בתור מותג הטלוויזיות המוביל בעולם כבר קרוב ל-20 שנה, לא מפתיע לגלות שגם בשוק ה-OLED, אליו הצטרפה סמסונג בשנים האחרונות, החברה מצליחה להוביל בתחרות, עם דגמים שרק הולכים ומשתפרים בכל שנה.
כעת, מגיעה אחת הבשורות הגדולות בעולם המסכים - דגם S95C, אשר הושק במהלך השנה החולפת, הוכתר על ידי כמה מהמגזינים והאתרים המובילים בתחום הטכנולוגיה בתור 'ה-OLED הטובה בעולם', תואר מחייב אשר מגובה על ידי אינספור חידושים וביצועים.
בין היתר, אתר הטכנולוגיה המוביל TechRadar נתן לדגם S95C ציון מקסימלי של 5 כוכבים, ומגזין HD Guru פרסום סקירה מקיפה שהכתירה את הדגם החדש בתור ה-OLED שמביא את התחום לשיאים חדשים.
מהם המאפיינים שזיכו את הדגם של סמסונג בתואר הנכסף? ומה מציגים דגמי ה-Neo QLED שהופכים אותם לדגמים הנמכרים בעולם בשנים האחרונות?
3 צפייה בגלריה
טלוויזית OLED
טלוויזית OLED
טלוויזית OLED
(באדיבות סמסונג)
מסך גדול יותר, ניגודיות מרשימה יותר וכל הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בשוק
כאשר מסתכלים על רשימת הפיצ'רים הנכללים בדגם החדש, אפשר להבין כיצד הוא מצליח לספק לכלל הקהלים חוויית צפייה ושימוש שטרם נראו בשוק ה-OLED.
אחד השיפורים המשמעותיים של S95C הוא הצגה של מסך בגודל חדש של 77 אינץ', אשר מצליח להפיק ביצועים מרשימים של ניגודיות הודות לטכנולוגיית ה-OLED, מבלי להתפשר על שיפור משמעותי בבהירות התמונה, נפח הצבע וכיסי מדויק של טווח הצבעים.
הדגם החדש שיפר באופן משמעותי את בהירות השיא בצפייה בתכני HDR, יחד עם שיפור בהצגת פרטי הצללים ושמירה על גווני השחור הטהורים אשר מאפיינים את דגמי ה-OLED.
על פי הבדיקה של HD Guru, בהירות השיא עמדה על יותר מ-1,340 ניטים בתוכן HDR, נתון גבוה ב-30% מהדגם הקודם בסדרה. טכנולוגיית Quantum Dot OLED היברידית מאפשרת להציג 100% מנפח הצבע, גם כאשר בהירות המסך עולה.
3 צפייה בגלריה
טלוויזית OLED
טלוויזית OLED
טלוויזית OLED
(באדיבות סמסונג)
התוצאה היא תמונה הרבה יותר בהירה, ברורה ואמיתית. בסקירות המקצועיות נרשם כיסוי מרבי בטווח צבעים רחב- הכל מאדום וירוק ועד לגווני עור חמים וטבעיים.
בהתאם לכך, דגם S95C קיבל ציונים גבוהים מאוד בהצגת סרטים (במיוחד בחללים חשוכים ובזווית צפייה רחבה מבלי לאבד ניגודיות או צבע), אך גם בהצגת סדרות, אירועי ספורט ומשחקי וידיאו.
בכל הנוגע לחוויית סאונד, הדגם כולל טכנולוגיות של סאונד אדפטיבי שמזהה את מקור הקול (Object Tracking Sound) ורמקולי רמקולי Dolby Atmos 70 וואט עם 4.2.2 ערוצים. ניתן להעשיר את החוויה באמצעות שילוב הגרסה החדשה של מקרן הקול Q-Symphony מבית סמסונג. הודות לטכנולוגיה, רמקולי הטלוויזיה מתווספים למקרן הקול ליצירת צליל היקפי תלת-ממדי עם חוויה סוחפת ועמוקה.
עבור חובבי הגיימינג, הדגם תומך ב-FreeSync Premium pro ואמצעים מגוונים לשדרוג חוויית המשחק. יחד עם מעבד Neural Quantum עוצמתי, זמן תגובה של 0.1 אלפיות השניה וקצב רענון מובנה של 120Hz (ועד 144Hz בתוכן גיימינג נתמך) - החוויה מובטחת.
