מול גורם אחד שאחראי על כל שלבי הפרויקט - הייזום, התכנון וגם הבנייה".
קבוצת רוזיו בבעלות האחים יניב ויובל רוזיו פועלת בשוק הנדל"ן למעלה מ-20 שנה בייזום פרויקטים מובילים בתחום המגורים, בדגש על התחדשות עירונית, פרויקטים של תמ"א 38/2 - הריסה ובנייה ובפיתוח של מתחמי פינוי-בינוי באזור תל אביב והמרכז. קבוצת רוזיו מתמחה באיתור הזדמנויות באזורי ביקוש ובעלי פוטנציאל השבחה, והובילה לאורך השנים עשרות פרויקטים יוקרתיים בתל אביב, הכוללים את הפרויקטים ברחובות: בן עטר 21, מוהליבר 29, אחד העם 110, וולפסון מטלון, מרזוק ועזר 7-9, חובבי ציון 5 ובן סרוק 22-24. כמו כן החברה מקדמת מספר רב של מתחמי פינוי-בינוי באזור תל אביב והמרכז.
צמח המרמן הינה חברת בנייה העוסקת בייזום ובביצוע פרויקטים גדולים בפריסה ארצית. החברה עוסקת בעיקר בבנייה עירונית רוויה ומעורבת שימושים למגורים, מסחר ומשרדים וכן בביצוע פרויקטים נוספים לחברות מובילות במשק הישראלי בעצמה ובאמצעות החברה-הבת (50%), סיון ביצוע. הפעילות היזמית של הקבוצה מתמקדת במגורים יוקרתיים ועממיים בישראל וכן בבניית שטחי היי-טק, מסחר, משרדים ותעשייה. הפעילות הקבלנית-ביצועית של החברה עבור נותני עבודה נבחרים בארץ מתמקדת בשיטות בנייה מתקדמות ובפרויקטים מיוחדים בפריסה ארצית.
צמח המרמן נמצאת בשלבי ייזום, תכנון וביצוע של 22 פרויקטים בפריסה ארצית, בהיקף כולל של יותר מ-5,000 יחידות דיור ו-43 אלף מ"ר בשטחי מסחר ומשרדים. החברה מקימה פרויקט, הכולל השכרה ארוכת טווח בכרמיאל, ובקרוב היא תחל בשיווק פרויקט מכבי יפו בתל אביב, הכולל מחיר למשתכן, יחד עם החברות לוינשטין ואלעד. בנוסף החברה זכתה בקרקע במכרז של רמ"י להקמת פרויקט חדש בשכונת נווה גן ברמת השרון, בצמוד לתל ברוך צפון התל אביבית, וכן חתמה על הסכם עם חברת ICR של קנדה ישראל והאחים נקש, להקמת מתחם מגורים יוקרתי, איכותי ומיוחד בן 380 יח״ד ושטחי מסחר, בתכנון האדריכלית קיקה ברא״ז, שצפוי להיות משווק עד סוף השנה. צמח המרמן סיימה את 2020 עם עלייה של 22% ברווח הנקי לכ-55.8 מיליון שקל והכנסות בהיקף כ-324.3 מיליון שקל.