אנו עובדים כל החיים ומתמקחים במכולת על פרוטות לגביי מחיר הקוטג' או הנעליים בקניון אבל כשזה מגיע לפנסיה ולביטוחים שלנו, שם מושקע הכסף הגדול באמת עבור רובנו, דווקא שם אנו טומנים את ראשנו בחול ומעדיפים שלא להתעסק בזה. מטרת פורטל הביטוחים היא להוציא אתכם מהמשוואה של השקעת אנרגיה מיותרת על אותם שלושת שקלים בחנות החנווני או בקניון, מול מוכר חבילת הסלולר או מוכר המקרר וללמוד להבין מה חשוב באמת ויכול לחסוך לכם אפילו 30,000 שקלים ויותר אותם אפשר לחסוך במהלך חיים שלמים על ידי תכנון פיננסי נכון.
"אפילו על ידי החזרי מס לשכירים למשל אפשר לחסוך היום בין 5000 ל-8000 בממוצע בישראל וזו רק דוגמה אחת מיני רבות."
2 צפייה בגלריה
(צילום: Canva)
ביקשנו לקבל עוד כמה טיפים מפורטל הביטוחים לתכנון פיננסי נכון:
"שאלת מיליון הדולר: איך אפשר לחסוך מיליון דולר עד הפנסיה. אין לנו בעיה גם שזה יהיה בשקלים..."
פורטל הביטוחים: " יש כמה דברים בסיסיים שכל אחד יכול לבצע על מנת לדאוג לכך שישלם כמה שפחות עמלות ודמי ניהול על קופות הפנסיה, קרנות ההשתלמות, קופות הגמל והביטוחים וכו' וירוויח כמה שיותר תשואות מאותם גופים בדיוק. בפורטל הביטוחים אנו מספקים מילון מונחים שלם ואת כל המידע בתחום לצד כלים מעשיים, מחשבוני מידע והצעות של מיטב החברות במשק כחלק משירות הפורטל וזהו למעשה הטיפ הראשון והבסיסי שרובנו מתעצלים לבצע: טיפ מס' 1: השוואת מחירים."
"אבל קרן פנסיה עם כל הכבוד זה לא מוצר צריכה רגיל שאפשר למצוא ולהשוות מחירים בין פריטים, לא?"
פורטל הביטוחים: " למה לא? אנשים חושבים שהמחיר שהם מקבלים בבנק או בקרן הפנסיה נקבע מהשמיים. אזרחים חייבים להבין שהכוח נמצא בידיים של הצרכן בכל תחום, החל ממחירי העגבניות ועד מחירי הפנסיות. אולי בתחום הדיור קצת קשה יותר לצרכן להתמקח על המחיר ולקבוע אותו כיוון שמדובר בשוק של ביקוש והיצע באופן מהותי, אך כל אותן חברות ההשקעות, הבנקים והביטוחים שמנהלים לציבור את הכסף, נשענות על אותו כסף של הציבור בדיוק ואם הצרכן היה מודע רק קצת יותר לפרטים הקטנים, הוא היה יכול לחסוך כסף רב עד לגיל הפרישה."
"אוקיי, אז באופן מעשי, מה ניתן לבצע על מנת לחסוך בפנסיה, בגמל ובביטוח?"
פורטל הביטוחים: " טיפ ראשון, השוואת מחירים: זה דבר בסיסי שצריך לבצע ואנו מספקים לכל מי שיש לו או אין לו קרן פנסיה, קופת גמל או ביטוח, ולכל מי שיש לו כבר מכשיר כזה אך מעוניין לשפר את תנאי התשלום עבורו. כיום הכל נגיש און ליין וניתן לבקש ולקבל הצעות מפורטות של כל החברות ולראות בדיוק מה גובה דמי הניהול, מה היקף הפוליסה, מה תנאי הקרן, מה ביצועי הקרן במרוצת השנים, התשואות שהיא משיגה ועוד. במכשירים הפיננסיים האלה כל רבע אחוז משמעותי ויכול להיות שווה לאזרח הרבה מאוד כסף לאורך השנים אם רק ישווה ויבדוק מחירים."