עוד פרמטרים שעזרו להפוך את S95C ל'דגם ה-OLED הטוב בעולם': עיצוב דק במיוחד, נוחות שימוש ושלט ארגונומי בהטענה סולארית ופלטפורמת הבית החכם SmartThings המאפשרת יצירת קישוריות אוטומטית וחלקה עם מכשירים תואמים ברחבי הבית.
3 צפייה בגלריה
(קרדיט: באדיבות סמסונג )
דגמי ה-Neo QLED שוברים שיאי מכירות עם יכולת שדרוג צפייה ל-8K וצבעים מדויקים
לצד דגמי ה-OLED של סמסונג אשר צוברים תאוצה בכל שנה, סדרת הטלוויזיות הפופולארית ביותר של המותג הגלובלי היא ללא ספק דגמי ה-QLED ו-Neo QLED. במהלך 2022, מכרה סמסונג כמות של 9.65 מיליון טלוויזיות מדגמים אלו, מה שהביא את סך המכירות מאז השקת ה-QLED ב-2017 ל-35 מיליון מכשירים ברחבי העולם.
הייחודיות של דגמי Neo QLED מבית סמסונג היא בהירות תמונה גבוהה במיוחד, הודות לטכנולוגיית Quantum Mini LED הבלעדית של החברה, מעבדים חזקים ויכולות שדרוג איכות התמונה. בעזרת טכנולוגיה מבוססת-AI, מעבד ה- Neural Quantum Processor 8K מאפשר הצגה של כל שידור באיכות 8K, פי 4 פיקסלים מתמונה ברזולוציית 4K.
דגמי Neo QLED משלבים בין טכנולוגיית Mini LED ו-Quantum Dot, ליצירת ניגודיות מרשימה וצבעים מדויקים וחיים. בעזרת עשרות אלפי נוריות LED קטנות השולטות בתאורה בכל נקודה על המסך, התמונה המתקבלת מפורטת, חיה וריאליסטית, עם עוצמת הארה גבוהה מאחוריה.
מעבר לתמיכה בסטנדרט HDR העולמי, דגמי ה-Neo QLED תומכים בסטנדרט HDR10+ הקיים רק במסכי סמסונג, אשר מאופיין בהצגה טבעית של אובייקטים בהירים, יחד עם ניגודיות גבוהה וצבע שחור עמוק. גם Pantone העולמית, ענקית הצבעים הבלתי מעורערת, ניתנה לסמסונג את חותמת האיכות שלה ואישרה כי דגמי החברה מציעים נאמנות של 100% לצבע המקורי.
כל מה שצריך בישראל - תמונה בהירה מול השתקפות השמש, צפייה נוחה לעיניים בכל שעה ביממה
דגמי סמסונג החדשים כוללים מאפיינים שמתאימים לנו, הישראלים. מול השמש הישראלית הקופחת, מסכי הטלוויזיה של סמסונג מסוגלים להציג תמונה ברורה ובהירה מול השתקפות מהחלון או מתאורה ביתית, בעקבות טכנולוגיית Anti-glare ובהירות שיא שמגיעה ל-2,000 ניטים בדגמים מובחרים. רמת הבהירות הגבוהה מבטיחה צבעים מדויקים גם בחדר מואר בשמש ישירה, לצד זווית צפייה רחבה.
כדי שלא נתעייף מהצפייה בתכנים או במשחק, סמסונג מציעה את מצב EyeComfort, מנגנון נוחות מיוחד לעיניים, אשר מתאים את התצוגה והתמונה בהתאם לבהירות הסביבה, נתוני מזג האוויר, שעות הזריחה\שקיעה, ועוד. התוצאה היא עיניים שלא מתעייפות גם אם החלטתם לצפות בטלוויזיה אל תוך הלילה.
אם כן, השילוב של דגם ה-OLED המוביל, דגמי Neo QLED אשר לוקחים את השוק קדימה והמאפיינים שחשובים לכולנו מול השמש הישראלית – אין ספק שסמסונג מוכיחה את עצמה ולא מפתיע לגלות שהיא שומרת על ההובלה בשוק הטלוויזיות ב-17 השנים האחרונות.
פורסם לראשונה: 10:31, 28.11.23