נושא הקיימות הוא עניין של חיים ומוות. כאשר אנשים פרטיים ועסקים צריכים לרכוש את הטכנולוגיות, שבהן הם ישתמשו על בסיס יומי, עליהם להבין את ההשלכות שעלולות להיות להן על כדור הארץ, ולבצע בחירות המתחשבות במאמץ להגן עליו מפני פגעי השינויים באקלים. הנינג אוהלסון (Henning Ohlsson), מנהל הקיימות ב־Epson אירופה - שאחראי על יוזמות האחריות החברתית של החברה באירופה, במזרח התיכון, באפריקה וברוסיה - מסביר שהחברה כבר מזמן הצטרפה באופן רשמי למאבק על העתיד האקלימי.
"המסר שלנו פשוט: 'מוצרים טובים יותר לעתיד טוב יותר'", מסביר אוהלסון. "אבל מעבר לחדשנות במוצרים ובחומרים, אנחנו מקדמים ומפגינים אחריות לאקלים. אנו דוחפים ומאמצים יוזמות לאנרגיה מתחדשת, מקדמים חידוש ושימוש חוזר במוצרים, ומעורבים עמוקות בשותפויות רבות השפעה עם ארגונים חיצוניים. לדוגמה, טכנולוגיה שפועלת בצורה לא יעילה, יכולה בהחלט לתרום ישירות להמסת הקרח של כדור הארץ… מוצרים אלה מהווים, להערכתנו, 10% מהסיבות להתחממות הגלובלית במאה הנוכחית, והם תורמים לעליית מפלס הים. שיתוף הפעולה הגלובלי האחרון שלנו עם נשיונל ג'יאוגרפיק, שבראשו המוטו 'להוריד את החום', נותן מענה לדאגה זו על ידי העלאת המודעות לדרכים להפחית חום באופן פעיל בתעשיות כמו דפוס", אומר אוהלסון.
3 צפייה בגלריה
‎הנינג אוהלסון, מנהל הקיימות ב-Epson אירופה
‎הנינג אוהלסון, מנהל הקיימות ב-Epson אירופה
‎הנינג אוהלסון, מנהל הקיימות ב-Epson אירופה
(צילום: באדיבות חברת אפסון)
הקמפיין מגיע, כאשר מדענים רבים כבר צופים, כי האזורים קפואי־העד העולמיים יפשירו לחלוטין עד שנת 2100, נתון מפחיד שישנה מערכות אקולוגיות רבות באופן דרסטי, יעלה את מפלס הים העולמי וישחרר יותר מ־950 מיליארד טונות של גז מת'אן לאטמוספירה. "יחד, Epson ונשיונל ג'יאוגרפיק שואפות להעלות את המודעות לאופן שבו עסקים יכולים להפחית את השפעתם על ההתחממות הגלובלית", אומר אוהלסון.
לדברי אוהלסון, חיסכון באנרגיה חיוני במאבק בהתחממות כדור הארץ, אך טכנולוגיות רבות הפועלות בסביבות עסקיות עדיין צורכות נפחים משמעותיים של אנרגיה. "המדפסות פורצות הדרך של Epson עם טכנולוגיות ה־Heat-Free המובנות, פועלות נגד מגמה זו, בכך שהן צורכות פחות אנרגיה, פחות חלקי חילוף, ויוצרות השפעה סביבתית נמוכה יותר".

איך בדיוק "מורידים את החום"?

"אנחנו צריכים לצמצם את צריכת החשמל, והפחתת החום היא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת", מסביר אוהלסון. "אנחנו מעודדים ארגונים ועסקים ברחבי העולם לחפש טכנולוגיות ומוצרים חלופיים, שמשתמשים בפחות חשמל ולכן גם פולטים פחות פחמן. אם ניקח לדוגמה את מדפסות הזרקת דיו Heat-Free שלנו - ונשווה אותן ואת צורת עבודתן למדפסות הלייזר המסורתיות שדורשות חום כדי לעבוד, נראה בבירור שמדפסות הזרקת הדיו של Epson פועלות כך - לדוגמה, לא נדרש זמן חימום של המדפסת לפני ההדפסה. יש לכך יתרון משמעותי, שכן מדובר בחיסכון בזמן המתנה מצטבר (של מי שמחכה ליציאת ההדפסה) וכמובן, מדובר בהרבה פחות צריכת אנרגיה (חשמל). מדפסות הזרקת הדיו העסקיות שלנו משתמשות בממוצע ב־83% פחות אנרגיה ממכשירי לייזר מתחרים", מאשר אוהלסון.
3 צפייה בגלריה
‎Katey Walter Anthony - בשיתוף אפסון ונשיונל גיאוגרפיק
‎Katey Walter Anthony - בשיתוף אפסון ונשיונל גיאוגרפיק
‎Katey Walter Anthony - בשיתוף אפסון ונשיונל גיאוגרפיק
( צילום: Jasper Gibson)
דוגמה לטכנולוגיה ירוקה?
החברה מתהדרת כעת בקו מוצרים שלם עם שימושים ידידותיים לסביבה. "אחת מהטכנולוגיות הירוקות שבהן היינו פורצי דרך היא המדפסות המצוידות במכלי דיו (בניגוד למדפסות המצוידות במחסניות דיו) - EcoTank במגזר הצרכני הביתי, ו־EcoTank Pro במגזר העסקי. מחסניות דיו הן ציוד מתכלה ומשאב יקר. אם ידוע שלוקח 1,000 שנים עד לפירוק מוחלט של מחסנית (ומיליונים מהן מושלכות מדי שנה), הסיכון לסביבה הוא עצום. עכשיו, לדוגמה, עם הדיו שמקבלים במעמד רכישת מדפסתEcotank L3151 L3150, ניתן להדפיס עד 8,100 עמודים בשחור־לבן ועד 6,500 בצבע - שווה ערך לעד 82 מחסניות דיו".
"אנו שואפים להמשיך ולפתח יותר יוזמות ומוצרים בהתאם ליעדי הקיימות שלנו", אומר אוהלסון. "אנו מאמינים בהובלה על ידי מתן דוגמה, ואנחנו שואפים לראות שינויים ברי קיימא לא רק בתעשיית הדפוס, אלא אפילו מעבר לה. ההתנהגות הארגונית שלנו גם היא מודעת לסביבה, עם יעדי קיימות קשוחים, שעליהם אנו מדווחים מדי שנה לציבור. אנחנו גם משקיעים רבות כדי להביא לשיפורים - לאחרונה התחייבנו להוציא 100 מיליארד ין כדי לתמוך בחדשנות בת קיימא".
3 צפייה בגלריה
Katey Walter Anthony - בשיתוף אפסון ונשיונל גיאוגרפיק
Katey Walter Anthony - בשיתוף אפסון ונשיונל גיאוגרפיק
Katey Walter Anthony - בשיתוף אפסון ונשיונל גיאוגרפיק
( צילום: Jasper Gibson)
"המטרה של Epson היא ליצור מודעות לבעיה, שאנו כבני אדם חייבים להתמודד איתה, בין שמדובר בצרכנים, עסקים או ארגונים. אנו מחויבים כלפי הלקוחות שלנו והשותפים העסקיים שלנו, לפתח ולהנגיש את הטכנולוגיה הדרושה כדי לעזור להם ולנו לחולל שינוי מהותי בסביבה של כולנו. למרות שאנחנו יודעים שיש עוד דרך ארוכה לעבור, אנחנו מאמינים שנוכל לבנות עתיד טוב יותר ביחד".