שתיים מכל שלוש נשים בעולם סובלות ממנו ולמרות שבשוק יש פתרונות רבים הם לא תמיד נותנים מענה, ולעיתים אף מחמירים את הבעיה. קוראים לזה יובש בנרתיק והתסמינים האופייניים שלו הם צריבה, יובש או גרד באזור אברי המין. למרות העובדה שכמעט מחצית מכלל הנשים מעל גיל 45 סובלות מיובש ואגינלי הנושא נותר בגדר טאבו שלא מרבים לדבר עליו. אבל זה לא נגמר רק בקרב פלח נשי זה. התופעה מסתבר משפיעה גם על נשים צעירות יותר והוא יכול לגרום אצלן לפגיעה קשה באיכות חיי המין וכן לדימומים במצבים יומיומיים כמו ישיבה או רכיבה על אופניים.
מי שמבקש לעשות מהפכה בתחום ולהביא מזור למיליוני נשים בכל העולם הוא הסטארט-אפ הרפואי Algamed. החברה פיתחה וקיבלה פטנט על ג׳ל טבעי ביו-אקטיבי ייחודי לנרתיק המבוסס על טכנולוגיה מתקדמת בשם A-SPS העושה שימוש במיקרו-אצות בעלות תכונות אנטי דלקתיות המפחיתות גירוי ומחזירות לחות. בחברה אמרו כי המוצר החדשני בעל יכולת הגנה טבעית מהתייבשות דלקות וזיהומים וללא חומרים מלאכותיים והוא מהווה בשורה להמוני נשים הזקוקות לפתרון ועד היום קיבלו מענה לא מספק במוצרים סינטטיים שאינם מותאמים לנרתיק ואף מזיקים לבריאותן.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אתר depositphotos)
"האזור האינטימי הנשי והנרתיק הם סביבה בעלת מאפיינים ייחודים - טמפרטורת גוף, לחות טבעית, pH ששומר על האזור מזיהומים ורמת מלחים ששומרת על התאים של העור העדין באזור", מסבירה אפרת רמתי, מנכ"לית החברה. "עד היום היו קיימים לבעיה הנפוצה, אך מורכבת של יובש בנרתיק, פתרונות לא מספקים ואף מזיקים המכילים חומרים סינטטיים, הורמונים, פיטואסטרוגנים וכן רמת חומציות שאינה טבעית ועלולה להוציא את האזור מאיזון ולגרום לזיהומים ופטריות בנרתיק. הפתרון אותו אנו מביאים לשוק עונה על הבעיה הכואבת והנפוצה הזו שטרם קיבלה מענה ראוי , ולג'ל נטול ההורמונים אותו פיתחנו ניתן להוסיף חומרים אפקטיביים לטיפול בבעיות ספציפיות".
הסטארט-אפ הרפואי רשם פיילוט מכירות בחברה אומרים כי הביקורות היו חיוביות. בנוסף אומרים בחברה כי הם לקראת כניסה לשווקי ארה"ב וקנדה. "פיילוט המכירה החל בתחילת השנה בישראל עם המוצר הראשון של החברה תחת המותג "Secret de Joie" - פתרון טבעי ליובש בנרתיק ללא הורמונים, המיועד לנשים אחרי גיל המעבר וניצולות סרטן שד-שחלות, שאסור להן לקבל הורמונים, נשים מניקות, משתמשות גלולות, חולות סוכרת ועוד", מספרת רמתי, "המוצר מקבל ביקורות מעולות ונלהבות מהמשתמשות וכעת אנו נמצאים בסבב גיוס ההשקעות".
מה זה אומר?
"יצאנו לאחרונה לסבב גיוס הון דרך פיפלביז ואנו מאפשרים בעצם לציבור להפוך לבעלי מניות החל מהשקעה של 2,500 שקלים וכך להפוך לשותפים בחברה הצומחת בשוק בעל פוטנציאל כספי עצום. המוצר שלנו פונה לשוק הבריאות הנשית הצומח בשווי 47 מיליארד דולר ובהמשך לפריצה הקרובה לשווקי צפון אמריקה. אנו מתכננים להימכר לאחת החברות הגדולות בתחום הבריאות הנשית או לבצע הנפקה בורסאית. עד כה הצלחנו לגייס באמצעות פיפלביז למעלה מ1.7 מיליון שקלים, כך שהדברים מדברים בעד עצמם. היעד המקסימלי שלנו הוא גיוס של 4 מיליון שקלים".
2 צפייה בגלריה
(צילום: אתר depositphotos)
שוק ה-FemTech (בריאות נשים) העולמי צפוי להגיע ל-47 מיליארד דולר עד שנת 2027, על פי דו"ח חדש של Grand View Research, Inc, שרשם עלייה של CAGR 4.9% במהלך תקופת התחזית. ממשלות וארגונים פרטיים שונים מתמקדים בבריאות האישה ברחבי העולם, מה שעשוי להניע את השוק בשנים הקרובות. תוכניות הכיסוי הניתנות לנשים הן אחד הגורמים המרכזיים הצפויים להניע את השוק במדינות מפותחות, תוך צמיחת טרנד של העדפת פתרונות טבעיים ומוצרים ידידותיים לסביבה.
חברת Algamed נותנת מענה של פתרונות נטולי הורמונים ופיטואסטרוגנים לנשים שעברו סרטן שד ושחלות, שסובלות מיובש בנרתיק וזיהומים חוזרים ונשנים - 80% מהן לא יכולות לקבל פתרונות שמכילים הורמונים או פיטואסטרוגנים, כמו גם נשים שנמצאות בקבוצות סיכון לסרטן. כמו כן החברה פונה לשוק הנשים בגיל המעבר, שוק עולמי מתפתח בשווי 600 מיליארד דולר, שתופס תאוצה אצל היצרנים הגדולים כדוגמת יוניליבר, J&J ועוד. קבוצות אוכלוסייה נוספות להן מיועד המוצר הן נשים מניקות, נוטלות גלולות למניעת הריון, חולות סוכרת ועוד.