2 צפייה בגלריה
(צילום: Canva)
"טיפ מס' 2"
פורטל הביטוחים: "הטיפ השני הוא להבין בדיוק מה זה כל אחד מהמכשירים הפיננסיים האלה ומה ההבדלים ביניהם. רובנו מעדיפים לתת למעסיק שלנו במקום העבודה לטפל בעניין הפנסיה או לרואה החשבון שלנו במקרה שאנחנו עצמאים. עניין הזמן אינו תירוץ. אמנם אנחנו עסוקים בעבודה עצמה ויש לנו גם משפחה לנהל וכדומה אך זה בדיוק העניין: ניהול פיננסי נכון מטרתו לשרת את המשפחה ולהשיג עבורה את התנאים הטובים ביותר בכל אספקט. למידה והתמצאות בתחום הפנסיה והביטוח שממילא אנו משלמים היא בגדר חובה לכל בן אדם בוגר שמנהל את חייו ואת ענייניו הכספיים שלו ושל משפחתו ודבר שצריך לשלב במערכת החינוך מגיל צעיר".
"איך אפשר ללמוד את הנושאים הללו... הריי לא נלך ללמוד הנהלת חשבונות או ביטוח כמה שנים רק בשביל זה"
פורטל הביטוחים: "היום קל מתמיד להשיג מידע. אולי בעבר זה היה נכון ובאמת הכוח היה טמון בידיהם של בעלי המקצוע, הסוכנים ומנהלי הקרנות והקופות אבל כיום, באמצעות האינטרנט, אפשר להתמצא בכל תחום אפשרי ולא צריך להיות איינשטיין או להשקיע יותר מכמה שעות כדי להבין מעט יותר בתחומים החשובים לנו ואיפה שהכסף שלנו נמצא הלכה למעשה. פורטל הביטוחים מנגיש לאזרח את החומר ומלמד אותו על המכשירים הללו: מה ההבדל בין קופת גמל לקרן השתלמות למשל, מה זה ביטוח נכות וביטוח שארים, איך אפשר לשדרג את קרן הפנסיה ברירת המחדל לעצמאים, איך אפשר ליהנות מהחזרי מס על משיכות והפקדות ועוד".
"אבל זה באמת שווה את זה? כמה כבר אפשר לחסוך רק מהבנה בתחום?"
פורטל הביטוחים: " ברגע שאתה מקדיש זמן ומחשבה במשהו, אתה הופך מומחה בו יותר ואז גם יכול לבחון בצורה רצינית חלופות טובות יותר עבורו. פנסיונר וחייל משוחרר צריכים להסתכל על דברים שונים בפוליסה או בתוכנית ההשקעה שלהם למשל. שכירים ועצמאים צריכים להבין מה ההבדל ביניהם על מנת למקסמם את הרווח שלהם ולהפחית כמה שניתן את ההוצאות. כל סטטוס אישי, משפחתי, בריאותי וכדומה מכיל תנאים שונים בקרנות ובביטוחים ורצוי להבין מה ההבדלים בין הסטטוסים ולדרוש בהתאם מהחברה אליה אתה פונה את התנאים הכי טובים העונים על ההגדרה שלך. רק לאחר שתבין יותר בתחום יהיה לך יותר ביטחון לעמוד מול הנציג בצד השני ולאחר השוואת מחירים פשוטה יהיו לך כבר שני כלים משמעותיים להשגת התוצאה הטובה ביותר, כלומר החסכונית ביותר והמשתלמת ביותר ולא נדרשות לכך 3 שנות לימוד."
לסיכום: תכנון פיננסי נכון וידע בתחומי הביטוח, הפנסיה, קופות הגמל וכדומה, הם כלים עוצמתיים אשר חייבים להיות בידיה של כל משפחה.
ובשונה מפעם, בתקופה בה סוכן הביטוח או נציג הבנק הכתיבו ללקוחות את התנאים והעלויות וללקוח לא נותר אלא להנהן ולחתום, כיום ניתן להתמצא בנושאים הללו ולעבור בקלות בין חברות ופוליסות. כך ניתן לחסוך אלפי שקלים במצטבר ואפילו יותר לאורך חיים שלמים בהם אנו חוסכים ומשקיעים את מיטב כספנו ומשלמים עמלות ודמי ניהול גבוהים מדי. מומלץ לכולם ללמוד על הנושאים האלו וניתן לעשות זאת בקלות בפורטל הביטוחים: להשוות, לקבל הצעות משתלמות יותר ולחסוך כסף רב, בהצלחה.