המועצה הציבורית להנצחת זכרו של בנימין זאב הרצל במשרד ראש הממשלה ביחד עם מרכז הרצל מיסודה של ההסתדרות הציונית העולמית, מגישים לציבור הרחב ים של פעילויות והכל ללא עלות ! (לא לשכוח - בהרשמה מראש.)
בימי שלישי ורביעי בין השעות 16:00-20:00 בתאריכים:
27-28.7
3-4.8
10-11.8
17-18.8
אז מה הולך להיות לנו:
מוזאון הרצל-
מיצג אורקולי במוזיאון הרצל ייחודי האורך כשעה ומספק חוויה אינטראקטיבית המתאימה לכל המשפחה. במוזיאון נבקר בין ארבעה חדרים המספרים את חייו של הרצל ופועלו הציוני. המבקרים במוזיאון ייכנסו אל רחוב פריזאי של סוף המאה ה- 19 וילמדו על אחד המאורעות שהסעירו את פריז באותה תקופה, יכירו את הרצל, והקשר שלו למאורע ומה היו ההשלכות של אותה אירוע מכוננן . נמשיך ביחד עם הרצל לבאזל שבשוויץ, לאולם הקונגרסים המפואר שבו התכנס הקונגרס הציוני הראשון, נשב באולם בין חברי הקונגרס ונחווה את המהלכים שהניעו את הנוער הציונית בראשיתה. לב ליבו של המוזאון הינו חדר העבודה המקורי של הרצל, בו עבד, נראה את החפצים המרכיבים את החדר העבודה ומשמעותם לחוזה המדינה. בחדר האחרון נחזור למדינת ישראל של היום , נצפה בסרט שבו הרצל משווה על מדינת ישראל כפי שהרצל חזה אותה בימי חייו, לעומת מדינת ישראל כמו שאנו מכירים אותה היום - תתכוננו להיות מופתעים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

הצגות מסיירות:

בשיתוף עם תאטרון "על הדרך" מרכז הרצל מציג שני הצגות המשלבות סיור בהר הרצל עם שחקנים. במהלך הסיור נטייל בשבילי הר הרצל ונגיע לתחנות שונות בהם נכיר את פועלו של הרצל, על האנשים איתם נפגש, על המטרות אותם ניסה להשיג ועל אנשים נוספים הקבורים כאן בהר. זו הזדמנות מצוינת לפגוש את הרצל בכבודו ובעצמו לשמוע ממנו על מסעותיו ומאמציו למען העם היהודי. לבני הנוער ישנה הצגה שנונה שבו יכלו לפגוש את בני משפחתו של הרצל את הצנחנית חנה סנש ועוד רבים וטובים
"הרצל אמר": סיור תיאטרלי בעקבות סיפורו של האיש עם הזקן. הסיור מונגש ומתאים לכל המשפחה החל מגיל 5. (כל יום פעילות בשעה 17:00)
"החלום של הרצל" – הצגה מסיירת חדשה - חוויה לכל המשפחה החל מגיל 9 במיוחד לבני נוער. סיפוריהם של צנחנית, נשיא מדינת ישראל וזוג מרגלים וכולם חלק מהחלום של הרצל. אורך כשעה וחצי. (כל יום פעילות בשעה 18:15)
סיורי עששיות – ימי שלישי בשעה 20:00- צעידה בשבילי בהר הרצל לאורם של עששיות. סיפורו של הר הזיכרון הישראלי. בואו לשמוע על האישים והאירועים שמספרים את סיפורה של הציונות, והכל באווירת ערב ירושלמית ייחודית. סיור של שעה ומתאים לכל המשפחה החל מגיל 10 .
מתחם אתגרי – "להקים את החזון" – פעילות קבוצתית משפחתית אתגרית –מתקיים ב 21.7, 28.7, 4.8, 18.8 מתחם של משימות הדורשות שיתוף פעולה, יצירתיות ועמידה בזמנים. כל מה שצריך במטרה להקים את החזון של הרצל... מתקיים במדשאה בהר הרצל. מתאים לכל המשפחה.
"סינמה הרצל" - אולפן מסך ירוק – מתקיים ב 10-11/8 - למרות שבתקופת הרצל לא צילמו סרטים, בואו לקחת חלק במסעו הציוני של הרצל ולראות את עצמכם במקומו. המשתתפים ייקחו חלק בסרט אמיתי ויקבלו את הסרטון במתנה למזכרת. ועוד הפתעה...
חידת הרצל- מי היה הרצל? ומה היה סוד קסמו? מה גרם לו להפוך לסמל? סדרת חידות מאתגרות למשפחות שאוהבות חידות ואתגרים – מתאים לכל מי שיודע לקרא .
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
יצירה ציונית – פינת יצירה לאוהבי היצירה והאומנות – מתאים לקטנטנים עד גיל 12
משחק משימות משפחתי – מרוץ ציוני ברחבי הר הרצל – משימות ניווט וחידות להכרות עצמאית של הר הזיכרון הלאומי. מתאים למשפחות ששמחות לאתגר ולפעילות עצמאית.
"על המרפסת של הרצל" ציורי קריקטורה וצילומי מגנט - הזדמנות מצוינת להיכנס לנעליו של חוזה המדינה ולהשקיף מהמרפסת על ישראל של היום. וכמובן לקבל מזכרת מרגשת.
(קריקטורות ב- 27-28.7, 4.8, 17-18.8. מגנטים ב- 20-21.7, 3+10+11/8)
כל הפעילויות ללא עלות ובהרשמה מראש.
חשוב! מוזאון הרצל פתוח למבקרים במהלך כל ימות הקיץ כולל ימי שישי בתיאום מראש.
לפרטים נוספים והזמנת מקום: 2843* או במייל: museum@wzo.org.il
או באתר WW.HERZ.ORG.IL