יתרונות משמעותיים בשוק

Algamed נהנית משני פטנטים ייחודיים על הטכנולוגיה שלה שמגנים על השימוש בתמצית הטבעית מהאצות ליישומים וגינליים: שני פטנטים רשומים בארה"ב ובישראל, ושני פטנטים נוספים שאושרו ועברו לרישום באירופה וארה"ב. בנוסף, החברה מובלתעל ידי המנכ״לית אפרת רמתי ויעל דבורי ה CTO עם צוות חזק של מומחים בעלי שם עולמי בניהם עודד בשן, היזם והתעשיין כמייסד OTI אשר הונפקה בנאסד"ק בניו יורק ופרופ׳ משה הוד, מומחה בינלאומי לגניקולוגיה. בנוסף המוצר ברשיון משרד הבריאות ונמצא לקראת תהליך לקבלת אישור FDA.
עודד בשןעודד בשןצילום: חברת Algamed Therapeutics

מודל עסקי משולב

המודל העסקי של החברה נשען על שלושה עוגנים: הראשון, מכירות ישירות ללקוח וקבלת משוב מהיר ומשמעותי מהשוק דרך מכירות ישירות ללקוחה הסופית באונליין בישראל - בצורה זו ניתן לחדד את התשתית השיווקית ולהתכונן לקראת מכירות, בהשקעה נמוכה יחסית בשיווק ובמלאי.
השני, חדירה לשוק הבינלאומי באונליין לארצות הברית וקנדה ומעבר למודל מנוי בישראל ובארצות הברית - במודל הזה הלקוחה מקבלת את המוצר לביתה כל חודש חודשיים או שלושה על פי הצורך. החברה מכוונת למכירות באונליין בארצות הברית משום שזו הדרך המהירה להיכנס לשוק הבינלאומי, ובמקביל, הרחבת המכירות בישראל והפיכתה לטריטוריה רווחית.
ולבסוף, התבססות והרחבת הפעילות באמצעות מפיצים ברחבי העולם - המפיצים יוכלו לבחור לעבוד בטריטוריות שלהם גם באונליין וגם דרך גופים עסקיים קיימים, כאשר הם מקבלים מהחברה את כל החומרים השיווקיים הנדרשים, כולל התכנים של האתר לשיווק מקומי.

כיצד תוכלו להרוויח מהשקעה בחברה?

להבדיל מרכישת ניירות ערך מאדם אחר (למשל בבורסה), ברכישת ניירות ערך מהחברה עצמה, כפי שמתאפשר בפלטפורמה של פיפלביז, כספי המשקיעים תורמים לצמיחת החברה ובניית הערך בה. כלומר, אתם בוחרים באופן אקטיבי את החברה בה תשקיעו, ואתם עשויים להשפיע על סיכוייה להצלחה ואולי אף להיות זכאים להשתתף ברווחיה בהתאם.
את הרווחים ניתן לגרוף בשלושה אופנים: אקזיט במכירה - אקזיט במכירה נפוץ בעיקר בחברות סטארטאפ ומתבצע במכירת כלל מניותיה או נכסיה של אותה חברה. לרוב, אקזיטים מתרחשים כאשר חברה גדולה מעוניינת במה שיש לסטארט אפ להציע, ולכן רוכשת את פעילות החברה או את המניות המוחזקות על ידי בעלי מניותיה.
הנפקה ציבורית IPO - בדומה לאקזיט, גם במקרה של הנפקה ציבורית, יכול להיות מימוש רווחים. עם זאת, במקרה של הנפקה ניתן להמשיך להחזיק במניות וליהנות מצמיחת ערך החברה בשוק הציבורי.
חלוקת רווחים - במקרים מסוימים חברות המגייסות הון הינן חברות רווחיות, והן אף מאמצות מדיניות לחלק אחוז מסוים מרווחי החברה לבעלי המניות, תוך שהן שומרות על יתרה שתשמש את החברה להמשך פעילותה וצמיחתה. חלוקת רווחים המקטינה את סכום הכסף הזמין בחברה, אך יש בה לרוב כדי לתמרץ משקיעים להשקיע בחברה.

פורסם לראשונה: 18:51, 24.08.21